Stem mee voor het nieuwe Synthforum logo

Welk ontwerp wordt het nieuwe Synthforum logo?

  • Ontwerp A

    Stemmen: 9 6,0%
  • Ontwerp B

    Stemmen: 58 38,4%
  • Ontwerp C

    Stemmen: 21 13,9%
  • Ontwerp D

    Stemmen: 10 6,6%
  • Ontwerp E

    Stemmen: 53 35,1%

  • Totaal aantal stemmers
    151
  • Enquete gesloten .
Ik kan niet kiezen, ik kijk met een blik of ik dit op een T-shirt zou willen, op een mok of andere merchandise en ik vind het er allemaal goedkoop en rommelig uitzien. Excuses voor degene van wie de ontwerpen zijn. Het huidige logo heeft dan mijn voorkeur. Ik onthoud mij ook van stemmen.
 
Men buitelt weer aardig over elkaar heen :) Qua community respons een doorslaand succes, dit. :) Overigens ben ik nu ook wel vurig benieuwd naar de twee ontwerpen van de meespelers die niet waren geselecteerd. Je kunt hun reactie flauw vinden, maar dat kunnen we misschien pas beoordelen als we zien wat ze hebben gemaakt? Misschien was de selectie niet 'goed". Hoewel; you are calling the shots here..
Al met al vind ik het huidige logo met kop en schouders effectiever dan deze nieuwe inzendingen. En dat zo'n beetje iedereen dat hier vindt... zegt misschien wel iets over OF het niveau van alle inzendingen OF over jullie selectie?
 
Ik heb het (gelukkig) allemaal niet gevolgd. Ik kwam hier door een link van een ander lid. Ziet er allemaal erg goedkoop en zonder echt betrokken te zijn uit. Ik zou nog maar eens achter mijn oor krabben als ik jullie was. Met het veranderen van het logo. Maar ik heb er geen kijk op. Luister zeker niet naar mij. “Vooral doorgaan” zei een bekend jurylid eens. Misschien het bekende lid “sjef bezemkast” eens vragen of het wat is?

Ik had zelf liever “synthforum” gezien in een ATARI versie. Leuke kleurtjes niet zo “dark” saai meer vrolijk.
 

Attachments

  • F93304F3-D90C-4130-8500-ACEA98AFF7A2.jpeg
    F93304F3-D90C-4130-8500-ACEA98AFF7A2.jpeg
    72,3 KB · Bekeken: 214
Laatst gewijzigd:
Serieus? Dit zijn de gekozen logo's? Ik vond mn eigen ontwerp niet goed genoeg maar dit is een goede leerschool om volgende keer vooral wél iets in te sturen. Sorry als ik iemand beledig maar ik vind het écht heel erg ruk allemaal. Sorry nogmaals. Wow.
 
organiseren.

Ik zie de logo's en krijg er een "liefdewerk oud papier" gevoel bij. Goedbedoeld, maar toch goedkoop en amateuristisch. Als
Zonder iemand op de tenen te willen trappen, ze zien er allemaal uit als 'fan art' tot public domain lettertypes aan toe, ipv als iets dat door een ontwerper is gemaakt. Ik onthou mij van stemming.
Waar is jouw ontwerp. Ik zou wel een “professionele” versie willen zien………
 
Waar is jouw ontwerp. Ik zou wel een “professionele” versie willen zien………
Ik ken mijn beperkingen, als ik mezelf kundig had geacht om een professioneel ontwerp af te leveren had ik wel meegedaan. Maar ik wil ook best "HEEL GOED GEDAAN ALLEMAAL! TOPWERK!" roepen hoor, als we hier op Mini Playbackshow niveau met elkaar moeten communiceren. Nogmaals, maak geen stem-draad als je de mening van mensen niet wilt horen. Verder sluit ik me aan bij de 'het is maar een logo'-brigade, dus laten we ons vooral niet te druk maken.
1624808966231.png
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb op dat logo met die transistor en die schakelaar gestemd, maar om echt heel eerlijk te zijn, vind ik het huidige logo dan nog wel het "beste". Ik snap goed dat ik ook niet had kunnen stemmen en mijn mond hier gewoon kan houden, maar doe het toch niet omdat ik hetzelfde voel als wat andere commenters zeggen...

Uiteraard is het ook wel "maar een logo", maar je wil het dan toch iets meer "cachet" geven. Ik moet ook eerlijk zeggen dat met het logo waar ik op gestemd had, ik meer associatie had met een electronica forum...
 
transistor en die schakelaar gestemd,
Met enige weerstand... maar het is duidelijk geen electronicaforum..

Waar is dat creatieve met pianoroll verweven logo.. ? :D

Om eerlijk te zijn vond het oude logo het best. Sloop dat 'dutch' en die Oberheim eraf en geef em een remake in hogere resolutie..

3807986
 
Laatst gewijzigd:
Het lijkt inmiddels wel of we op Geenstijl zitten, gezien het aantal “reaguursels”. Alleen dit keer zijn de slachtoffers geen politici en dergelijke, maar medeforumleden die een logo-ontwerp hebben aangedragen.
 
Alleen dit keer zijn de slachtoffers geen politici en dergelijke, maar medeforumleden die een logo-ontwerp hebben aangedragen.

De reacties gaan vooral over de ontwerpen, niet over de forumleden die deze logo's hebben ontworpen. We mogen er toch iets van vinden en dat zeggen, neem ik aan.
 
Zeker. Vind het alleen allemaal beetje zonder respect. Dat mag ik dan toch vinden en zeggen, neem ik aan? ;)

“alleen de afgevallen ontwerpen getoond”

“vooral doorgaan”

“mijn ontwerp is afgekeurd terwijl deze zijn goedgekeurd, misschien moet ik het als compliment zien”

Etc.

Pfff.

Normaal gesproken reageer ik er liever niet op, maar deze keer vond ik het zo eenzijdig negatief en kleinzielig, en wilde ik een tegengeluid laten horen.
 
Laatst gewijzigd:
Het lijkt inmiddels wel of we op Geenstijl zitten, gezien het aantal “reaguursels”. Alleen dit keer zijn de slachtoffers geen politici en dergelijke, maar medeforumleden die een logo-ontwerp hebben aangedragen.
Je ziet aan de gegadigde ontwerpen dat de 'vormgever' van tegenwoordig geen pen, marker of schetsblok meer hanteert.
Het is zo dat een ontwerper met zijn of haar inzicht zijn beste ontwerp vanuit zijn of haar denkstappen inlevert. Vandaaruit bekijkt hij of zijn ook de andere intzendignen. Maar als een echte vormgever ziet dat andere inzenders, die alleen twee woorden in een exotisch font, bestempelen als 'logo' of beeldmerk, en daarbij een draaikolk, een zigzag of een kleurtje om het af te maken, dan begrijp ik de reacties wel. En dat dat op het niveau 'Dumpert' gebeurt is niet echt opmerkelijk.

Een logo is een identiteit, het is meer dan de lijnen en vormen in het vlak. Zie het als muziek. Het gebeurt tussen de maten, tussen de noten. Dát is vormgeving. De voorselectie-commissie had hierover wellicht meer kunnen lezen voordat ze een voorselectie maakten. Daarbij komt dat we in meer of mindere mate allemaal ons verbonden voelen met ons 'clubje' liefhebbers. Zoals gezegd; het is een merk, onze identiteit en om daar een beeldmerk, een icoon bij te maken en te kiezen, heb je schuring en wrijving nodig. Daardoor kan onze identiteit, ons merk en onze club nog meer glimmen!
 
De reacties gaan vooral over de ontwerpen, niet over de forumleden die deze logo's hebben ontworpen. We mogen er toch iets van vinden en dat zeggen, neem ik aan.
Het gaat natuurlijk om de manier waarop, zoals ik eerder ook al heb aangegeven. Opbouwende kritiek is altijd welkom. Maar als ik kijk hoe het in deze draad is gegaan, word ik daar niet blij van. Ook niet als er naast de gemaakte opmerkingen staat "Zonder iemand op de tenen te willen trappen", "Excuses voor degene van wie de ontwerpen zijn" of "Sorry als ik iemand beledig maar ik vind het écht heel erg ruk allemaal. Sorry nogmaals.". Alsof een dergelijke opmerking het ongenuanceerd afbranden van inzendingen van mede-forumleden kan rechtvaardigen.

Hoewel ik me niet geroepen voel om de keuzes van het modteam te gaan verantwoorden, is het wellicht handig om kort aan te geven waarom de inzendingen van de twee deelnemers die zich hier in dit draadje kenbaar hebben gemaakt niet zijn meegenomen in de selectie. Beide inzendingen waren fraai vormgegeven. De eerste inzending associeerden wij echter unaniem met een duistere periode uit de recentere geschiedenis (ik zeg het wat omslachtig, maar ik wil niet dat het woord dat ik eigenlijk wil gebruiken in de search index van Google terecht komt). De tweede inzending was met onze goedkeuring te laat ingezonden nadat de maker pas vrijdag was begonnen. Binnen 5 minuten nadat we deze ontvangen hebben, heb ik per PB contact gezocht met de maker en gevraagd om een eenvoudige aanpassing in de verhoudingen. Daar werd afwijzend op gereageerd omdat de inzender er niet enthousiast van werd. Daarnaast was het al wat later en was de pijp leeg. Prima. Dan moeten we het doen met de originele inzending. En helaas voor de maker vonden we de verhoudingen niet goed. Ik begrijp dan niet zo goed waarom er in een openbare draad verhaal gehaald moet worden. Het proces was duidelijk, de beste 5 zouden worden voorgelegd aan de leden. Als je inzending er niet bij zit, is hij dus niet goed genoeg bevonden door de mensen die deze keuze maken.
 
Het gaat natuurlijk om de manier waarop, zoals ik eerder ook al heb aangegeven. Opbouwende kritiek is altijd welkom. Maar als ik kijk hoe het in deze draad is gegaan, word ik daar niet blij van. Ook niet als er naast de gemaakte opmerkingen staat "Zonder iemand op de tenen te willen trappen", "sorry voor de inzenders", "Excuses voor degene van wie de ontwerpen zijn" of "Sorry als ik iemand beledig maar ik vind het écht heel erg ruk allemaal. Sorry nogmaals.". Alsof een dergelijke opmerking het ongenuanceerd afbranden van inzendingen van mede-forumleden kan rechtvaardigen.

Hoewel ik me niet geroepen voel om de keuzes van het modteam te gaan verantwoorden, is het wellicht handig om kort aan te geven waarom de inzendingen van de twee deelnemers die zich hier in dit draadje kenbaar hebben gemaakt niet zijn meegenomen in de selectie. Beide inzendingen waren fraai vormgegeven. De eerste inzending associeerden wij echter unaniem met een duistere periode uit de recentere geschiedenis (ik zeg het wat omslachtig, maar ik wil niet dat het woord dat ik eigenlijk wil gebruiken in de search index van Google terecht komt). De tweede inzending was met onze goedkeuring te laat ingezonden nadat de maker pas vrijdag was begonnen. Binnen 5 minuten nadat we deze ontvangen hebben, heb ik per PB contact gezocht met de maker en gevraagd om een eenvoudige aanpassing in de verhoudingen. Daar werd afwijzend op gereageerd omdat de inzender er niet enthousiast van werd. Daarnaast was het al wat later en was de pijp leeg. Prima. Dan moeten we het doen met de originele inzending. En helaas voor de maker vonden we de verhoudingen niet goed. Ik begrijp dan niet zo goed waarom er in een openbare draad verhaal gehaald moet worden. Het proces was duidelijk, de beste 5 zouden worden voorgelegd aan de leden. Als je inzending er niet bij zit, is hij dus niet goed genoeg bevonden door de mensen die deze keuze maken.
Zeer nette verantwoording, totaal begrijpelijk. Keuzes zijn keuzes. (Hoewel een verantwoording door het mod-team eigenlijk niet nodig hoeft te zijn.)
 
  • Duimpje
Duimpjes: pip
En dat dat op het niveau 'Dumpert' gebeurt is niet echt opmerkelijk.
Of het opmerkelijk is, laat ik in het midden. Dat het alles behalve wenselijk is, wil ik benadrukken. Helemaal omdat het om je eigen mede-forumleden gaat. Hoeveel moeite is het om even te wachten met reageren tot je "verbazing" iets gezakt is om vervolgens een iets genuanceerder stukje tekst te schrijven? Wat me daarnaast opvalt is dat er op dit moment 61 leden hebben gestemd, de stille meerderheid kun je misschien wel zeggen.

EDIT: Even voor de duidelijkheid @Enzo.F : hoewel het jouw tekst is die ik heb geciteerd, gaat het niet over jouw reacties, laat dat duidelijk zijn :).
 
Sloop dat 'dutch' en die Oberheim eraf en geef em een remake in hogere resolutie..

3807986

Er zit niet echt een logo aan. Wat je ziet is dit lettertype: Abduction 2002 Font | dafont.com maar dan met de letters dichter bij elkaar.

Van de aangegeven logo's vind ik B het meest geschikt (met E als tweede keus), maar eigenlijk is er niks mis met het huidige (maar goed, ik ben ook bevooroordeeld in deze ;) ). De "duistere periode" - tja, maar die is niet veroorzaakt door het originele logo mag ik hopen.

Toen ik het logo wat er nu op zit had ontworpen (de vectorfile dateert van augustus 2004, go figure) had ik ook een variant gemaakt die wat meer FM8/TR909-gebaseerd was, maar die was het toen niet geworden (dit is overigens niet mijn late inzending; meer om even de tijdsgeest te schetsen).

Wat is er goed aan B? Het staartje van de tekstballon vormt gelijk het symbool voor een elektronische schakelaar - je hebt zowel de analoge yin als de digitale yang. Da's heel goed bedacht; het enige wat je er nog aan toe zou kunnen voegen zijn twee bolletjes, maar dit is cleaner en maakt het net zo duidelijk.

Wat is er niet goed aan A? Het lettertype is, sorry dat ik 't zeg, iets voor feestwinkels. De 4 balkjes staan niet netjes op een rijtje en er zit ook niet echt een symbool in. Het gros van de mensen hier is oud genoeg om synthesizers te beschouwen als sci-fi instrumenten; daar hoort iets futuristisch bij.
Wat is er niet goed aan C? Het Duitse "Keyboards" tijdschrift gebruikt al DIN 1451 ;). De knop is sterk, maar mag meer knopachtig zijn.
Wat is er niet goed aan D? Typografie is prima, maar ook hier - wat is het symbool nou precies? Als je "SF" van C ziet; dat werkt ook prima op zichzelf. Alleen de S, echter...
 

Attachments

  • logo_synthforum_fm8909.png
    logo_synthforum_fm8909.png
    6,4 KB · Bekeken: 250
  • logo_synthforum_moogstyle.png
    logo_synthforum_moogstyle.png
    17,3 KB · Bekeken: 240
Laatst gewijzigd:
Ok een beetje toelichting dan maar, dan hou ik erover op.
Ik probeer standaard in mn online reacties altijd positief te zijn en anders niet te reageren. Dit keer heb ik besloten om toch vanuit mn onderbuik te reageren en dat was misschien wat lomp. Aan de andere kant, mensen mogen toch wel een beetje tegen kritiek kunnen. Als ik zelf iets laat zien/horen aan mn maten, is de kritiek ook niet mals. Ik vind het logisch dat je een beetje van je afbijt @Dr van Lansberg maar je weet dat kritiek vaak ongezouten komt.

Ik denk dat mijn reactie vooral te maken heeft met mn eigen verwachtingen. De boel werd aardig gehyped. In de thread een paar mensen die overduidelijk iets grafisch zijn qua beroep dus dan verwacht je echt iets. Meerdere mensen lieten weten aan de slag te gaan. Iemand postte zelfs nog dat hij de opdacht bij een design acedemie zou neerleggen. Kortom; je denkt: Daar komt iets moois. Ik rommelde ook wat, maar ben meer technisch tekenaar dan ontwerper. Dus dacht al snel: tegen die echte ontwerpers kan ik toch niet op. Dat was mijn eigen fout.

De 5 logo's die uiteindelijk als resultaat verschijnen vielen me gewoon tegen. Dan denk ik: dit forum barst van de creatieve lui, hoe kan dat nou, maar 15 inzendingen en dan dit nivo. Nogmaals misschien verwachtte ik teveel. Het is natuurlijk ook een synthforum, geen designforum. Het maken van een goed logo kost normaal flinke knaken en da's vast niet voor niks.

Het is allemaal niet lullig bedoeld naar de ontwerpers, respect dat zij in elk geval iets hebben ingestuurd.

Ik heb nu gestemd op ontwerp C2. Duidelijk, 1 kleur, beeldmerk los toepasbaar. Goed.
 
Back
Top