Ableton push 2 en andere hardware midi kanaal workflow?

rasz

Ouwe rot
Lid sinds
28 juni 2003
Berichten
694
Locatie
Enclave Einde van de wereld.
Push2 heeft als input all channels.
dit houd dus ik dat ik als ik push en m’n moog en of virus wil gebruiken ik verplicht ben een kanaal te selecteren omdat anders de knoppen van de virus en moog mekaar besturen.

De virus of moog aan een eigen midi in kanaal in live toewijzen werkt ook niet omdat push2 dat kanaal anders niet bestuurd. Heeft iemand hier tips of een oplossing voor?

Ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem
 
Hoe heb je alles precies aangesloten? Ik heb het probleem niet, maar ik stuur ook geen midi terug naar Ableton... Het is in ieder geval logisch dat alles, dat in dezelfde midi loop zit, op zijn eigen kanaal moet zitten.
 
Hoe heb je alles precies aangesloten? Ik heb het probleem niet, maar ik stuur ook geen midi terug naar Ableton... Het is in ieder geval logisch dat alles, dat in dezelfde midi loop zit, op zijn eigen kanaal moet zitten.
Sub 37 via een external instrument op Ch.2 out en in.
Virus via een external instrument op Ch.1 out en in.
So far so good. normaal zou ik dan bij midi from het juiste kanaal selecteren en dan is er niks aan de hand.
Maar omdat push alleen goed werkt als je de instelling "midi from all ins op all channels" gebruikt. neemt hij automatisch ook alle cc's van alle andere dingen die cc's uitsturen op als je een kanaal gearmed hebt. Super irritant als je lekker aan het jammen bent en je draait aan een filter maar veranderd dan op eens een instelling die op een andere synth 3 menus diep zit
 
Kun je niet gewoon een extra midi track maken en dan midi van daar naar het juiste kanaal ( midi track ) routen?
 
Kun je niet gewoon een extra midi track maken en dan midi van daar naar het juiste kanaal ( midi track ) routen?
nope, want wat je dan wordt dat extra midi kanaal gewoon ook mee genomen in verband met de all channels setting die je perse moet gebruiken als je push gebruikt.
 
Ik heb mijn subsequent ook ff via usb aangesloten en als ik dan mijn virus kanaal selecteren en iets aan pas op de moog, verandert er inderdaad ook iets op de virus. Ik kon zo 1, 2, 3 geen oplossing vinden en weet gelijk weer waarom ik alleen maar midi uit ableton stuur. Succes, ik volg dit met interesse ;)
 
Back
Top