Synthforum Meeting 2022

Synthvrienden!

Het gaat dan toch weer gebeuren: een grote ontmoetingsdag voor en door alle leden: de Synthforum Meeting 2022.

Deze Meeting zal plaatsvinden op zondag 16 oktober van 14:00-22:00 in de WillemTwee Studio's in 's-Hertogenbosch. Op deze locatie zullen de studios, het café en de 'toonzaal' worden ingezet voor een ruim scala aan activiteiten.

Op de eerste plaats staat natuurlijk de ontmoeting van elkaar, zodat we eindelijk de 'mens achter de threads' weer eens in de ogen kunnen kijken. Daarnaast zal er uiteraard op het gebied van synths van alles te beleven zijn.

Leden kunnen zelf instrumenten meenemen om aan elkaar te laten zien. Er zal ook gelegenheid zijn om daar eventueel mee te musiceren. Ook zullen er in de WillemTwee Studio's demonstraties worden gegeven op vintage synths uit de enorme collectie die hier aanwezig is. Verder zullen leden hun zelfgemaakte apparaten kunnen tonen, zal er waarschijnlijk opgetreden worden en is er door één van de leden aangeboden om een reparatie-workshop te geven. Tenslotte: er zullen door de medewerkers van de Willem Twee drie rondleidingen worden gegeven door de meest unieke vintage-studio van Nederland!

Schrijf in ieder geval alvast in je agenda: 16 oktober 2022, WillemTwee Studio's te 's-Hertogenbosch!

(let op: 's-Hertogenbosch heeft ook het WillemTwee Poppodium: dit is NIET de locatie van onze Meeting)


Neem mee (optioneel):

- je favoriete synth(s) & gear
- een hoofdtelefoon (en evt. verdeler)
- stekkerdoosje


Programma:

Een uitgebreide toelichting op alle onderdelen lees je hier:


14:00 inloop

14:20 welkom


Toonzaal


14:30 Presentatie studio’s door Armeno en Rikkert (WillemTwee Studio’s)

open zaal

15:30 Presentatie door Allert (Sonar Traffic) over professioneel preset-design

open zaal

16:30 Presentatie door Roland Kuit over Symbolic Sound Pacamara & Kyma

open zaal

17:30 Praatje en presentatie ter herinnering aan Rob Hordijk door Jos Smolders (Hordijk-systeem, Blippoo-box)

open zaal

18:30 vergelijking ARP-2600 (2x origineel, 2x BARP, TTSH, evt software)

open zaal


Doorlopend:

- Dennis Neumann, Human Error (synthreparatie)

- Jamsessies o.l.v. Sinc


Foyer


DJ (Zenn)

16:00 Presentatie Grumble (ontwerp van een modulair sdiy-systeem)

DJ (Rikkert)

18:00 Optreden NorthernLightX


Studio’s


15:00 Rondleiding 1

17:00 Rondleiding 2

19:00 Rondleiding 3

--

Vanaf het moment dat het wat minder druk wordt in de Toonzaal, zal daar o.l.v. Sinc een open jam-sessie worden gehouden, we schatten tussen 19:00 en 21:00

Vanaf 21:00 naborrel in de foyer.

SFmeet_2022.pdf.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Synthforum Meeting 2022
Geplaatst door ishi
WillemTwee Studio's & Toonzaal - Prins Bernhardstraat 6, 's-Hertogenbosch
Zondag, 16 oktober, 2022 - 14:00
Tot: Zondag, 16 oktober, 2022 - 22:00
(---)
Categorieën

Aankomende data
Alle tijden worden weergegeven voor tijdzone: Europe/Amsterdam

Dit event is afgelopen
Ik had een speaker bij en heb m 99% vd tijd niet aan gehad.
ik heb ook geen beeld van hoeveel mensen waarderen wat ik bij had. Bewust wat onbekend en ongeliefd spul.
ivm de jam, ik vond m te zacht. Ik hoorde t niet en dan focus ik er ook niet op.
 
Laat ik beginnen met dat ik me de hele dag goed heb vermaakt. Een aantal forumleden gesproken over van alles en nog wat qua synthesizers en muziek. Was ook erg leuk om mede synthforumers van het eerste uur weer eens in levende lijve te zien. Interessante sprekers gehoord en het kijkje in de studio's was ook bijzonder.

Waar ik lering uit heb getrokken is dat het publiek wat op een dergelijke dag af komt meer geïnteresseerd is in "geluid" dan "muziek" misschien. Dat heb ik zelf ervaren vanwege de lage animo voor mijn optreden in de foyer. Het was in de zaal veel interessanter om met 20 man om een doosje hen te staan waar bliepjes uit kwamen :dubbel:. Toch bedankt aan de mensen die wel zijn komen luisteren en de doorgaans positieve feedback.

Ik kan hier wel gaan opsommen wat ik aan verbeterpunten heb bedacht, maar ik heb besloten dat lekker achterwege te laten. Deze dag is voor mijn gevoel vooral organisch ontstaan, waarbij de vooraf gemaakte (strakke) planning al vrij snel het veld heeft moeten ruimen. Ook om het feit dat SmartBits en Ishi het vooral met zijn tweeën hebben moeten rooien qua organisatie maakt dat ik er vooral veel respect voor heb dat de dag alsnog best gestructureerd verlopen is.

Dus: bedankt heren! Ik vond het een geslaagde dag. Volgend jaar weer?
 
voor mij is mensen ontmoeten en n praatje de hoofdreden. Mensen die met hun optreden aandacht vragen concurreren dus voor mij tegen gepassioneerde babbels met zielsverwanten. Dat is geen eerlijke strijd :)
ik had nog gear willen betasten en proberen maar ben overal afgebleven, want het baasje was in gesprek of weg.
ach, beter teveel keuze en moeten kiezen dan je vervelen. En kiezen is verliezen…
 
To mijn verbazing was de diversiteit op de meeting op één vlak groter dan verwacht: ik zag meer jongeren dan normaal in de Toonzaal en in het bijzonder een baby van 1 jaar! Die bleek zelfs jarig te zijn op de dag van de meeting. Heeft iemand dit opvallend feit misschien kunnen vastleggen op foto? Toch iets om op te nemen in de annalen.. :dubbel:
 
Dank iedereen voor een erg gezellige en interessante dag. Zulke meetings zal ik zeker graag vaker bezoeken!
 
.. en in het bijzonder een baby van 1 jaar! Die bleek zelfs jarig te zijn op de dag van de meeting.

ik heb inmiddels van de moeder van desbetreffende baby een foto ontvangen die bevestigt dat het niet zomaar om een toevallig voorbijgangertje ging.. De baby was overduidelijk op de SynthMeeting uit eigen interesse:

20221018_165138.jpg
 
Misschien nog wat tips voor volgend jaar ( bv zo’n promo 😊)



Vond die van ons toch gezelliger ❤️🌞
 
Back
Top