[Disco] Get Down

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.921
Locatie
Utrecht, NL
Nieuwe Disco track net klaar.
Ben een beetje overweldigd door wat ik net gemaakt heb eerlijk gezegd.
Ik heb zo veel tracks half klaar. Soms zit ik dagen te pielen op een track en wordt het niets.
Deze was in een paar uurtjes ineens dit geworden en ik sta er zelf eerlijk gezegd een beetje van te kijken van wat het geworden is.
Het lijkt wel alsof ik dit helemaal niet zelf gemaakt heb en het al lang bestond ofzo haha.
Maar dat is natuurlijk wel zo.

Okee, ik hoor graag wat jullie er van vinden:

 
Ha! Leuke track! kick misschien een beetje lomp voor mijn smaak.

Mijn enige suggestie zou zijn om ergens een b-sectie in te bouwen die wat harmonische afwisseling geeft.
luister bijvoorbeeld naar het refrein in deze:
 
Nou ja ik hoor alleen maar sample loops.
Ik zou er wat meer eigen input in doen wat dan goed met de samples werkt.
Of juist een sample loop als basis nemen en dan zelf dat met een synth doen.
 
Nou ja ik hoor alleen maar sample loops.
Ik zou er wat meer eigen input in doen wat dan goed met de samples werkt.
Of juist een sample loop als basis nemen en dan zelf dat met een synth doen.

Ik zie hier eerlijk gezegd de meerwaarde niet van in.
Ik heb samples gebruikt van echte instrumenten zoals Clavinet, Slaggitaar, diverse analoge synths, piano enz. die furtuoos gepeeld zijn door professionele muzikanten.
Ik zou dat zelf nooit beter kunnen doen met een plug-in want ik kan nauwelijke keyboard spelen. Klinkt altijd minder maar ik snap je input. Altijd leuk om ook zelf iets in te spelen.
Dit is overigens een discussie die zich herhaalt bij meerdere van mijn tracks. Dit is hoe ik muziek maak.. kan er verder weinig aan doen 😊
 
Dank! Dit is precies de reden dat ik de track hier geplaatst heb voor feedback. Heb zo'n gevoel dat ik iets vergeten ben..
Wie heeft de gouden tip?!?
Ik denk dat dit de ear candy (of hoe noem je dat?) is wat er mist. Het is allemaal net iets te leeg. De hoofdgeluiden zijn er en doen wat ze moeten doen, het is de laag er onder (niet opvallend geluidjes maar wel bepalend) die er voor zorgt dat de track de finishing touch krijgt. Heb ook het idee dat de mix iet beter kan. Hiermee bedoel ik volume balans in de geluiden. De main vocal is redelijk zacht tegenover de drums + kick, terwijl de vocalen groep (het meerstemmige) wat harder staat.
 
Er bestaat veel slechter, knap werk :okdan: (zegt een ouwe disco-addict 😄)
Waar heb je de stem vandaan?
Alleen de crash zou ik hoger pitchen. Die klinkt me net iets te tam...

Cheers,
Exo. :mega:

Het hele nummer is een bijeenraapsel van verschillende sample libraries. Voornamelijk loopcloud.com en splice.com
Zal eens naar die crash kijken. Dank voor de tips en de complimenten!
 
Back
Top