Cubase SX 3, USB controller MK-449C probleem !

DJ BSR

Ingeburgerd
Lid sinds
3 april 2006
Berichten
35
Locatie
Den Haag, LAAK KWARTIEAH
Cubase SX3 probleem met USB Controller MK-449C

Hi ! Hoop dat ik in de goede forum zit hiervoor maarrr....

ik heb een probleem met mijn USB Controller, de MK-449C. Namelijk het volgende:

- Op 1 of andere manier, ziet Cubase SX3 hem nog wel, maar krijgt geen input meer vanuit het apparaat. Dus als ik cubase gewoon opstart, en toetsen aanraak, zie ik totaal geen input meer. En als ik dan met de muis een toets in een (willekeurige) plug-in indruk, krijg ik wel geluid. Maar dus niet meer vanuit mijn controller.

Wat heb ik geprobeerd:

- Al mijn schijven compleet geformat en daarna een complete reinstall van windows XP Pro, met Service Pack 2.

- moederbord alles geinstalleerd
- geluidskaart geinstalleerd en Tracktion (sotfware om alles in te stellen voor mun geluidskaart)
- Cubase SX 3 geinstalleerd

Dit alles ging zonder problemen

Cubase hierna opgestart en de test laten draaien, weer geen enkel probleem.
In Cubase de instellingen gedaan, voor mun latency ( Internal clock source van mun geluidskaart ingesteld etc etc.) Geen enkel probleem.
En mijn USB controller werkte perfect en cubase kreeg dus input. En kon weer nummers maken.
Hierna al mijn plug-ins installed, nog steeds geen problemen, en gewoon input.

Hierna, cubase afgesloten, en de rest van software geinstalleerd ( firewall, anitivirus software, photoshop, flash etc. )

Tevens mijn externe HD eraan gehangen en data overgezet terug naar de pc.
Webcam aangesloten, alles werkte perfect !

Nu vandaag, start ik cubase op, en WTF ?? In 1x geen input meer !!
Heb hem op andere USB aansluitingen geprobeerd, geen verschil. En windows detecteert hem gewoon. En in Cubase staat hij er wel bij in het rijtje.

Ik ben ten einde raad nu, en schijt peuken hiervan ! Wie o wie heeft tips, of aanwijzingen voor mij hierover ??

*** Zojuist, alles uninstalled (Cubase SX en alle plug-ins), en opnieuw installed .. Nog steeds geen input !!! ***

Hier even mijn specs:

- Windows XP Pro met SP2
- Asus A7n8X moederbord
- Amd athlon 2400XP
- 2GB ram
- ESP1010 geluidskaart met outbreak
- USB controllers: MK-449C en de Korg MS-20 (die bij de Legacy Edition zat)

Dit is er allemaal USB aangesloten:

- webcam logitech
- de controllers uiteraard
- wacom tablet
- externe HD


Wie helpt mij op weg ?? ik wil weer met mn muziek aan de slag !!
 
ik ben er uit ....

mijn fijne logitech webcam had ervoor gezorgd . Vaag verhaal .. ga het ook nog wel verder uitzoeken, maar na deinstallen van mijn cam werkt alles weer naar behoren !!!

dus u bent gewaarschuwd voor logitech cams !! :P
 
Misschien een nuttige tip voor de volgende keer.

Ik heb 2 partities op me harde schijf (wel meer eigenlijk, maar 2 is genoeg ) en 2 keer windows geinstalleerd. Dus als ik m'n pc opstart kan ik kiezen tussen een "normale" windows en me muziek windows.

Op m'n muziek windows heb ik helemaal niets geinstalleerd behalve m'n DAW spul, dus geen virusscanners, netwerkdrivers,firewalls, camsoftware en weet ik wat nog allemaal meer.
Het voorkomt problemen zoals jij net omschreef en er draait ook geen troep op de achtergrond mee die RAM en CPU wegvreet

Het is ook nog eens behoorlijk safe, vanaf mn muziek windows kan ik het internet toch niet op omdat er geen netwerkdriver is geinstalleerd, en je kan vanaf je normale windows gewoon beide partities op virussen scannen mocht je het niet vertrouwen.

Cammen en tegelijkertijd lekker met je hardware spelen gaat niet, maar voor de rest ideaal

;)
 
Is inderdaad ook een optie ja. Maar ik heb nog een snelle pc in mun woonkamer staan, en die ga ik denk ik toch weer in mun studiootje zetten, en die gebruiken voor internet, rippen, burnen etc. etc.

Maar bedankt voor de tip.:)
 
Back
Top