Synthforum Meeting 2022

Synthvrienden!

Het gaat dan toch weer gebeuren: een grote ontmoetingsdag voor en door alle leden: de Synthforum Meeting 2022.

Deze Meeting zal plaatsvinden op zondag 16 oktober van 14:00-22:00 in de WillemTwee Studio's in 's-Hertogenbosch. Op deze locatie zullen de studios, het café en de 'toonzaal' worden ingezet voor een ruim scala aan activiteiten.

Op de eerste plaats staat natuurlijk de ontmoeting van elkaar, zodat we eindelijk de 'mens achter de threads' weer eens in de ogen kunnen kijken. Daarnaast zal er uiteraard op het gebied van synths van alles te beleven zijn.

Leden kunnen zelf instrumenten meenemen om aan elkaar te laten zien. Er zal ook gelegenheid zijn om daar eventueel mee te musiceren. Ook zullen er in de WillemTwee Studio's demonstraties worden gegeven op vintage synths uit de enorme collectie die hier aanwezig is. Verder zullen leden hun zelfgemaakte apparaten kunnen tonen, zal er waarschijnlijk opgetreden worden en is er door één van de leden aangeboden om een reparatie-workshop te geven. Tenslotte: er zullen door de medewerkers van de Willem Twee drie rondleidingen worden gegeven door de meest unieke vintage-studio van Nederland!

Schrijf in ieder geval alvast in je agenda: 16 oktober 2022, WillemTwee Studio's te 's-Hertogenbosch!

(let op: 's-Hertogenbosch heeft ook het WillemTwee Poppodium: dit is NIET de locatie van onze Meeting)


Neem mee (optioneel):

- je favoriete synth(s) & gear
- een hoofdtelefoon (en evt. verdeler)
- stekkerdoosje


Programma:

Een uitgebreide toelichting op alle onderdelen lees je hier:


14:00 inloop

14:20 welkom


Toonzaal


14:30 Presentatie studio’s door Armeno en Rikkert (WillemTwee Studio’s)

open zaal

15:30 Presentatie door Allert (Sonar Traffic) over professioneel preset-design

open zaal

16:30 Presentatie door Roland Kuit over Symbolic Sound Pacamara & Kyma

open zaal

17:30 Praatje en presentatie ter herinnering aan Rob Hordijk door Jos Smolders (Hordijk-systeem, Blippoo-box)

open zaal

18:30 vergelijking ARP-2600 (2x origineel, 2x BARP, TTSH, evt software)

open zaal


Doorlopend:

- Dennis Neumann, Human Error (synthreparatie)

- Jamsessies o.l.v. Sinc


Foyer


DJ (Zenn)

16:00 Presentatie Grumble (ontwerp van een modulair sdiy-systeem)

DJ (Rikkert)

18:00 Optreden NorthernLightX


Studio’s


15:00 Rondleiding 1

17:00 Rondleiding 2

19:00 Rondleiding 3

--

Vanaf het moment dat het wat minder druk wordt in de Toonzaal, zal daar o.l.v. Sinc een open jam-sessie worden gehouden, we schatten tussen 19:00 en 21:00

Vanaf 21:00 naborrel in de foyer.

SFmeet_2022.pdf.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Synthforum Meeting 2022
Geplaatst door ishi
WillemTwee Studio's & Toonzaal - Prins Bernhardstraat 6, 's-Hertogenbosch
Zondag, 16 oktober, 2022 - 14:00
Tot: Zondag, 16 oktober, 2022 - 22:00
(---)
Categorieën

Aankomende data
Alle tijden worden weergegeven voor tijdzone: Europe/Amsterdam

Dit event is afgelopen
Ik kom niet. Het is me toch wat te ver om op één dag heen en weer te rijden. Jammer, had er best zin in gehad. Schrale troost, de uitgespaarde benzine- en parkeerkosten (ca. 70 euro, niet niks) kan ik in het hobbypotje stoppen... :frons:

Iedereen alvast veel plezier toegewenst! :)
 
Er zijn aan de bar kleine snacks en tosti's. Restaurants, bistro's en snackbar op korte loopafstand.

Ik tel heel snel 4 pizzeria's binnen 250 meter (tot 10pm), een AH (tot 8pm) en heel veel eettentjes. Tsja.. het is de binnenstad van een Bourgondische stad hè :biertje:
 
Laatst gewijzigd:
ik zal helaas verstek moeten geven, want ik zit met een dubbele hernia. lang in wagen zitten doet echt te veel pijn. Hopelijk volgend jaar? zet foto s online, kan ik mee genieten, of beter....een livestream ;-)
 
Zoals @ishi al aangaf zijn die zeker welkom! We willen het graag laagdrempelig houden zodat ook mensen die niet op het forum zitten binnen kunnen lopen en wellicht dusdanig enthousiast worden dat ze ook lid worden. :D Maar je kunt dus prima andere mensen/vrienden/familie meenemen naar de meeting.
Oh, ik ging er van uit dat het echt alleen voor forum gebruikers was. Was me niet duidelijk dat anderen ook konden komen.
(heb nog een bredere uitnodiging van onze hackerspace wiki gehaald om deze reden)
 
16659064330892750204197044599263.jpg

Ik denk "MASy" mee te nemen. Mijn "mobile ambient system" op pedalboard 🤗 👽👾

Inc paar splitters voor extra samenspeel-plezier/demo 🥳

Een kleine performance/demo wil ik er ook wel mee geven, mocht er lastminute iets uitvallen ofzo.
 
Was me niet duidelijk dat anderen ook konden komen.

begreep ik ook later.

het ziet er naar uit, dat het me zal gaan lukken, om er bij te zijn. je kan me herkennen aan mijn ogen, waaruit de angst zal druipen en krijg een raar loopje, wanneer het even te veel wordt, en staan, dan zie je me proberen aan alles vast te houden, wat er niet is...
er gaat ook iemand, niet zo maar iemand mee, om me te ondersteunen, dus.. komt goed, kijk er naar uit om zoals @Fifth Bot zegt eens SF leden live te zien!
 
Oh, ik ging er van uit dat het echt alleen voor forum gebruikers was. Was me niet duidelijk dat anderen ook konden komen.
(heb nog een bredere uitnodiging van onze hackerspace wiki gehaald om deze reden)
Dat zou ik zelf een beetje raar vinden om het zo besloten te houden. 1 van de doelstellingen van de Stichting is juist om mensen enthousiast te maken voor (het maken van) electronische muziek. Zo'n "open dag" maakt de drempel wat lager voor mensen om eens een kijkje te nemen en mensen van het forum te ontmoeten, handtekeningen te vragen, etc...
 
Heb nog even gekeken naar de mogelijkheden om met het OV te gaan, het lukt dan wel om daar mooi op tijd te zijn, maar dan sta ik op de terugreis rond middernacht op een treinstation en kom ik niet meer thuis. Ja, morgenochtend om 6 uur... Dus dat gaat 'm ook niet worden. Hoe dan ook, voor iedereen die gaat vandaag, veel plezier. :)
 
Als ik tot het eind zou blijven zou ik ook vandaag niet meer thuis komen, bovendien heb ik een hond die ik geen etmaal alleen kan laten. Dus voor mij wordt het een relatief kort bezoekje van een paar uur. Bij de modular dag ben ik ook niet veel langer gerbleven. Maar ook met een kort bezoekje is er veel te bekijken en te beleven.
 
Heb nog even gekeken naar de mogelijkheden om met het OV te gaan, het lukt dan wel om daar mooi op tijd te zijn, maar dan sta ik op de terugreis rond middernacht op een treinstation en kom ik niet meer thuis. Ja, morgenochtend om 6 uur... Dus dat gaat 'm ook niet worden. Hoe dan ook, voor iedereen die gaat vandaag, veel plezier. :)

erg jammer, wellicht wat korter blijven?........
 
erg jammer, wellicht wat korter blijven?........

Het vervelende is dan dat je steeds de klok in de gaten moeten houden dat je weer weg moet. Ik hoop dat er nog 'ns een meeting komt in de toekomst waar ik wel bij kan zijn. :)
 
Ik neem voor de zekerheid een oude 303 mee, want op elke synthforum meeting behoort op zijn minst 1 TB-303 te zijn. Tot zo.
 
Back
Top