Synthforum Meeting 2022

Synthvrienden!

Het gaat dan toch weer gebeuren: een grote ontmoetingsdag voor en door alle leden: de Synthforum Meeting 2022.

Deze Meeting zal plaatsvinden op zondag 16 oktober van 14:00-22:00 in de WillemTwee Studio's in 's-Hertogenbosch. Op deze locatie zullen de studios, het café en de 'toonzaal' worden ingezet voor een ruim scala aan activiteiten.

Op de eerste plaats staat natuurlijk de ontmoeting van elkaar, zodat we eindelijk de 'mens achter de threads' weer eens in de ogen kunnen kijken. Daarnaast zal er uiteraard op het gebied van synths van alles te beleven zijn.

Leden kunnen zelf instrumenten meenemen om aan elkaar te laten zien. Er zal ook gelegenheid zijn om daar eventueel mee te musiceren. Ook zullen er in de WillemTwee Studio's demonstraties worden gegeven op vintage synths uit de enorme collectie die hier aanwezig is. Verder zullen leden hun zelfgemaakte apparaten kunnen tonen, zal er waarschijnlijk opgetreden worden en is er door één van de leden aangeboden om een reparatie-workshop te geven. Tenslotte: er zullen door de medewerkers van de Willem Twee drie rondleidingen worden gegeven door de meest unieke vintage-studio van Nederland!

Schrijf in ieder geval alvast in je agenda: 16 oktober 2022, WillemTwee Studio's te 's-Hertogenbosch!

(let op: 's-Hertogenbosch heeft ook het WillemTwee Poppodium: dit is NIET de locatie van onze Meeting)


Neem mee (optioneel):

- je favoriete synth(s) & gear
- een hoofdtelefoon (en evt. verdeler)
- stekkerdoosje


Programma:

Een uitgebreide toelichting op alle onderdelen lees je hier:


14:00 inloop

14:20 welkom


Toonzaal


14:30 Presentatie studio’s door Armeno en Rikkert (WillemTwee Studio’s)

open zaal

15:30 Presentatie door Allert (Sonar Traffic) over professioneel preset-design

open zaal

16:30 Presentatie door Roland Kuit over Symbolic Sound Pacamara & Kyma

open zaal

17:30 Praatje en presentatie ter herinnering aan Rob Hordijk door Jos Smolders (Hordijk-systeem, Blippoo-box)

open zaal

18:30 vergelijking ARP-2600 (2x origineel, 2x BARP, TTSH, evt software)

open zaal


Doorlopend:

- Dennis Neumann, Human Error (synthreparatie)

- Jamsessies o.l.v. Sinc


Foyer


DJ (Zenn)

16:00 Presentatie Grumble (ontwerp van een modulair sdiy-systeem)

DJ (Rikkert)

18:00 Optreden NorthernLightX


Studio’s


15:00 Rondleiding 1

17:00 Rondleiding 2

19:00 Rondleiding 3

--

Vanaf het moment dat het wat minder druk wordt in de Toonzaal, zal daar o.l.v. Sinc een open jam-sessie worden gehouden, we schatten tussen 19:00 en 21:00

Vanaf 21:00 naborrel in de foyer.

SFmeet_2022.pdf.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Synthforum Meeting 2022
Geplaatst door ishi
WillemTwee Studio's & Toonzaal - Prins Bernhardstraat 6, 's-Hertogenbosch
Zondag, 16 oktober, 2022 - 14:00
Tot: Zondag, 16 oktober, 2022 - 22:00
(---)
Categorieën

Aankomende data
Alle tijden worden weergegeven voor tijdzone: Europe/Amsterdam

Dit event is afgelopen
Got the T shirt!
Was leuk, bedankt voor de organisatie.
 

Attachments

  • DSC_1950.JPG
    DSC_1950.JPG
    212,9 KB · Bekeken: 173
  • DSC_1952.JPG
    DSC_1952.JPG
    161,4 KB · Bekeken: 168
  • DSC_1955.JPG
    DSC_1955.JPG
    183,1 KB · Bekeken: 167
  • DSC_1957.JPG
    DSC_1957.JPG
    162,1 KB · Bekeken: 165
  • DSC_1958.JPG
    DSC_1958.JPG
    130,1 KB · Bekeken: 167
Is het mogelijk om Synthforum T shirt online te bestellen of via de beheerders?
 
Was een mooie geslaagde dag, hadden ook niet meer mensen moeten komen, dan waren er te weinig stoelen.

Trotse eigenaar van de synth shirt! :kimono: ( volgend jaar synth petjes?!)
Heel tof gedaan met de dj bij de ingang, human error synth dokter in lobby, en dan een volle zaal vol met vooral pratende synth nerds, waaronder ik.
Moest wel grijzen bij het zien van 96% (witte) mannen =)

Zou eigenlijk wel nice zijn als we de volgende keer een hoekje hebben met MP aanbod? dat mensen meteen hun gear zouden kunnen meenemen waar ze vanaf willen.
Een soort synth markt?

Hierbij wat foto's die gemaakt heb, knal later ook Youtube video online van de fantastische passie volle studio tour, zal ik hier in dit draadje wel plaatsen
( voor de mensen die het gemist hebben)

X Dolleman
 

Attachments

  • _1040393.JPG
    _1040393.JPG
    135,4 KB · Bekeken: 144
  • _1040380.JPG
    _1040380.JPG
    107,5 KB · Bekeken: 138
  • _1040388.JPG
    _1040388.JPG
    160,9 KB · Bekeken: 133
  • _1040342.JPG
    _1040342.JPG
    100,5 KB · Bekeken: 129
  • _1040316.JPG
    _1040316.JPG
    100,5 KB · Bekeken: 131
  • _1040338.JPG
    _1040338.JPG
    121,8 KB · Bekeken: 143
  • _1040337.JPG
    _1040337.JPG
    97,3 KB · Bekeken: 142
  • _1040304.JPG
    _1040304.JPG
    67,5 KB · Bekeken: 141
  • _1040294.JPG
    _1040294.JPG
    140,4 KB · Bekeken: 138
  • _1040326.JPG
    _1040326.JPG
    112,6 KB · Bekeken: 151
Ik heb het ook erg naar mijn zin gehad, leuke contacten opgedaan, lekker kunnen kletsen en de voordracht die ik hield, nerveus als ik was omdat ik dit nooit eerder deed, viel zo te horen ook in goede aarde.
Dat de timetable helemaal in de soep liep was geen enkel probleem, dat merkte ik ook aan de mensen die rondliepen, ook voor de organisatie niets dan lof!
Allemaal hartstikke leuk, maar ik wil toch ook wat negatieve geluiden laten horen, de nick Grumble heb ik tenslotte niet voor niets.
Twee dingen: Er was ons met klem verzocht om geen luidsprekers mee te nemen vanwege de kakofonie die zou ontstaan, maar uit de hoek waar gejammed zou worden stond het geluid zo hard dat een normale conversatie niet meer mogelijk was.
Maar waar ik heel erg naar uitgekeken heb en wat voor wat mij betreft helemaal in de soep liep was het jammen zelf.
Ik kreeg in eerste instantie op het forum de indruk dat je nivo niets uitmaakte en dat alles in overleg ging, zou helemaal goedkomen.
De midi kabel was snel gelegd en dat deed wat het moest doen: synchroniseren en een kloksignaal produceren.
Toen de audio, dat ging wat minder makkelijk, het kwam blijkbaar niet over, en ik programmeerde een drum loopje zodat men kon horen als de audio kabel werkte.
Later hoorde ik, toen ik even ging kijken hoe het ervoor stond, dat ze me weggedraait hadden omdat het zo eentonig was,,,
Nou ja, jammer van het jammen, maar alles bij elkaar toch een leuke dag gehad, met hulde voor de organisatie!
 
"toen ik even ging kijken hoe het ervoor stond" << dus je was niet eens aan het participeren. hoe kun je dan klagen dat je bent "weggedraait"?

Ik vond het allemaal iig wel leuk en divers (op het gehalte witte mannen na dan, he). Veel nieuwe gezichten, paar bekenden.
Leuke gesprekken gehad en interessante gear gezien. De studio tours waren wel echt het toppunt!
(en het half uurtje jammen op het einde ook wel, voor mij dan :) )
 
Ik ben niet bij mijn synth weggeweest, er waren problemen met de audio en ik ben op een gegeven moment van mijn synth naar de mengtafel gelopen. Ik heb ook geen terugkoppeling gekregen of het werkte of niet en ook niet wat er van me verwacht werd.
 
Ik ben niet bij mijn synth weggeweest, er waren problemen met de audio en ik ben op een gegeven moment van mijn synth naar de mengtafel gelopen. Ik heb ook geen terugkoppeling gekregen of het werkte of niet en ook niet wat er van me verwacht werd.
Als je naast elkaar staat, samen muziek maakt, heb je directe feedback op elkaar en non-verbale communicatie die enorm belangrijk is. Als je op afstand inhaakt, kan ik mij zo voorstellen dat dit een stuk moeilijker is, denk dat het probleem daar ligt?
Naast elkaar jammen is echter niet automatisch garantie op een goede jam/vibe, Toen ik jamde werd er aan mijn zijde lukraak op knoppen geramd :stupid
Het is niet altijd een meesterwerk, maar dat was volgens mij ook niet in insteek van Sinc.
Drempel laag houden, en lol hebben met elkaar :beard:
 
Als je naast elkaar staat, samen muziek maakt, heb je directe feedback op elkaar en non-verbale communicatie die enorm belangrijk is. Als je op afstand inhaakt, kan ik mij zo voorstellen dat dit een stuk moeilijker is, denk dat het probleem daar ligt?
Naast elkaar jammen is echter niet automatisch garantie op een goede jam/vibe, Toen ik jamde werd er aan mijn zijde lukraak op knoppen geramd :stupid
Het is niet altijd een meesterwerk, maar dat was volgens mij ook niet in insteek van Sinc.
Drempel laag houden, en lol hebben met elkaar :beard:
Wellicht was ik dat... duurde ff totdat ik in flow zat.. Maar goed dat gebeurt als je met totale vreemde gaat jammen .. denk ik zo.... soms loopt het lekker en soms niet zo.... Ik vond het wel leuk zo.8)
 
Fijne Bijeenkomst. Dank voor al diegene die zich hebben ingezet daarvoor.
Ook mooi dat ik met 2 herstelde modules naar huis ging en nog wat geleerd over solderen en herstellen.... ook dat nog 8) ---Human Error--- :okdan:

OP de jam tafel heb ik even geklooid met en hele fijne kleine witte (Korg?) synth.. .. ben het model vergeten... Iemand een idee? (stond op de hoek rechts naast de mixer).

Op de hoek rechts van de mixer?

Daar stond een Roland SH-01A, de boetiekversie van SH-101.

In deze post staat een foto:

 
Dat was een hele vermakelijke zondag. Gezellig druk.
Bedankt!
:okdan:

Fijne Bijeenkomst. Dank voor al diegene die zich hebben ingezet daarvoor.
Ook mooi dat ik met 2 herstelde modules naar huis ging en nog wat geleerd over solderen en herstellen.... ook dat nog 8) ---Human Error--- :okdan:

OP de jam tafel heb ik even geklooid met en hele fijne kleine witte (Korg?) synth.. .. ben het model vergeten... Iemand een idee? (stond op de hoek rechts naast de mixer).
De enige witte Korg synth (Korg Microkorg S) die er was stond niet naast de mixer, maar naast haar grote zus de MS2000b.
 
Wij vonden de SF meeting ook heel erg leuk! We waren met 8 personen aanwezig. Nogmaals dank aan Ishi en SmartBits voor de organisatie en voor de mogelijkheid om een doorlopende jam sessie te faciliteren. En vooral ook dat we toch nog een studio tour konden meemaken! Dat hadden we niet willen missen. En dat geldt voor de gehele meeting.

Voor onszelf was de doorlopende jam sessie heel geslaagd, maar ook voor een aantal anderen zoals we te horen kregen. Er is overigens niet continu gejamd. Verschillende bezoekers hebben ook zelf wat gespeeld met diverse synths die waren aangesloten.

De setting was natuurlijk niet helemaal ideaal voor een jam sessie, maar dat vonden wij geen probleem. Wij hadden voor 10 personen headphones aansluitingen. Dus wij konden ook silent jammen. Het idee was echter om voor wat achtergrondgeluid te zorgen tussen de presentaties door. Dat is vooraf afgestemd met de organisatie.

En voordat we begonnen met geluid maken heb ik voorgesteld om even bij alle deelnemers met een tafel aan te geven dat als iemand ons geluid te luid vindt, dat die dat gerust kan zeggen tegen ons. Dat iedereen weet dat ze dat gewoon tegen ons kunnen zeggen. We willen iedereen een leuke ervaring bieden, zowel aan deelnemers als luisteraars, en we willen niemand tot last zijn. En we willen zeker voorkomen dat iemand zich ergert aan onze aanwezigheid.

Er waren meerdere tafels met speakers. Naar mijn idee hebben wij het volume binnen de perken gehouden, ook omdat we tijdens de meeting geen opmerkingen erover hebben ontvangen. Zelf vond ik het ook wat rumoerig maar dat hoort ook wel bij zo'n meeting met informeel karakter. Persoonlijk vond ik het best storend dat er tijdens de presentaties redelijk hard werd gepraat aan sommige tafels. Daardoor was een presentatie soms wat moeilijk te volgen. Maar goed, daarover heb ik zelf ook niets gezegd. Dus ik besef wel dat als iemand zich ergens aan stoort, het best lastig kan zijn om daarvan iets te zeggen.

Inderdaad jammer dat het jammen met jou niet lukte, Grumble. We hebben ons best gedaan om het te proberen, door eerst een oplossing te verzinnen om de 12 meter te overbruggen met audio en midi kabels. Dat ging maar net. Maar dat hadden we achteraf gezien beter niet kunnen doen. De i van sinc staat voor interactief (en daarom vinden we het ook goed dat je je ervaring terugkoppelt). Om goed te kunnen jammen is het handiger als je dicht bij elkaar staat. Dan kun je onderling overleggen en op die manier ook op elkaar afstemmen wie wat doet en op welk moment. Interactief. En het is handig als je allemaal tussen de speakers staat zodat iedere deelnemer ook hoort wat anderen doen. We hadden geen geluid over de zaalspeakers. Dus dan kun je niet goed horen wat anderen doen, of helemaal niet met beperkt volume. Ook door het geroezemoes in de zaal. De afstand van 12 meter konden we niet overbruggen met een koptelefoonkabel. Onderling afstemmen lukte niet goed en de midi was niet in sync. Dus vandaar dat ik het ritme na een tijd moest wegdraaien omdat er ook anderen aan het jammen waren. Het idee was leuk, maar de uitvoering was niet goed. Zoals ik al zei: volgende keer gaan we het anders doen. In ieder geval niet meer op zo'n grote afstand. Jammen doen we in de jamarea.

Dit was voor ons ook de eerste keer in deze vorm. Dus de kans is aanwezig dat niet alles perfect verloopt.

Wij vonden de meeting in ieder geval heel geslaagd.

We kijken dus uit naar een volgende meeting!

PS Iedereen is welkom om deel te nemen aan de jam sessies die wij 2x per maand organiseren in Eindhoven. Zie de kalender. De jam sessies zijn besloten en kleinschalig en zoals gezegd interactief. Tot nu toe zijn alle jam sessies heel geslaagd. Juist omdat we onderling overleggen en daarmee ook zorgen dat er voldaan wordt aan eventuele verwachtingen. Wie weet tot ziens!

Groeten, Frank
Stichting sinc040
 
Misschien toch handig om de volgende keer ( net als vorige keren ) geen speakers toe te staan maar de meegebrachte spullen gewoon te beluisteren via een zelf meegebrachte koptelefoon.
Je hoort het beter en het geeft minder brei in de zaal .
 
Back
Top