muziek leren spelen: 'keyboard' kopen?

Korg M1 misschien? Heeft lekker geen makkelijke manier om sounds te tweaken, goei klavier. Goeie sounds. En dacht ook 8 tracks of zoiets.
Pak dan een T2. Heb je net wat aan de sequencer, die op de M1 is enkel voor een canon vader Jacob geschikt, je krijgt een bonus grand-piano naast de house-piano, kekke strakke 909 drums, 4x (!!) MIDI uit om ooit 4 reksynths aan te sturen, 76 toetsen bovendien en vaak nog goedkoper ook omdat iedereen een echte M1 zoekt. Leuk 15kg plaatstaal alternatief voor een uber-plastieke schoolbak van Yamaha.
 
Laatst gewijzigd:
ik heb het leren spelen even on hold gezet.. Heb er nu geen rust voor om me er op te storten. Ik zou overigens een Casio CT-S300 hebben gekocht om wat te oefenen. 61 keys, velocity sensitive.. Lichtgewicht en makkelijk om effe wat te spelen... Geluiden ziin niet top-notch maar dat was ook geen prio..

 
Hola
Muziektheorie is natuuenatuurlijk het belangrijkste .ik heb dit zeer lang gedaan.
Maar spelen op een piano keyboard heeft vele voordelen.
Bijvoorbeeld accoord
Progressie .
Wat ik hier veel hoor
Is dat er totaal geen melody inzit.
Makkelijk hoor alles op een lijn.
En je ontwikkelen is zeker belangrijk.
Mensen zonder theorie ko.en op een gegeven moment niet verder.
En dat is jammer.

Groeten van andreos.
 
Wat ik hier veel hoor
Is dat er totaal geen melody inzit.
Makkelijk hoor alles op een lijn.


ja dat hoor ik ook vaak.. vlakke baslijn.. track kabbelt maar wat voort. Daarom zie ik leren spelen ook als de manier om interessante composities te maken.. Dat is ook gewoon moeilijk/de uitdaging...

Je kan gebrek aan deze kennis proberen op te lossen met exotische apparatuur, maar je haalt er gewoon niet genoeg uit. Toevallig heb ik daarnet een video gepost van iemand die kan componeren en uit 'gedateerde' apparatuur gewoon dikke tracks haalt...

 
Mensen zonder theorie ko.en op een gegeven moment niet verder.
En dat is jammer.

Groeten van andreos.
Zo is dat!Tenzij je enkel met loopjes en sequencers werkt.En dan nog zou je met theorie je compositie serieus verbeteren.
Met theorie maak je meer nieuwsgieriger, breid je je spel enorm uit en de belangstelling groeit want je blijft niet in dat kleine onbenullige bekrompen wereldje zitten van geen kennis te hebben.Zo blijft het vuur voor muziek branden
 
Back
Top