aankoop nieuwe synth

hbroek

Nieuwkomer
Lid sinds
4 oktober 2014
Berichten
4
Ik ben op zoek naar een nieuwe synth maar kom er niet uit .
Ik dacht het gevonden te hebben en heb vorige week een Waldorf Pulse2 gekocht
ook al klinkt hij wel lekker ,ik vind het niks en stuur hem terug naar bax
omdat de bediening niet naar m,n zin is , de modulation matrix en de arpeggiator zitten
heel vervelend in shift 2e functie
en hij heeft maar 1 voice wat ik een beetje jammer vind
Nou is mijn vraag :kan iemand mij adviseren welke synth de moeite waard is?


Henk Broek
 
novation bass station 2

seq, arp, veel knoppen - vind ik beter klinken dan de minibrute (die heb ik verkocht, de filter en res klank vond ik echt slecht klinken)
Bovendien heeft de minibrute ook maar één VCO

Een nord lead 2 (rack) is ook heel tof. Wel keyboard nodig, dan.
 
Inderdaad, wat zoek je qua mogelijkheden? Iedereen kan wel zijn favoriete synth opnoemen, maar dan hebben we straks 200 verschillende suggesties en ben je nog niets wijzer.
 
Nog belangrijker :
Waarom ga je een synth kopen als in Afrika mensen omkomen van de honger ?
 
Als je in die prijs klasse wilt blijven en opzoek bent naar een synth met meerdere voices... Heb zelf een Dave Smith Tetra. Tweede hands voor 400 te krijgen met een beetje geluk. Heel dik geluid, warm en tot 4 voices. Wel uitsluitend analoog en geen FM synthese o.i.d., dus de typisch felle 'metallic' sounds die de Pulse2 kan bieden, ga je er moeilijk uit krijgen. Wel hele warme dus.

Nadeel is wel het gebrek aan knoppen erop. Gratis editting software is okay, betaalde editting software (30euro ofzo..) staat toe om een plugin te runnen vanuit het kanaal in je DAW. Heb het knoppengebrek zelf opgelost met een behringer controller. Heb voor vrijwel alles een knopje nu:-)
 
Nog belangrijker :
Waarom ga je een synth kopen als in Afrika mensen omkomen van de honger ?

waarom leef je eigenkijk nog terwijl je over 60jaar toch dood bent! wat schiet je er dan mee op. bla bla..
 
Hoe kansloos bovenstaande reactie ook is, en sorry voor de off topic, maar neem dan tenminste de moeite jezelf te informeren...
http://www.theguardian.com/society/2014/sep/21/obesity-africas-new-crisis :eureka:


Ik had niet verwacht dat er ook maar iemand in de buurt zou komen van het serieus nemen van mijn opmerking :) Ik bedoel, het halve forum draait natuurlijk om het kopen van gear. Daarin zat voor mij de humor ook , maar goed ik zal wel weer de enige zijn :D
Beeeetje jammer dat er gelijk denigrerende taal moet worden gebruikt ;) , maar ik kan wel begrijpen dat als je dacht dat ik serieus was, je aanstoot neemt, sorry dat ik je met mijn vage gevoel voor humor op het verkeerde been gezet heb. Ik hoop niet dat ik je dag ermee heb verpest of zo.
 
Back
Top