Kyma X.1

Kyma X.1 maakt het mogelijk om een 'wacom' tablet te gebruiken als controller voor de Kyma sound-design suite. Lees meer op de internet site van symbolic sound.

Kyma X.1
 
Last edited by a moderator:
Wel een beetje prijzig da wel.
 
Ziet er maar boring uit als je 't mij vraagt... Zo met een pennetje tekenen. Iedereen wil toch knopjes draaien?? :)
 
Voor het knopjes draaien heeft Kyma de Motor Mix wat je kan vergelijken met de control surface van de Clavia G2.
 
Hebben ze ook iets voor mensen die niet kunnen tekenen. :D

Toch even uittesten zoiets, want zo is het nogal abstract. Eneuh, waar zijn de samples ...
 
:{ :{ :{
Het ziet er uit alsof dit supersnel werkt maar ze zeggen er niet bij dat het poepiemoeilijk is. Maar dat wordt dus wel duidelijk bij het zien van de prijs. kolere zeg, wat een mogelijkheden, je zou er zo in verzuipen.
En als dat niet het geval is wordt je wel zo'n asociaal monster die elk kontakt met de normale wereld is verloren.
Je zal je in ieder geval niet snel vervelen.
 
Het uitganspunt innovatie te willen plegen op het gebied van mens-machine interfacing spreekt mij wel aan. Ik vind nog steeds dat bij bepaalde synthese vormen zoals bv additieve synthese, het direct vormen van het frequentie spectrum nog steeds een belangrijke barriere vormt. Het controleren van een veeltal van parameters op een ergonomische en creative manier schiet nog steeds erg te kort.

Dit tablet lijkt mij met name wat betreft de configuratie een moeilijk te hanteren ding. Je zult voor alle synths toch uiteindelijk de tablet parameters moeten mappen naar de synth specifieke controllers. Veel werk dus.
 
Origineel geplaatst door cooper
Dit tablet lijkt mij met name wat betreft de configuratie een moeilijk te hanteren ding. Je zult voor alle synths toch uiteindelijk de tablet parameters moeten mappen naar de synth specifieke controllers. Veel werk dus.

Dit is nou juist heel simpel! vind je het dan ook moeilijk om een configuratie te maken met een gewoon keyboard die een synth aanstuurd? Het is niet veel anders hoor!!!

Niet zozeer de Wacom maar wat voorbeelden van Kyma live:

video 1

video 2

massive sound computation
 
Leuk, dat Kyma, maar je zou verwachten dat ze onder druk van de concurrentie van software-systemen toch eens hun prijs zouden verlagen. Er moet minstens 50% vanaf om het voor mij enigszins interessant te maken.
 
Back
Top