D&R Dayner voeding

Tramontana

Nieuwkomer
Lid sinds
24 Maart 2024
Berichten
7
Locatie
Brussel
Dag allen,

Ik kocht via een veilingsite een D&R Dayner mixing tafel.
Deze stond in een loods van de gemeente Tielt-Winge, wellicht al jaren...
Bij afhaling bleek de voeding er niet bij te zitten.
Na enig opzoekwerk vond ik op een site een foto van deze console:

d-r-dayner-5904431d.jpg


Via een Neutrik 5 pins XLR moet de kabel aangesloten worden op de mixtafel.

d-r-dayner-5904436.jpg


Zonder voeding kan ik natuurlijk niet aan de slag gaan :-)

Vraag 1:
* Denken jullie dat ik de power supply ergens nog kan vinden? Ben al wat op zoek gegaan, maar ik acht de kans zeer klein. Ik las ergens dat het bedrijf D&R deze -eventueel- nieuw wil maken aan € 600 maar ik zoek eerst een goedkopere oplossing.

Vraag 2:
* Is deze module na te bouwen? Zo ja, waar kan ik hiervoor terecht? Kan dit aan een redelijke prijs, en zo ja: wat is redelijk? :-) Of zijn er nog andere alternatieven?(in bijlage de handleiding)

Nog even meegeven:
* ik heb geen idee of de Dayner nog werkt, welke sporen wel/niet, enzoverder
* het uiteindelijk doel is om de mixtafel te verbinden met Studio 1 software via een (of twee) audio interface(s). De outputs van de audio interface worden ingangen op de Dayner, en 2 main outputs van de Dayner stuur ik via de interface terug naar Studio 1 (L-R). Da's de bedoeling, als alles nog een beetje werkt tenminste.

Alvast bedankt voor jullie reacties...
Foto van de mixtafel:

7.1-1708067345.jpg

35b03cd4-f8a4-4523-8813-d685b409921e.jpg
 

Attachments

  • 6918478.pdf
    955,9 KB · Bekeken: 12
Welja, heb hen een mail gestuurd, maar blijkbaar stond bij het verkoopbericht al de boodschap "zonder voeding", dus ik vrees ervoor :-)
 
D&R bestaat nog, dus ik zou ze bellen of ze nog een voeding hebben liggen. Mijn broer heeft ook een oudere D&R tafel, waar hij nog onderdelen voor kon krijgen via D&R.
 
D&R reageerde reeds... ze hebben geen onderdelen meer liggen en kunnen ze zelf niet meer maken. Wel heb ik de schema's en handleiding gekregen...Nu op zoek naar iemand die dit kan maken, want zelf heb ik 2 linkerhanden. Ideetjes?
Bedankt alvast voor jullie reacties!
 
Ik deel de info van Dayner, zie bijlage(n)...

Dayner power supply XLR.JPG
 

Attachments

  • DaynerServiceManual.pdf
    2,4 MB · Bekeken: 24
  • DaynerUserManual.pdf
    1,2 MB · Bekeken: 12
  • Power supply Dayner.pdf
    205,5 KB · Bekeken: 14
Misschien eerst de Dayner zelf eens laten testen met een labovoeding?
Heb geen idee of die nog werkt, en of er veel werk aan is om die nog aan de praat te krijgen...
 
Da's een goed plan, idd wellicht allemaal de moeite niet.

Die tweemaal 18V dan liefst tegelijk uit een (& dezelfde) sym. voeding aanleveren, soms zijn dingen niet lekker beveiligd tegen supplyrails die op verschillende tijdstippen arriveren.('k Heb niet gekeken of die D&R mixer daar al maatregelen voor aan boord heeft)
 
Qua spanningen en schema geen verrassingen, recht toe recht aan.
Wellicht alleen kwestie van een connector aanpassen op zo'n voeding van een ander merken.
Ook wel een afschatting te maken van de vereiste stroomsterktes maar daarvoor wellicht jij zelf even in die pdfs neuzen.
Stroomsterktes kan je zien op de foto van de voeding. Tenminste, dat is mogelijk de afzekering maar dat leert je ook al veel.
 
Stroomsterktes kan je zien op de foto van de voeding. Tenminste, dat is mogelijk de afzekering maar dat leert je ook al veel.
Aja, dat zegt idd al het nodige. Als je 'veilig' wilt zitten wordt 't wel een dikke labvoeding zoeken, zeg +/-18V bij 5A.
Aan de andere hand, als je niet meteen alle kanalen vol gaat aansturen trekt de mixer alleen z'n ruststroom, dus een stuk minder.
(zonder naar de schema's gekeken te hebben, 't zal er binnen druk zijn met 553X & TL07X opamps (in class AB) plus wat discretes (class A)) dus dan zou je met een labvoeding van zeg 2A kunnen proberen.
 
Laatst gewijzigd:
Die 48V uit de voeding is waarschijnlijk enkel voor de microfoon phantom power, dus met een symmetrische +/- 18V kom je er zeker voor het testen wel.
 
Back
Top