ChatGPT als hulpje in je studio

Och, gewoon stekker uit het stopcontact en AI is uitgedacht ๐Ÿ˜
Ja tot er ook AI in het electriciteitsnetwerk zit en ze ons voor zijn omdat ze een backup hebben. :D
We kunnen er geintjes over maken natuurlijk maar het is wel een bijzonder disruptieve techniek waarvan niemand weet hoe het zich verder ontwikkelt....:?
 
In de grote-mensen-wereld is die optie van de stekker uit het stopcontact trekken al ruimschoots gepasseerd. Ten eerste is er niet zoiets als een centrale stekker waarmee je in een keer alle AI lam legt, en ten tweede zijn er allerlei economische belangen in het geding die maken dat het uitschakelen van AI op grote bezwaren gaat stuiten. En dat laatste argument zal alleen nog maar in belang toenemen naarmate men meer gebruik van AI gaat maken. Zo haalt tegenwoordig ook niemand het meer in zijn hoofd om het auto- of trienverkeer te willen verbieden ondanks de gruwelijke ongelukken die daar jaarlijks het vervolg van zijn. Zo zal het met AI ook gaan. Onze afhankelijkheid van AI zal steeds verder toenemen tot aan het moment dat we niet eens meer zonder AI kunnen. Dat zal AI dan inmiddels ook door hebben, met alle gevolgen van dien.
 
Is toch wel interessant om te weten hoe ChatGPT daarop komt. Leidt die dat af uit de stijl van de vraagstelling? Of kan die posts hier op het SynthForum lezen? Of is het gewoon een slag in lucht?
 
Is toch wel interessant om te weten hoe ChatGPT daarop komt. Leidt die dat af uit de stijl van de vraagstelling? Of kan die posts hier op het SynthForum lezen? Of is het gewoon een slag in lucht?
Laat het ons zo stellen dat de AI nog niet op punt staat om op sommige opmerkingen te antwoorden(naar mijn zin).
Net zoals hier op het synthforum dikwijls het geval is.๐Ÿ˜
 
Hier een goede, duidelijke uitleg hoe ChatGPT onder de motorkap werkt. Wellicht stelt dit degenen die bang zijn dat ChatGPT self-aware wordt en uit is op wereldheerschappij enigszins gerust.


Helaas geen aandacht voor de fouten die het systeem maakt, zoals 'hallucineren'.
 
Laatst gewijzigd:
Dat chatgpt niet een gevaar is, betekent niet dat agi in de toekomst geen gevaar kan worden.


Er word geld verdiend met agi, in de toekomst waarschijnlijk heeeel veel geld.
Degene die als eerste een hele krachtige agi uitbrengt, kan dus goed binnenlopen.
Hoe goed zal er over de veiligheid van die hele krachtige agi worden nagedacht?
 
AI + quantum computing + neurolink = BORG 8D
 
Deze thread over hoe een bepaalde synth-sound te programmeren: [Moog] synth sound(s) uit Bond-film On Her Majesty's Secret Service (1969) met hieronder ook 't daar attached soundje

Er zal toch wel ergens in deze 23-page thread hier over ChatGPT al wel een keer geopperd zijn
om AI te kunnen gebruiken om een patch (zeg op een Minimoog) te laten maken om een of andere synth-sound te krijgen?

Of dit nog stapje te ver voor AI?


 
Ik kwam ook deze nog tegen ( ) ,
als ik het zo snel even goed las, ook in die 'Future Of Synths' link (dank) is de essentie ook daar sounds mimicen.

Dat weer niet helemaal hetzelfde als:
INPUT: (1) geluidsfile & (2) omschrijving v synth-architectuur/type,
OUTPUT: synth-patch voor die synth.

De essentie lijkt dus echter dus wel close, dus wie weet via reformatting vd output is het in aantocht....
 
Zou ChatGPT niet kunnen helpen bij het ontwikkelen van nieuwe soft-hard instrumenten in de toekomst?
Waar het menselijk brein stopt, werknemer Chat zegt hรฉ,ik heb een idee!
 
Hola,

ik doe dus met de meeste dingen niet mee.
geef geen gegevens.
En op mijn telefoon alleen bekenden.
Dus de intiliegentie kan met mij niet zo veel.
Ook vpn heb ik.
En ik zoek het ook niet op,wel lekker muziek maken :okdan:

Groeten van Andreos:)
 
De komst van de schaakcomputer heeft er niet voor gezorgd dat mensen niet meer schaken ookal is hij nu onoverwinnelijk tegen de mens. Hetzelfde geldt denk ik voor het automatiseren van muziek maken. Misschien kan de computer het over een tijdje in technische zin effectiever dan de mens maar in tegenstelling tot schaken is muziek maken gelukkig geen wedstrijdje. Het blijft een uitting van emoties die een computer niet heeft.
 
Back
Top