[Hi-NRG/Disco] High Synergy

niet/wel mijn genre maar deze wel !! Erg mooi en gevarieerd!! En goede mix! Erg goede mix eigenlijk, daar ik hou van!!!
Hierop dans ik in de loungebar!!!!
Lekker swingen!!! love it!!!
WE NEED MORE OF THIS MUSIC!!!

SUPER!!
 
Waarop mix je je muziek, op welke boxen (met of zonder subwoofer) en/of koptelefoon ??
 
niet/wel mijn genre maar deze wel !! Erg mooi en gevarieerd!! En goede mix! Erg goede mix eigenlijk, daar ik hou van!!!
Hierop dans ik in de loungebar!!!!
Lekker swingen!!! love it!!!
WE NEED MORE OF THIS MUSIC!!!

SUPER!!
Thanks! Het doet me deugd dat de energie in de muziek goed overkomt.

Om even op je tweede post in te gaan: ik werk volledig in the box en met een Audio Technica ATH-M50x koptelefoon. Dat werkt voor mij veel beter dan speakers in een onbehandelde kamer. Heb de koptelefoon nu ruim vier jaar en speciaal uitgezocht om zijn neutrale sound.
 
Toffe sound wel, vooral de drums. De bas en de synths passen alleen qua toonhoogte niet echt lekker bij elkaar. In het standaard loopje vooral in de tweede en vierde maat, en in het stukje vanaf 1:15 eigenlijk helemaal niet. Daar zou ik nog even naar kijken.
 
Heet dit niet "Retro New Wave"?
't Is precies in mijn straatje ieg.
 
Toffe sound wel, vooral de drums. De bas en de synths passen alleen qua toonhoogte niet echt lekker bij elkaar. In het standaard loopje vooral in de tweede en vierde maat, en in het stukje vanaf 1:15 eigenlijk helemaal niet. Daar zou ik nog even naar kijken.
Even voor de zekerheid, je hebt het dus over het stukje in de bijlage?
Toonladder van dit nummer is A mineur.
Akkoorden van dit stukje zijn Dmin Emin Fmaj Cmaj
Bassline = C-D-A (no political pun intended)
Alle gekozen noten dus netjes in de toonladder.
 

Attachments

  • High Synergy Bridge.wav
    2,7 MB
Dat stukje inderdaad. Als dat begint met Dm lijkt me dat dat deel gewoon in Dm staat en ligt een C als basnoot voor mij niet voor de hand. Ik ben verder geen muziektheoreticus, het klinkt voor mij beter als je het iets meer bij de grondtonen van die akkoorden houdt. Ik heb het even geprobeerd voor het idee.
 

Attachments

  • HS.wav
    1,3 MB
vette track...80's sound is altijd wel lekker!Krijg ik altijd nostalgie gevoelens bij op een goede manier...the good old days :maffia:
Qua sound balans zou je de highs wel wat terug moeten schroeven dacht zo boven de 8Khz.......zijn teveel aanwezig....
Ik heb er even een eigen draai aan gegeven ....beetje meer dirty sound ...waarschijnlijk ben ik een beetje tever daarin doorgeslagen (tis lage kwaliteit 128 mp3):D
Go zo door iig!
 

Attachments

  • untitled.mp3
    3,6 MB
Dat stukje inderdaad. Als dat begint met Dm lijkt me dat dat deel gewoon in Dm staat en ligt een C als basnoot voor mij niet voor de hand. Ik ben verder geen muziektheoreticus, het klinkt voor mij beter als je het iets meer bij de grondtonen van die akkoorden houdt. Ik heb het even geprobeerd voor het idee.
Mag ik je in ieder geval even bedanken voor je feedback?
Het is heerlijk om met dit soort zaken bezig te zijn; het zorgt voor verdieping naast de basiskennis en mindless jamming.
Uiteindelijk wat gespeurd op het web en lang niet altijd wordt de grondtoon gevolgd van een akkoord.
In principe zijn er drie opties:
- Baslijn volgt grondtoon akkoorden
- Baslijn volgt de vijfde toon van de akkoorden
- Baslijn houdt zich niet aan de akkoorden, wel aan de toonladder.

Nu heb ik wat geexperimenteerd met de bridge en voor optie 1 gekozen, namelijk het volgen van de grondtoon van de akkoorden.
De baslijn tijdens de hoofdmelodie heb ik met rust gelaten.

 
vette track...80's sound is altijd wel lekker!Krijg ik altijd nostalgie gevoelens bij op een goede manier...the good old days :maffia:
Qua sound balans zou je de highs wel wat terug moeten schroeven dacht zo boven de 8Khz.......zijn teveel aanwezig....
Ik heb er even een eigen draai aan gegeven ....beetje meer dirty sound ...waarschijnlijk ben ik een beetje tever daarin doorgeslagen (tis lage kwaliteit 128 mp3):D
Go zo door iig!
Thanks voor je feedback. Het nummer was nog in progress en de mastering doe ik pas als laatst.
Als het goed is zou V2 wat warmer moeten klinken. :engel:
 
misschien de clap ietsje stiller zetten en daar de lage tonen dan iets meer boost van geven?
Het einde van V1 vind ik beter dan het einde van V2 (vanaf 3.34)
 
Back
Top