Bombario - Hidden Danger

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.665
Locatie
Zwolle


Elk jaar stuur ik min of meer dezelfde track in voor de contest. Daarom dit jaar wat anders, met slechts 90 bpm. Grappig, hoe je dan anders naar een nummer kijkt. Dit is het resultaat en de titel verwijst naar een ijsberg. Misschien hoor je er wel wat arctische elementen in?

Succes met de contest iedereen 👍
 
Inderdaad anders dan dat we gewend zijn van je en dat wordt gewaardeerd!
Synthgeluiden, inclusief noisewinds zijn tof, piano sound vind ik er niet erg bij passen.
In het drum & bass stuk mis ik (persoonlijk) een echte swingende breakbeat.
Voor nu is mijn beoordeling even een voldoende, maar of dat tot een stem gaat leiden weet ik pas als ik alles heb beluisterd :)
 
Mooie sounds en het klinkt als een klok! Alles krijgt mooi zijn eigen plek in de ruimte. De piano had voor mij ook niet gehoeven, maakt het geheel wat braafjes. En een beetje oversturing op de beats zou denk ik het geheel wat vetter maken. Maar het blijft oorstrelend hoor :-)
 
Maakt het geheel wat braafjes.

Die opmerking krijg ik elk jaar, haha 😁 Ik houd gewoon heel erg van deze zoete, brave en gepolijste sound. Ik heb geëxperimenteerd met saturation en distortion, maar vind het altijd lelijker worden. Dus dit is gewoon 'mijn' brave sound 😉

Dank ook anderen, voor het luisteren en de opmerkingen!
 
Goeie productie, sfeervol opgezet, oordeelkundig gebruik van reverb en delays. Ik bleef alleen een beetje op m'n honger zitten qua melodielijn want die hoort er echt nog wel bij (is mijn persoonlijke smaak).

Stem.

:doei:
 
Dit was er ook een waarvan ik dacht 'geen probleem, dit word ook een lekkere om te luisteren' omdat ik een klein beetje weet wat je normaal maakt.
maar inderdaad zoals je al aankondigde werd het toch wat anders dan anders.

vond ik het dan nog wel leuk?

volmondig ja. leuker zelfs. super relaxed en mooie geluiden. de beschreven sfeer pak je ook prima.
Ik miste persoonlijk niet direct een melodie lijn omdat het geheel subtiel doch merkbaar veranderd over de duur van het nummer.
maar ik kan me ook voorstellen dat een kleine melodische toevoeging (zoals @Danny dat graag gehoord zou hebben) het geheel wat toegankelijker zou kunnen maken, maar wat mij betreft geen must voor dit nummer. optioneel. Is prima zo.

en die piano maakt hem braaf zei @Rutger :D
Dat is wellicht waar... maar ik vind braaf geen vies woord hoor! :D
Ik vond hem heel fijn om te horen.
 
Oei, dit is wel érg gebalanceerd en beheersd! Knap en best prettig om naar te luisteren, maar mijn grofgesteldheid verwacht nog wat meer (subtiele?) bruutheid erin, vooral bij het D&B stuk ja. Als het niet zo in toom was geweest, had dit ergens wel in een Kruder & Dorfmeister mix gepast.
Wat mij lichtjes stoort is die dronken detuned staart op wat synths & piano's.

Anyway, produceren kun jij prima! Het is alleen niet mijn ☕
 
Kan dit zeker wel waarderen, maar is ook weer niet mijn favoriete track.
Bombario is in elk geval iemand die weet waar hij mee bezig is.
 
Gaat je goed af zo'n wat lagere bpm track moet ik zeggen en dan bij 3.30 even die tempowisseling maakt het weer wat spannend.
Moet je vaker doen, een beetje met de bpm afwisselen op deze manier.
 
Dit spreekt mij meer aan dan wat jij doorgaans instuurt. Moet zeggen dat jouw nummers altijd erg goed ge-mixed/-mastered zijn, ook deze weer.
Goede productie weer en een leuk nummer! Van mij mag het wel allemaal iets spannender.
 
Ja, heel tof! Lange opbouw, maar gek genoeg vind ik 'm wel werken ('t zit op het randje! ;)). De overgang naar de groove met een ander akkoord is fijn, lekkere energie. Fijne balans in de mix, alles zit op de goeie plek met de juiste reverbs en delays. Piano sound is mooi, had van mij zelfs nog wel iets meer impact mogen hebben in het groovy deel (wat voller en vetter), en het breakbeat deel had nog een tandje extra mogen hebben qua energie wat mij betreft, maar het geheel komt uiteindelijk toch weer op z'n pootjes terecht. Hele fijne track verder, met veel plezier geluisterd!
 
Mooie track geworden.
De drum n bass beat had wel wat meer in gezeten. Basislijn bv.

Vind de drop met de verandering wel lekker binnen komen.

Iig tof dat je eens wat anders probeerd. Eindelijk :-)
 
Back
Top