Stem mee voor het nieuwe Synthforum logo

Welk ontwerp wordt het nieuwe Synthforum logo?

  • Ontwerp A

    Stemmen: 9 6,0%
  • Ontwerp B

    Stemmen: 58 38,4%
  • Ontwerp C

    Stemmen: 21 13,9%
  • Ontwerp D

    Stemmen: 10 6,6%
  • Ontwerp E

    Stemmen: 53 35,1%

  • Totaal aantal stemmers
    151
  • Enquete gesloten .
Bericht door een moderator:
Na overleg door het modteam is besloten dat het beter is deze discussie te sluiten. We richten ons weer even helemaal op het feestelijk karakter van het 20-jarig jubileum.


Alle leden zijn van harte uitgenodigd te stemmen op één van de ontwerpen. Geen posts meer plaatsen onder deze mededeling.
 
Gisteren hebben we het maandelijkse mod-overleg gevoerd. Uiteraard stond de logo contest bovenaan de agenda :). We hebben een aantal zaken in overweging genomen om te bepalen hoe we verder gaan:
- Een aantal leden heeft aangegeven de ontwerpen geen verbetering te vinden.
- Een aantal leden zou graag het oude logo willen behouden.
- Op het moment van schrijven hebben 124 leden reeds gestemd.
- Er is sprake van een lopende contest waarvan het verloop van tevoren is gecommuniceerd.
- Aan de uitslag zijn mooie prijzen gekoppeld.

Omdat smaken verschillen, verwachten dat er altijd discussie zal zijn over de gemaakte keuzes. We kunnen discussiëren over de 5 gekozen logo's. We kunnen discussiëren over de winnaar. En we kunnen discussiëren over het oude logo. En uiteraard is dat prima, we zijn immers ook een discussie platform. Dit gegeven in het achterhoofd houdende hebben we mede door het grote aantal stemmen dat inmiddels is uitgebracht, de keuze gemaakt om de contest ongewijzigd voort te zetten. Zoals in de openingspost aangegeven, kunnen we er, indien nodig, altijd nog voor kiezen om het winnende ontwerp nog iets te tweaken.

Je kunt je stem nog uitbrengen tot aanstaande zaterdag 18:00 uur. De draad is overigens weer geopend voor (opbouwende) feedback. Laten we het vooral gezellig proberen te houden.

Ondanks dat de discussie in deze draad niet in alle gevallen soepel verliep, waarderen we de betrokkenheid zeker wel. Het is het bewijs dat we niet alleen een discussieplatform zijn, maar ook een community.
 
Er staat nergens in de richtlijnen dat de mods bij een logo-verandering eerst de leden moeten 'consulteren'. Dit hebben zij nu wel gedaan en het is aan hun op welke wijze ze dit doen.

Het is totaal irrelevant of ik het er mee eens ben of niet. Ben ik het ermee oneens, dan laat ik deze thread aan me voorbij gaan. Ben ik het er wel mee eens dan is het aan mij op welke van de 5 inzendingen ik stem.

Soms zijn dingen zoals ze zijn en moet ik me erbij neerleggen, of ik dat nu leuk vind of niet is voor mods en medeleden wederom totaal irrelevant.
 
Overigens ben ik het helemaal met Nap eens. Ik zie in geen van de ontwerpen iets van 2021. En ik ga geen ‘sorry hoor’ zeggen, mijn mening. En de lieve vrede is meer iets voor de kerk.
 
1625241297027.png
 
  • Duimpje
Duimpjes: pip
Ten opzichte van het overige aanbod; ontwerp E zonder twijfel. De boodschap is helder, echter komt het beeld ongelukkig uit in het voorbeeld als banner. Wellicht dat daar ‘synth’ en ‘forum’ naast elkaar kunnen, waardoor het opgeschaald kan worden wat de zicht- en leesbaarheid ten goede komt; hetgeen wat in het ‘tekstballonnetje’ is afgebeeld wordt in het banner voorbeeld wel slecht zichtbaar, met name de puntjes die de herkenbaarbaarheid als draaiknop duidelijker zouden moeten maken, zijn praktisch niet zichtbaar. Wat ik zelf wel eens doe is varianten maken voor het gebruik in het klein en in het groot; dat wat slecht zichtbaar is in de kleine versie iets groter en/of vetter maken, en/of abstraheren. Ik zou dit voorstel persoonlijk als aanzet beschouwen en hier vanuit verder afwerken.
 
Ik zie in de stemmingen dat B toch een stevige voorkeur heeft, maar persoonlijk begrijp ik niet waarom dat is. Zou iemand dat toe kunnen/willen lichten waarom hij/zij tot die keuze gekomen is, vind ik wel interessant namelijk.
 
[..] Ik zou dit voorstel persoonlijk als aanzet beschouwen en hier vanuit verder afwerken.
Goede punten wel. Ik heb zelf niet op E gestemd maar op C, maar dit zou kunnen werken. Zelf vind ik de draaiknop niet zo fraai. Weet wel dat het een bekend type knop is, maar mij doet 'ie meer denken aan een ovenknop. Misschien een herkenbaarder type kiezen? De schaalverdeling kan wel worden weggelaten inderdaad, less=ook hier more. Alles iets minder stijfjes, dan kan E wel werken.
 
Ik zie dat ontwerp B bovenaan staat. Zelf kies ik voor E. Ik vind B iets hebben voor een DIY-site met dat weerstandje en dat schakel symbool. Maar zoals alles is dat persoonlijk en doet helemaal niet ter zake.
 
Ik zie dat ontwerp B bovenaan staat. Zelf kies ik voor E. Ik vind B iets hebben voor een DIY-site met dat weerstandje en dat schakel symbool. Maar zoals alles is dat persoonlijk en doet helemaal niet ter zake.
Klopt, doet meer refereren naar een schema. Zodoende kan het misschien weer appelleren aan een groep binnen Synthforum, maar ik heb geen idee wat het aandeel diy’ers is hier. Lastig klusje waar ik maar besloot niet m’n handen aan te branden.
 
Wellicht kunnen B en E in zekere mate samengevoegd worden door de knop in de tekstballon te vervangen door een golfvorm. Ik zou dat persoonlijk een mooi en helder beeld vinden, maar nu veronderstel ik zomaar dat het de gebruikers in de kern om geluid en dialoog daaromtrent gaat.
 
Nog 6 minuten aanhoren wat het allemaal wel niet had kunnen worden. (Om daarna maanden aan te horen hoe mooi het oude logo toch was.)
 
Nog 6 minuten aanhoren wat het allemaal wel niet had kunnen worden. (Om daarna maanden aan te horen hoe mooi het oude logo toch was.)
Zit het je dwars? Kan jou niks schelen toch? Sommige mensen hebben een design tic. Dat zit in ze. Leef en laat..
 
Gefeliciteerd 🥳 aan de ontwerper van logo B!

Leuk en passend logo.
 
Back
Top