Wat is dat toch lelijk in muziek - thread

Origineel geplaatst door Riekoes
Wat te denken van die jongens of meiden groepjes die voor de camera even een stukje acapella gaan doen. Altijd instant gejank met de meest irritante hoor-mij-ik-kan-goed-zingen uithaaltjes zoals jij hierboven ook beschrijft. Dat gekween met die toonladdertjes terwijl het iedere emotie mist. Zielige stakkers.
precies, jakkes
 
Origineel geplaatst door Dieter@be
dit soort reacties :confused:

waarom?

ik heb het niet op groepen die doorbouwen op wat grunge was, en er iets origineels mee doen, meer op groepen die nog altijd nirvana of sonic youth proberen te zijn in 2005.

nog een paar

909 snares en hi hats ben ik nu echt wel beu (808 niet, gebruik die eens meer)

en over gitaarsolo's, ik ben ook tegen te technische gitaarsolo's (zoals maelsteen, steve vai, slash van gun's & roses/snakepit, ...) maar slayer hoort daar niet bij, slayer is klasieke death metal van een zeer hoog niveau.

jonge amerikaanse meisjes die een punker proberen te zijn maar uiteindelijk softpop met distortion gitaren maken (genoeg voorbeelden tegenwoordig)

rnb die op een simpel akoestische gitaarrifje draait...
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
Carnavals-muziek maken. Of erger: laten horen! :r

Of Neerlandstalige Rap.. :stupid

Maar da's natuurlijk weer eens smaak......

van beide bestaan er goede voorbeelden, maar die zijn een uitzondering tussen hopen rommel.

carnavalsmuziek die wel goed klinkt: soca (trinidad) of mamba (brazilie)
goede nederlandstalig rap: t'hof van commerce (izegem), indigious (brugge). maar dat komt omdat ze niet de amerikaan proberen uit te hangen, en in hun dialect rappen.
 
-een repeterende saxsample van een halve maat
-zingen over liefde waar je niks van weet en dat doet met een moeilijk gezicht omdat je tegelijkertijd je broek aan t volschijten bent
-nasaal zingen omdat je echte geluid zowiezo te lelijk is
-niet funken is ook heel lelijk
-je kick eerst op de tel, dan op de halve, dan op de kwart, dan op de 8en, dan op de 16en, dan op de 32en, en dan 1 maat niet en dan weer terugkomen met precies dezelfde beat terwijl je dan ook weer dezelfde lelijke vocal met te veel galm hoort
-distorted 909 kicks
-platgecompresste hihats.. hoor je echt VEEL te veel
-softsynths :duivels:
-compromissen in de breedste zin
-jamie cullen achtige "knap hoor, wat hij allemaal doet"-praktijken
-gimmicks die de platenmaatschappij nodig heeft om je plaat te kunnen verkopen..
-remixen waarbij het enige wat er in zat helemaal vermoordt wordt met als resultaat een levenloze plaat
 
Re: Wat is dat toch lelijk in muziek - thread

Origineel geplaatst door Bartology
Wat moet je dus A B S O L U U T niet doen?
1. vocalen
2. gitaren
3. denken dat je iets nieuws doet / kunt doen

:D

maar serieus, met "twee violen en een sampler en een fluit" kom je d'r wel ♪

btw, mocht r&b je ding zijn en zing je toch even zo graag, vergeet dan niet minstens 1 week niet naar de toilet te gaan,
voordat je in de studio je solo laat opnemen (beroepsgeheim van r.kelly)
 
Mensen die patches compleet na-apen. Ik luister naar mijn MM. Patch 7 (Axel F).
Kijk ik naar TV, zie je in die klote Jamba-reclames een song die Axel F heeft MET EXACT DEZELFDE MELODIE! Wat denken die mensen wel?
 
Origineel geplaatst door Rubenes
Mensen die patches compleet na-apen. Ik luister naar mijn MM. Patch 7 (Axel F).
Kijk ik naar TV, zie je in die klote Jamba-reclames een song die Axel F heeft MET EXACT DEZELFDE MELODIE! Wat denken die mensen wel?
eeh.... ze apen geen patch na hoor. Axel F is de soundtrack van een film, Beverly Hills Cop volgens mij.
 
Harold Foltemeijer.. heb hem 12"
ik schrijf zijn achternaam niet goed zie ik
 
909 moet!!!! altijd een beetje gedistort zijn anders is het echt lauwepoep en dat is niet lekker:)
en ik haat house music met een niet erg aanwezige kick.........dat vind ik dus meestal jammer van club en trance etc... komt de climax en ja hoor het zakt in als lauwepoep en dat is niet lekker.....moet toch wel een beetje knalle zegmaar......
 
Origineel geplaatst door Catscan
oja veel galm kan mooi zijn.....

mmja, kan... maar niet zo dat je verdrinkt in de reverb zoals bij veel trance-platen....

doe mij maar delays, die zijn veel leuker :)
 
Origineel geplaatst door ProtoHuman
eeh.... ze apen geen patch na hoor. Axel F is de soundtrack van een film, Beverly Hills Cop volgens mij.

Heb even nagekeken, en het is waar. Foutje.
 
Eindeloos opbouwen en vervolgens niet los gaan!

Daar moet ik wel eens om lachen:dubbel:
 
Wat ik absoluut fout vind is dat k*t-nummer met dat verschrikkelijke fluitje van die 'Kill Bill' film, evenals die van J-lopez met dat sax-lijntje :r

Gitaarsolo's hou ik wel van (ala Satriani, Stanley Jordan :luv: ) maar niet in elk nummer. bij die 2 die ik noem draait het dan ook om de gitarist en dan is het weer o.k.

Wat ik ook absoluut lelijk vind is muziek die niet 'ademt'. Zoals met de meeste 'muziek' die door TMF/MTV e.a. gedraait wordt, helemaal platgeknepen met constant zang en haast geen momentje rust.

Arrogante 'kijk-eens-hoe-rijk-ik-ben-' bling-bling muziek, wat is dat toch saai :gaap:

voor de rest, slechte covers... :r :r :r
 
Origineel geplaatst door Bahamut
muzikanten die zich met politiek en wereldverbeteren bezighouden...

Hahahaha

Zoals die Geldof en Bono....

Laat ze eerst zelf hun eigen bankrekening leegstorten voor afrika. En dan eens gaan lopen bedelen bij andere mensen.
En geen 22euro voor hun CD`s vragen. (met een voor de 400e keer een best of cd). Als ze denken dat ze zo hun geweten kunnen sussen.......

Of zoals Sting; zeggen dat mensen niet zoveel kinderen moeten krijgen i.v.m. overbevolking en er zelf 12 ofzo hebben.

Wat een losers zeg. Roem en geld maakt decadent zullen we maar zeggen.
 
Origineel geplaatst door Septic
Of zoals Sting; zeggen dat mensen niet zoveel kinderen moeten krijgen i.v.m. overbevolking en er zelf 12 ofzo hebben.

.

Maar hij kan die kinderen betalen. Op zich heeft hij wel een punt.
Overbevolking is voornamelijk het probleem van armoede en milieu problemen in de wereld.
Alleen niemand durftdat probleem aan te kaarten zonder religie over zich heen te krijgen.
 
Origineel geplaatst door Exzit
Maar hij kan die kinderen betalen. Op zich heeft hij wel een punt.
Overbevolking is voornamelijk het probleem van armoede en milieu problemen in de wereld.
Alleen niemand durftdat probleem aan te kaarten zonder religie over zich heen te krijgen.

Dus iemand met veel geld mag wel veel kinderen hebben en een arm iemand niet? Mmm.
Terwijl een kind geboren in het rijke weste veel meer het milieu zal belasten dan een geboren in Afrika...
Dat heeft weinig met religie te maken.

Het ging er mij vooral om dat ze denken dat ze roomser dan de paus zijn.

kijk als je vindt dat een ander iets niet mag doen, moet je zelf zeker niet doen. Hoe noemen ze dat ook alweer? O ja, hypocritie......
 
Back
Top