Deze beat (Leftfield - Release The Pressure) - omschrijving genre? Hoe te maken?

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Lid sinds
4 januari 2002
Berichten
6.269
Locatie
Grou
Hallo,

Deze beats hoor ik vaak bij The Orb en Leftfield maar heb moeite om een goede omschrijving - tutorial te vinden. Dacht eerst altijd dat heb big beat was maar dat heb ik fout.



 
Leftism, één van m'n favoriete albums. :) Het hele album is een mix van verschillende invloeden, moeilijk om daar echt één stickertje op te plakken dat de hele lading dekt. In het geval van dit specifieke nummer, er klinken ook wat dub-invloeden in door, denk ik. The Orb was daar ook niet vies van.
 
Zoek je de geluiden of de patterns? Op t oor ontleden is toch niet zo moeilijk? Indien wel, er is software om dat te trainen. Ik heb die gebruikt, was tof
 
Het gaat mij idd echt om de geluiden / patronen van het deel zoals dat bij 2:46 start. Kan het idd ook samplen en dan via Ableton naar midi omzetten. Vind dat niet echt een fijne methode / eerder weinig succes mee gehad.
 
Eigenlijk kun je het beter zien los van een specifiek genre. Waar ook dit album deel vanuit maakt is toch vooral de Britse stortvloed van (veelal) goede elektronische muziek in de jaren '90.
 
Basic four to the floor, downtempo uk techno met veel dub en ska invloeden. Deze track heeft dat sowieso door de zang en de metallic percussie. Baslijn is pure dub.
 
Back
Top