[Disco] Get Down

Heeft een fijne funky feel, goed gedaan! Mix is ook fijn, lekker open. Van mij mag er wat sublaag in de baspartij om de boel net ff wat meer te dragen...
 
Klinkt lekker maar die vocals uit een sample library zou ik er uitlaten, die doen de track geen goed daar is wel iets anders voor te vinden zoals een alt sax. Verder is de basgitaar echt te duidelijk een loop, dat kan echt beter. Kun je zelf niet even een stukje er onder spelen? Iedereen kan bassen en drummen wordt er altijd gezegd en anders wil ik het wel doen voor je maar heb niet een supergoeie basgitaar en al helemaal geen slapbass. Funken daarentegen kan ik wel! :D
 
Korte stukjes sax en trompet kun je rustig van jazzplaten samplen uit solo's geen haan die daar naar kraait en het klinkt altijd beter dan die kut libraries.
 
@Dilago Ik vind die vocals super sexy, groovy, funky en ik heb het hele nummer eromheen gebouwd. De bas doet wel de hele tijd hetzelfde en ik zou inderdaad wel liever een live ingespeelde bas door het hele nummer met wat variaties willen maar ik heb zelf bas gespeeld in een band en zo strak als deze is echt niet eenvoudig. En dan zou ik denk ik toch ook de baslijn grotendeels zo houden zoals hij nu is.

Jammer dat deze song niet je bekoren, wellicht een volgende wel weer 😊
 
@Dilago Ik vind die vocals super sexy, groovy, funky en ik heb het hele nummer eromheen gebouwd. De bas doet wel de hele tijd hetzelfde en ik zou inderdaad wel liever een live ingespeelde bas door het hele nummer met wat variaties willen maar ik heb zelf bas gespeeld in een band en zo strak als deze is echt niet eenvoudig. En dan zou ik denk ik toch ook de baslijn grotendeels zo houden zoals hij nu is.

Jammer dat deze song niet je bekoren, wellicht een volgende wel weer 😊
Bekoren kan ie zeker wel maar zo strak hoeft die baslijn van mij niet. Ik zou vele malen liever jou er overheen horen spelen, helemaal nu je zegt dat je bassist bent!
 
Ik had de kick dus flink zachter gezet alleen daarna ben ik andere instrumenten ook zachter gaan zetten en na een tijdje zo'n beetje alles zachter gezet zodat ik nu weer ongeveer op hetzelfde uitgekomen ben als in het begin. Maar het klinkt wel beter nu vind ik. Ik denk dat het komt omdat ik altijd met de kick begin, daarna de bas en daarna de rest. Dus alles staat op de kick afgestemd. De kick en bas moeten een bepaalde verhouding tot elkaar hebben om het lekker te laten klinken. het resultaat is dat bij bijna al mijn nummers de kick best prominent aanwezig is. In Disco is de kick vaak zachter en de snare harder maar daarom maak ik voornemelijk Disco House.
 
Ja ik heb hem stukje bij beetje aangepast totadat niets mij meer stoort en ook op veel verschillende geluissystemen beluisterd.
Ik vind hem nu zelf ook erg goed klinken. Vraag me eerlijk gezegd af of ik hem nog wel moet laten masteren.
Maar dat ga ik wel doen. Heb één keer een nummer ongemastered uitgebracht en daar heb ik nu sprijt van.
 
Back
Top