Loungy SaxJams

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.024
Locatie
-
Een soort poging tot EDM, iets wat ik al heel lang wil maken.. vandaag de sax eens bij een beginsel in Maschine omgehangen.. Hoe is de vibe zo?? :)



Tijdje terug had ik dit gemaakt met de Circuit en TB3. Heb de indruk dat je met Maschine je handen meer vrij hebt (minder apparaten) waardoor een makkelijkere bediening..

 
Hola

MacGyverGear,​

Ik kan niets anders zeggen in een woord prachtig:halleluja:halleluja:halleluja

Je hebt gelijk de eerste video heb je je handen vrij, of je zou van de tweede een track moeten maken.


Groeten van Andreos.:)
 
Hola

MacGyverGear,​

Ik kan niets anders zeggen in een woord prachtig:halleluja:halleluja:halleluja

Je hebt gelijk de eerste video heb je je handen vrij, of je zou van de tweede een track moeten maken.


Groeten van Andreos.:)
Dank je Andreos. Het uitwerken op een limeline levert weer de beperking op om het zoals het is aan je voorbij te laten gaan. De computertool Maschine functioneert iets beter voor jammen.. de transities naar een andere thema zijn zoveel meer smooth.. Om de handen meer vrij te houden zou ik ook nog een USB footcontroller kunnen gebruiken.. die heb ik ook nog. :eureka:
 
Heerlijkheden! Wat kan jij lekker spelen zeg! 🤙🤙
Dank je :) Sinds iemand me jaren terug zo gek kreeg om op er een optreden mee te doen moest ik wel. Oefenen, oefenen en nogeens oefenen!! Dat heeft gewerkt.. :)
 
Klinkt goed Patrick.
Moet stiekum een beetje grinniken want ik herinner me nog een tijdje geleden alweer dat zo'n set van de funky/disco Jap dat vond je toch wel veel werk en voorbereiding, al die apparaten....maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan haha, tof hoor wat je doet. :okdan:

Nog ff een technisch vraagje; ik vind je toon wat anders de laatste tijd, iets ronder, meer soulful, vorige keer al met die fusiontrack en nu ook weer, is er iets verandert bij je, misschien een ander reed, ander mondstuk of een andere mic, of misschien wat andere fx de laatste tracks?
Of is je blaastechniek wat anders geworden in de loop der tijd of je ademhaling misschien?
Misschien dat je minder hard blaast in de laatste tracks, dat kan ook dat je net wat minder kracht op je mondstuk zet, iets meer fluistert als het ware, het klinkt prettig in ieder geval.
 
Klinkt goed Patrick.
Moet stiekum een beetje grinniken want ik herinner me nog een tijdje geleden alweer dat zo'n set van de funky/disco Jap dat vond je toch wel veel werk en voorbereiding, al die apparaten....maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan haha, tof hoor wat je doet. :okdan:

Nog ff een technisch vraagje; ik vind je toon wat anders de laatste tijd, iets ronder, meer soulful, vorige keer al met die fusiontrack en nu ook weer, is er iets verandert bij je, misschien een ander reed, ander mondstuk of een andere mic, of misschien wat andere fx de laatste tracks?
Of is je blaastechniek wat anders geworden in de loop der tijd of je ademhaling misschien?
Misschien dat je minder hard blaast in de laatste tracks, dat kan ook dat je net wat minder kracht op je mondstuk zet, iets meer fluistert als het ware, het klinkt prettig in ieder geval.
Dank je Willem. :) Het blijft nog steeds een onmogelijke opgave met meerdere grooveboxen, zoals de funky Japanner dat doet... het is zoveel multi-tasking tegelijk. Ik beperk me beter tot tot een enkel pattern of scene selecteren. En wat track muten / un-muten. En dan er nog bij spelen op de sax, dat is al druk genoeg.

Volgende experiment wil ik met een USB-footcontroller doen. Maar dan verval ik al weer in iets wat daarmee om kan gaan. Een app of DAW in een computer.

Wat betreft mijn toon die anders is. Ik ben door factor nieuwe buren iets ingehoudener gaan spelen.. Er was ineens een buurmeisje die tussen 6 en 7 ging slapen.. en ik wil haar niet wakkerhouden met mijn sax noodling..
Wat ook scheelt misschien is dat ik een andere sax speel. De Selmer van mijn pa had wat onderhoud nodig en heb toen een Yamaha gekocht. Wel een redelijk prijzig ding maar dat merk je ook echt. Ben heel blij met deze sax en hier nu aan gewend. Het is net als een partner in 'n liefdesrelatie of 'n gitaar. Een tweede maakt het alleen maar complexer ofzo.. moet je weer schakelen wennen, etc..

Laatst nog wel even op de Selmer gespeeld maar ik hou het bij de Yamaha, ook omdat ik de Selmer niet meer mee wil nemen naar gigs.. te waardevol emotioneel gezien. ;)
 
Dank je Willem. :) Het blijft nog steeds een onmogelijke opgave met meerdere grooveboxen, zoals de funky Japanner dat doet... het is zoveel multi-tasking tegelijk. Ik beperk me beter tot tot een enkel pattern of scene selecteren. En wat track muten / un-muten. En dan er nog bij spelen op de sax, dat is al druk genoeg.
Snap ik maar het was meer dat je nu wel met verschillende apparaten in de weer bent en tegelijk op de Sax aan het spelen bent, da's al flink druk zo bij elkaar.
En bij hem was het ook zo dat ie af en toe even een sample aan en uit zette bijv, zo groot is het verschil niet wat dat betreft en je speelt veel tussendoor, je kan niet alles tegelijk doen.
Volgende experiment wil ik met een USB-footcontroller doen. Maar dan verval ik al weer in iets wat daarmee om kan gaan. Een app of DAW in een computer.
Met zo'n footcontroller krijg je wel meer je handen vrij, da's wel lekker natuurlijk, kan je naast de sax ok nog wel wat gitaar spelen tussendoor. 😂
Wat betreft mijn toon die anders is. Ik ben door factor nieuwe buren iets ingehoudener gaan spelen.. Er was ineens een buurmeisje die tussen 6 en 7 ging slapen.. en ik wil haar niet wakkerhouden met mijn sax noodling..
Wat ook scheelt misschien is dat ik een andere sax speel. De Selmer van mijn pa had wat onderhoud nodig en heb toen een Yamaha gekocht. Wel een redelijk prijzig ding maar dat merk je ook echt. Ben heel blij met deze sax en hier nu aan gewend. Het is net als een partner in 'n liefdesrelatie of 'n gitaar. Een tweede maakt het alleen maar complexer ofzo.. moet je weer schakelen wennen, etc..
had ik 't toch goed gehoord dat je iets anders klinkt, vind dat "gefluister" in je sax wel prettig klinken in ieder geval en kan best natuurljk dat die Yamaha weer net anders klinkt.
Hoe vindt je het zelf klinken?
Laatst nog wel even op de Selmer gespeeld maar ik hou het bij de Yamaha, ook omdat ik de Selmer niet meer mee wil nemen naar gigs.. te waardevol emotioneel gezien. ;)
Snap ik, je hebt me de achtergrond indertijd verteld dus kan me dat heel goed voorstellen en by the way: Yamaha is nou niet echt een B merk....
 
Laatst gewijzigd:
Snap ik maar het was meer dat je nu wel met verschillende apparaten in de weer bent en tegelijk op de Sax aan het spelen bent, da's al flink druk zo bij elkaar.
En bij hem was het ook zo dat ie af en toe even een sample aan en uit zette bijv, zo groot is het verschil niet wat dat betreft en je speelt veel tussendoor, je kan niet alles tegelijk doen.
Idd.. Sowieso is meerdere grooveboxen temmen lastig.. De TR8s heeft wel een fill-in.. die moet je optijd indrukken en dan kun je daarna nog even een groovebox van pattern wisselen bv.. maar veel meer is gewoon teveel.
Met zo'n footcontroller krijg je wel meer je handen vrij, da's wel lekker natuurlijk, kan je naast de sax ok nog wel wat gitaar spelen tussendoor. 😂
Ja of, ik zet ze op zo'n statief.. :D De linker hand alleen kun je trouwens wel sax de hogere noten spelen van een sax. Gitaar met rechts en alleen de open snaren klinkt helaas wat minder goed.. toch maar niet.. *D
had ik 't toch goed gehoord dat je iets anders klinkt, vind dat "gefluister" in je sax wel prettig klinken in ieder geval en kan best natuurljk dat die Yamaha weer net anders klinkt.
Hoe vindt je het zelf klinken?

Snap ik, je hebt me de achtergrond indertijd verteld dus kan me dat heel goed voorstellen en by the way: Yamaha is nou niet echt een B merk....
Misschien is mijn speelwijze ook wel wat anders inmiddels.. maar deze Yamaha speelt echt lekker.. Niet omdat het toevallig een merk is waar ik wel fan van ben. Heb kort een Line 6 gitaar gespeeld maar heb nu de gitaar hieronder, van Yamaha.. echt heel apart. Geen klankkast maar klinkt als een akoestische als je em versterkt. De beugel boven zit er alleen om je arm op te leunen en een beetje voor de fake.. 2 weekenden terug kwam een man naar het podium gelopen en vroeg of hij even naar de gitaar mocht kijken.. Ik zag em vervolgens voorzichtig zijn hand tussen de beugel steken.. en zei "wat een aparte gitaar??" Ik hoorde mezelf zomaar zeggen: dat is een soort luchtgitaar.. :dubbel:

753_gg_silyam_5.jpg
 
Misschien is mijn speelwijze ook wel wat anders inmiddels..
Zou kunnen natuurlijk maar het klinkt voor mij net iets minder geforceerd, relaxter.
kan ook zijn dat je je door de track laat meenemen en dan bijv in een track met riser of een flinke uptempo track meegaat in die vibe waardoor je steviger gaat spelen.
Wat ook kan is dat iemand door een verandering in karakter wat anders gaat spelen, sommigen hebben dan minder ruis op de achtergrond bijv maar dat lijkt me bij jou niet het geval.
Maar wat mij betreft is je toon nu beter dan een tijdje terug en ook een ander mondstuk enorm schelen als je wat aan je toon wil doen, een OttoLink bijv staat bekend om z'n fluisterende karakter.
maar deze Yamaha speelt echt lekker..
Dat geloof ik, Yamaha saxofoons zijn prima en Yamaha staat bekend om z'n goede muziekinstrumenten, ze hebben niet voor niets die drie stemvorken in het logo, zo zijn ze ooit begonnen.
Ik heb vroeger een keer een Yamaha akoestische giitaar gekocht met stalen snaren bij Hampe op het Spui en liet er toen een Dean Markley element inzeetten zodat ik 'm ook kon aansluiten op een versterkertje.
Ik heb nu nog een electrische Yamaha, een Pacifica staan alleen ik speel er niet meer op, al een aantal jaren gaat gitaar spelen niet meer zo lekker.
Niet omdat het toevallig een merk is waar ik wel fan van ben. Heb kort een Line 6 gitaar gespeeld maar heb nu de gitaar hieronder, van Yamaha.. echt heel apart. Geen klankkast maar klinkt als een akoestische als je em versterkt. De beugel boven zit er alleen om je arm op te leunen en een beetje voor de fake.. 2 weekenden terug kwam een man naar het podium gelopen en vroeg of hij even naar de gitaar mocht kijken.. Ik zag em vervolgens voorzichtig zijn hand tussen de beugel steken.. en zei "wat een aparte gitaar??" Ik hoorde mezelf zomaar zeggen: dat is een soort luchtgitaar.. :dubbel:
Bijzondere gitaar in ieder geval, dat zal een gitaar zijn die je met de goede software erbij kan laten klinken als welke gitaar dan ook, akoustisch, jazz, rock of whatever neem ik aan?
Ik heb een jaar geleden een keer op yt zoiets gezien en die kon je nog opvouwen ook.
 
Back
Top