PlugData

49j1v5.jpg


:D
 
Ja - ik ben niet erg monogaam in mij programma-keuze. :o:

Python is eleganter en heeft voor wetenschappelijk werk mijn voorkeur, maar C is beter toegesneden op real-time audio.
 
Wisten julli dat plug data en dus pure data capable is om EEn unit sample feedback te doen ?
EEn unit sample dus , ideaal voor operator feedback ala dx 7
De truck is om dit in een aparte patcher te doen , je creeer een block~ object en geef deze het argument 1
Dan creeer je een array ( hierin wordt de feedback geschreven ) , de groote van de array doet er niet toe want enkel de eerste sample wordt beschreven .
vervolgens creeer je een tabsend~ 'zelfde naam array en een tabreceive~ 'zelfde naam array ) ,
dan is het gewoon een kwestie van de operator output naar de tabsend~ te stureen vervolgens de tabread~ terug naar de cos~ input .
Voor operators is het beste nog altijd een phasor~ into cos~
Best wel grappig eigenlijk te weten dat MAX MP dit nooit kon until gen~
1.jpg
 
Heb nu geen tijd om hier dieper op in te gaan, maar een tijd geleden heb ik in Pure Data zo'n loop gemaakt:

screenshot.png
 
Heb nu geen tijd om hier dieper op in te gaan, maar een tijd geleden heb ik in Pure Data zo'n loop gemaakt:

Bekijk bijlage 3845474
Ik had het over specifiek 1 unit sample loops( 1unit sample =0.022 miliseconden @44Khz) , dat is toch niet het geval in jouw voorbeeld ?
Je hebt de block~ module nodig
 
De feedback in mijn voorbeeld loopt via send~ en receive~ , maar ik weet niet meer of de vertraging daarbij precies 1 sample time is.
 
Neen want daar heb je de block~ voor nodig .
Ik heb de indruk dat de essentie je is ontgaan in mijn eerste post .
Het gaaat dus uitdrukkelijk om 1unit sample feedback loops ,niet een millisecond , niet gewoon een feedback loop maar "1unit sample FB loop" en dus de enigste manier om phase modulation operator feedback te krijgen .
 
Delay line uitgelezen door een Sample and hold dan een windowing function
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    55,6 KB · Bekeken: 16
Back
Top