Challenge: welke nog nieuw te kopen synth is dit??

Lezen jullie de tips eigenlijk heren :D

Ik dacht al te hebben weggegeven dat 't een KORG is.
Wel spannend... Hoe lang zou 't nog duren voor ie geraden wordt.
 
Lezen jullie de tips eigenlijk heren :D

Ik dacht al te hebben weggegeven dat 't een KORG is.
Wel spannend... Hoe lang zou 't nog duren voor ie geraden wordt.
Ik heb dat geluid wel eens gehoord op een Oasys of het komt toch heel, heel erg in de buurt.
 
haha die had ik toen absoluut nog niet en heeft ook geen faders, is niet nieuw te koop en betaalbaar...

Ik herhaal de tips:

-nieuw te koop
-korg
-knoppen en faders
-betaalbaar
-je komt m regelmatig 2ehands tegen
-OPSIX was lauw

kom op heren.
 
Volca FM
we have a winner

Ik vertel even hoe dit tot stand kwam: ik had de moog sub 37 zijn midi out naar de volca FM, die spuwde een sequence (mezelf kennende, een preset)
De korg FM had echter ook n sequence... Je hoort dus 2 sequences door elkaar, maar de sound is enkel de FM
Dat ding was echt niet normaal... Verdient een herkansing, dus heb je een volca FM, voer m een midi sequence, en laat zijn eigen sequence mee spelen en tweak 'm
Ik gebruikte de heel vermoedelijk de retrokids midi kabel. rk002 (weet niet of t uitmaakt)

Patch was enorm donker experimenteel en ik wist met mijn verbazing geen blijf :D Jammer dat ik niet meer opnam...
 
we have a winner

Ik vertel even hoe dit tot stand kwam: ik had de moog sub 37 zijn midi out naar de volca FM, die spuwde een sequence (mezelf kennende, een preset)
De korg FM had echter ook n sequence... Je hoort dus 2 sequences door elkaar, maar de sound is enkel de FM
Dat ding was echt niet normaal... Verdient een herkansing, dus heb je een volca FM, voer m een midi sequence, en laat zijn eigen sequence mee spelen en tweak 'm
Ik gebruikte de heel vermoedelijk de retrokids midi kabel. rk002 (weet niet of t uitmaakt)

Patch was enorm donker experimenteel en ik wist met mijn verbazing geen blijf :D Jammer dat ik niet meer opnam...

ik begon al te vermoeden dat een FM synth zou zijn (er altijd, niet altijd, ja zeker bij een echte FM synth, wat typische timbres), maar nooit gedacht dat het een Volca zou zijn.
mmmmmh nice!

leuke challenge overigens!
ik zat nog op pagina 1.... zag niet dat er een pagina 2 was...

die volca's moet je inderdaad niet onderschatten, ik heb zelf geen hardware synths, maar ken iemand (digitaal), die er immens veel uit kan halen.

(heb een keer zo'n challange 'gemaakt', niemand wist welke synth, terwijl er toch een typische timbres te horen zijn, wellicht door de modulatie van de parameters, een ekstra trucje, of trucjes, kun je een synth boven zichzelf uit laten stijgen.)

nice!
 
Back
Top