Basdrum bij het opnemen in Audacity klinkt ineens zoals een kaatsende basketbal

nick1000

Ouwe rot
Dismembered
Lid sinds
27 oktober 2009
Berichten
755
Locatie
Gent(BE)
Hey iedereen heb een vervelend probleem bij het opnemen in Audacity. Als ik tegenwoordig iets opneem waar de basdrum prominent aanwezig is klinkt dit heel lelijk. Het lijkt alsof er harmonische klanken bij komen op de basdrum en dit klinkt bijna als een kaatsende bal. Nog iemand die dit ooit heeft meegemaakt, en vooral wat zou het probleem kunnen zijn?
 
Bassketbal dus :p

Sorry flauw. Misschien kun je even audio voorbeelden posten? En heb je een ander programma waar je het wel goed mee kan opnemen, zodat we het verschil kunnen horen?
 
Zou het een fase issue kunnen zijn, dan kun je weleens dit soort maffe artifacts krijgen. Gebeurt het alleen bij Audacity? Heb je de file al eens in een andere app afgespeeld (misschien is het niet je sample, maar het afspelen).
 
Zou het een fase issue kunnen zijn, dan kun je weleens dit soort maffe artifacts krijgen. Gebeurt het alleen bij Audacity? Heb je de file al eens in een andere app afgespeeld (misschien is het niet je sample, maar het afspelen).
Hier een voorbeeldje. Het gekke is als ik het opneem hoor ik dit niet via mijn speakers enkel bij het afspelen van de opname. Ik vermoed dat het aan mijn audio interface ligt.
 

Attachments

  • basketbal.mp3
    194,1 KB
Kun je eens checken waar de bitrate op staat ingesteld (niet van de mp3 maar van je file in Audacity)? Ik ken Audacity niet, maar lijkt me dat je zulks kunt instellen.
 
(ik luister op mijn telefoon, zonder koptelefoon, dus slecht geluid, maar lijkt zo op het eerste gezicht op lage bitrate en/of samplerate)
 
Laatst gewijzigd:
Hier een voorbeeldje. Het gekke is als ik het opneem hoor ik dit niet via mijn speakers enkel bij het afspelen van de opname. Ik vermoed dat het aan mijn audio interface ligt.

Je kick Klinkt perfect op de HD8 Sennheiser,

Echt heel jammer dat ze die niet meer maken,

en 't was pas na vele maanden, toen ik de velouren pads er op monteerde, dat ie echt pefect is, niet met de lederen earpads
 
tegenwoordig

Misschien kan je nagaan wat je nu anders doet dan "toen"?

Zo op je opname afgaand, lijkt het alsof 'ie in het rood gaat, digitaal.

Kan je de input-gain van je kick-spoor (overdreven) zacht zetten, en dat opnemen, om te checken of dat bitcrush-randje dan verdwijnt?

Of misschien kan je het nu al zien, aan de meters.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top