Chick Corea R.I.P.

djazid

A is for Acid
Lid sinds
10 juni 2017
Berichten
2.256
Locatie
Amsterdam
Bron: Chick Corea, 23-time Grammy-winning jazz great, dies at 79

Chick Corea, the acclaimed jazz pianist and 23-time Grammy winner, died Tuesday from a rare form of cancer. He was 79.
Corea's death was announced on his website, which also noted that the musician had only "very recently" discovered the cancer.
"Throughout his life and career, Chick relished in the freedom and the fun to be had in creating something new, and in playing the games that artists do," a statement on his website said. "He was a beloved husband, father and grandfather, and a great mentor and friend to so many. Through his body of work and the decades he spent touring the world, he touched and inspired the lives of millions."

The website also shared a message Corea left for his fans: "I want to thank all of those along my journey who have helped keep the music fires burning bright. It is my hope that those who have an inkling to play, write, perform or otherwise, do so. If not for yourself then for the rest of us. It's not only that the world needs more artists, it's also just a lot of fun."
Fellow musicians like drummer Sheila E. paid their respects to Corea on social media.
"This man changed my life thru his music and we were able to play together many times," she tweeted. "I was very fortunate to call him my family. Chick, you are missed dearly, your music and brilliant light will live on forever."

I’m devastated to hear of the legendary @ChickCorea’s passing. This man changed my life thru his music and we were able to play together many times. I was very fortunate to call him my family. Chick, you are missed dearly, your music and brilliant light will live on forever. pic.twitter.com/YR0n0fb4gH
— SheilaEdrummer (@SheilaEdrummer) February 11, 2021
In 1968, Corea replaced Herbie Hancock in Miles Davis' group and played electric piano on fusion albums such as In a Silent Way and Bitches Brew, which helped usher in the fusion era. He also recorded with other jazz masters such as Dizzy Gillespie, Stan Getz, Mongo Santamaria, and Sarah Vaughan. His first two albums as bandleader, 1968's Tones for Joan's Bones and Now He Sings, Now He Sobs, are considered classics.

Corea was also known for his band Return to Forever, which he helped found in 1971. One of the most popular instrumental collectives of its time, the group wove Brazilian, Spanish, and other influences into a fusion sound.
With nearly two dozen wins (and 67 nominations), Corea is the artist with the most jazz Grammys in the awards' history. He could posthumously win more at the March 14 ceremony, where he's nominated for best Improvised Jazz Solo, for "All Blues," and Best Jazz Instrumental Album, for Trilogy 2. Corea was also named a National Endowment of the Arts Jazz Master in 2006.
 
Wat een mooie muziek heeft die dude gemaakt zeg. heb best wat plaatjes van hem. R.I.P. nou ja 79 is nou ook niet zo jong toch?
 
Nog live gezien in Argentinië. Volgens mij vond hij het gewoon leuk dat door zijn beroemdheid hij de beste muzikanten ter wereld kon uitnodigen om met hem samen te spelen en ze ook nog "ja" zeggen. Ik bedoel als je op het podium gaat staan met Marcus Gilmore dan weet je dat je zelfs als Chick Corea zijnde wellicht niet de beste muzikant op het podium bent, gaf allemaal niet, iedereen kreeg alle ruimte voor zijn solo's en alleen met af een toe een korte introductie door hem kon je zien dat hij de leider van de band was. Nul ego op het podium.
 
Juist 0 ego dat hebben de goede muziek magiers. Het gaat niet om ik maar om het gehele muziekstuk.
 
Weer een grootheid vertrokken! Vooral zijn werk met Return to Forever is subliem.
 
Gelukkig heb ik 'm vaak in concert gezien. Veel cd's van hem op de plank staan. Zelfs nog stukjes muziek van hem gespeeld. En super dat de meester lessen gaf via Youtube. Wat een hoog niveau had die gast. Een en al muziek tussen die oren.

Wil toch nog even zijn mooiste album onder de aandacht brengen (in mijn beleving uiteraard). De Chick Corea Children's songs. Chick Corea: Children's Songs | Dodax.nl Voor mensen die willen oefenen heb ik nog wel wat bladmuziek van deze songs liggen.

Jammer hoor. Past bij mij in het rijtje Joe Zawinul, George Duke et cetera. Moet ik het maar weer doen met de nog levende Steve Weingart, Jeff Lorber en andere goede muzikanten op de keys. Ook het beluisteren waard!
 
Wil toch nog even zijn mooiste album onder de aandacht brengen (in mijn beleving uiteraard). De Chick Corea Children's songs. Chick Corea: Children's Songs | Dodax.nl Voor mensen die willen oefenen heb ik nog wel wat bladmuziek van deze songs liggen.
Mooi zeg, erg mooi. Ook voor het kind in mij. Maar denk dat mijn meisjes dit ook wel leuk gaan vinden
 
Wel een grootheid die Chick, met wie heeft ie niet samen gespeeld in de jazz?

De Chick Corea Children's songs.

Mooi zeg, erg mooi. Ook voor het kind in mij.
Hij noemt het Children's songs maar da's idd meer voor een innerlijk kind misschien want als ik de akkoordenkeus en de progressies hoor dan zijn dit niet echt de standaard kinderliedjes, wel mooi trouwens.
Beetje meditatieve muziek zoals je wel vaker tegenkomt op het ECM label.
 
Ja maar toch hoor dat hij zo af entoe gewoon wat random en speels toetsen aanslaat.
Klink een beetje als mijn kleine die op een jazz plaat mee pingelt.
En dat bedoel ik absoluut niet minderwaardig. Prachtige muziek.

Het is juist heel knap als Chick zo een level bereikt maar niet vergeet kinderlijk te spelen.

Jan een vriend en muziek vriend die goed muziekaal geleerd is en bv in New York op jams mee speelt luisterde een keer naar een piano opname en dacht dat het om een beroemde jazz pianist ging. Maar kreeg te horen dat het een kleine meid van een vriend van hem was :)
 
Jan een vriend en muziek vriend die goed muziekaal geleerd is en bv in New York op jams mee speelt luisterde een keer naar een piano opname en dacht dat het om een beroemde jazz pianist ging. Maar kreeg te horen dat het een kleine meid van een vriend van hem was :)
Grappig! :)
 
Back
Top