Behringer reageert op kritiek

:-)
Die uli toch, hij houdt ons wel weer bezig
 
Op 28 June 1846 kreeg Adolphe Sax na vele jaren werken patent op de zijn creatie, de saxofoon.. 20 jaar later kwam het patent vrij en gingen anderen het instrument ook maken.. schoften!!

De geschiedenis leert dat oud zeer slijt. Hopelijk kun je je over een eeuw of wat wel gewoon met een B in het openbaar vertonen.. zonder in allerlei moralistische discussies verzeild te raken. :D
 
Hopelijk kun je je over een eeuw of wat wel gewoon met een B in het openbaar vertonen.. zonder in allerlei moralistische discussies verzeild te raken. :D

Gewoon volumeknop een stuk verder opendraaien , einde discussies :-)
 
Gewoon volumeknop een stuk verder opendraaien , einde discussies :-)
[mods: sorry, kan het niet laten] Of je ramt die B. Moog in tienen bovenop hun kop. Dat ding is zo goedkoop: je kunt toch meteen een nieuwe kopen. Met een echte Moog hoef je dat niet te proberen. Hij is zwaarder en heeft meer "effect", maar het is nogal zonde van je geld. 8o)
 
Op 28 June 1846 kreeg Adolphe Sax na vele jaren werken patent op de zijn creatie, de saxofoon.. 20 jaar later kwam het patent vrij en gingen anderen het instrument ook maken.. schoften!!

De geschiedenis leert dat oud zeer slijt. Hopelijk kun je je over een eeuw of wat wel gewoon met een B in het openbaar vertonen.. zonder in allerlei moralistische discussies verzeild te raken. :D


Precies, die discussies zijn ook onzin, veel bekende synths zijn als kopie van anderen begonnen, en soms een klein stapje veranderd-verbeterd... Zo werkt evolutie nou eenmaal.


Wat mij betreft mogen ze al die idiote patenten en dergelijke, de vuilnisbak in smijten, die houden ontwikkeling tegen, laat fabrikanten maar vechten voor het beste, goedkoopste of revolutionairste product ..



8):doei:
 
Wat mij betreft mogen ze al die idiote patenten en dergelijke, de vuilnisbak in smijten, die houden ontwikkeling tegen, laat fabrikanten maar vechten voor het beste, goedkoopste of revolutionairste product ..

daar kan ik het op zich wel mee eens zijn, maar 1 op 1 kopieren en leunen op het succes van een origineel vind ik nou niet echt ontwikkeling, vind je wel? in feite remt dat zelfs de ontwikkeling, want mensen geven hun geld uit aan gekopieerde shit van vervlogen tijden, wat dus niet aan nieuwe dingen wordt uitgegeven. prima dat bv met de boog een dikke sound beschikbaar wordt voor weinig geld, maar dat 1 op 1 kopieren heeft niets met liefde voor gear te maken, alleen met liefde voor geld. daar moet die pijpzak gewoon open over zijn, dan is er niks aan de hand. en DSI aanklagen enzo, jezus...
 
Die leugen ivm die lek. Dan heiliger dan de paus, dan dit.
Ik koop wel een pro one ipv zijn geclown.
��
 
Het idee van een patent is juist dat je een bepaalde tijd exclusiviteit af kunt dwingen om je investeringen in R&D en productiekosten terug te verdienen. Daarna komt het vrij voor het algemeen nut zodat het goedkoper door meerdere partijen kan worden aangeboden en er geen monopolie kan ontstaan. Dat is de theorie in elk geval, in de praktijk wordt er natuurlijk aan alle kanten misbruik van gemaakt (zowel door 'copycats' als door wannabe monopolisten die mazen in de regelgeving gebruiken om patenten te omzeilen of kunstmatig lang te verlengen/verbreden).

Dat rechtszaken gedoe is merkwaardig, net als de 'cease & desist' (of zoiets - betekent iets als 'haal weg of anders...') richting dat Chinese techblog. Behringer betichten van kopiëergedrag lijkt me redelijk voor de hand liggen gezien hun track record en zelfs hun huidige activiteiten. Je kunt niet vol trots de ene week de 'RD-808' presenteren inclusief Roland colourscheme en lettertype en daarna klagen dat mensen vinden dat je ideeën niet heel origineel zijn.
 
daar kan ik het op zich wel mee eens zijn, maar 1 op 1 kopieren en leunen op het succes van een origineel vind ik nou niet echt ontwikkeling, vind je wel? in feite remt dat zelfs de ontwikkeling, want mensen geven hun geld uit aan gekopieerde shit van vervlogen tijden, wat dus niet aan nieuwe dingen wordt uitgegeven. prima dat bv met de boog een dikke sound beschikbaar wordt voor weinig geld, maar dat 1 op 1 kopieren heeft niets met liefde voor gear te maken, alleen met liefde voor geld. daar moet die pijpzak gewoon open over zijn, dan is er niks aan de hand. en DSI aanklagen enzo, jezus...


Deepmind en Neutron zijn geen 1 op 1 copieen, en voegen zeker iets toe.


Ik vind bijv die lui bij Roland simpelweg niet zo snugger, als mensen al 20 jaar schreeuwen om 808s, 909s enz, en je brengt ze niet uit, dan vind ik het geweldig dat Behringer dat wel doet, tegen betaalbare prijzen. Roland had makkelijk de gevraagde producten kunnen leveren, in plaats van ons te dicteren wat we nodig hebben met al die flauwe nep 808s, wat mij betreft is Roland de weg kwijt geraakt.



En dat liefde voor geld verhaal is niet 100% waar, Behringer is zelf electronische instrumenten gaan bouwen omdat hij ze niet kon betalen en wilde hebben voor zichzelf.



Die rechtzaken, gaan meestal nergens over, maargoed, dat heb ik ook niet gevolgd.



Ook die VCS3s, waarom in godsnaam laat EMS ze zelf niet wat grootschaliger produceren, ik snap die lui totaal niet ?? Er is enorme vraag naar die bakken, zeker als ze betaalbaar zijn.

Maken ze die dingen nog steeds met de hand, wachtlijsten van 8 jaar, prijs van 5 ruggen, gaat nergens over.
Ik hoop dat Behringer met een mooie VCS clone komt voor onder de 1000 :)


8)
 
Vind 't tof wat Behringer aan 't doen is in synth land, maar dit... Valt me erg erg tegen.

Uli dacht zeker even anderen het zwijgen op te leggen.
Ik hoop dat Dave Smith ook z'n proceskosten van een ton vergoed krijgt.

Tuurlijk mag iemand die een produkt ontwikkelt de eerste jaren daar geld aan verdienen dmv een patent, niets mis mee.
Voor de rest ben ik met bovenstaande eens en ik begrijp het ook niet dat de fabrikanten niet zelf remakes op de markt hebben gebracht als mensen dat graag willen kopen.
Dus op zich ben ik wel blij met Behringer dat ze een paar oudjes opnieuw namaken.
 
https://www.synthtopia.com/content/...utz-users-for-a-quarter-of-a-million-dollars/

Vind 't tof wat Behringer aan 't doen is in synth land, maar dit... Valt me erg erg tegen.

Dacht dat der Uli zelf ook af en toe reageert op de site van Gearslutz. Wanneer wat hij doet met Behringer daar stelselmatig in een kwaad daglicht wordt gezet door lieden die daar al dan niet belang bij hebben kan ik me nog wel iets voorstellen bij deze actie van Behringer. Je mag per slot van rekening niet stelselmatig leugens de wereld in helpen over wie of wat dan ook toch? Is het chique? Misschien niet, maar ik weet ook niet wat Behringer allemaal wel niet naar het hoofd gesmeten heeft gekregen op dat forum.
 
[...] Je mag per slot van rekening niet stelselmatig leugens de wereld in helpen over wie of wat dan ook toch? [...]
Klopt. Maar de rechter heeft de zaak niet-ontvankelijk verklaard. Er zijn dus alleen ongezouten eenzijdig negatieve meningen geuit over B. en dat is niet verboden. Zou smaad kunnen zijn. Laster is liegen, smaad is m.b.v. de waarheid iemand onterecht zwart maken. Maar wederom: de rechter heeft in deze al bepaald dat ...
 
Klopt. Maar de rechter heeft de zaak niet-ontvankelijk verklaard. Er zijn dus alleen ongezouten eenzijdig negatieve meningen geuit over B. en dat is niet verboden. Zou smaad kunnen zijn. Laster is liegen, smaad is m.b.v. de waarheid iemand onterecht zwart maken. Maar wederom: de rechter heeft in deze al bepaald dat ...

de belangrijkste reden waarom de rechter de zaak nietig heeft verklaard is dat de 20 mensen die ook in de zaak werden meegenomen geen "executive" level DSI employees zijn, maar "gewone" medewerkers. En dan mag je gewoon je mening geven zonder dat dat als smaad door concurrenten wordt gezien. En er is ook nog zoiets als SLAPP: https://en.wikipedia.org/wiki/Strategic_lawsuit_against_public_participation

anyway, zoiets begreep ik ervan via GS.
 
Via GS of GTST ?
Het is toch een zielige vertoning ..
 
daar kan ik het op zich wel mee eens zijn, maar 1 op 1 kopieren en leunen op het succes van een origineel vind ik nou niet echt ontwikkeling, vind je wel? in feite remt dat zelfs de ontwikkeling, want mensen geven hun geld uit aan gekopieerde shit van vervlogen tijden, wat dus niet aan nieuwe dingen wordt uitgegeven. prima dat bv met de boog een dikke sound beschikbaar wordt voor weinig geld, maar dat 1 op 1 kopieren heeft niets met liefde voor gear te maken, alleen met liefde voor geld. daar moet die pijpzak gewoon open over zijn, dan is er niks aan de hand. en DSI aanklagen enzo, jezus...

Hier ben ik het ronduit mee eens. Die synth kopieën van B zijn geen ontwikkeling maar juist terugval. Het is gewoon de synth variant van de Tribute bands van tegenwoordig. Ik hoor liever eigen muziek ipv een mindere versie van het origineel.

Die rechtszaak is trouwens echt hilarisch en triest tegelijk. Ik dacht eerst dat het een slechte grap was.
 
Back
Top