MIDI-feedback in Ableton

deathspell

Ouwe rot
Lid sinds
29 juni 2012
Berichten
1.577
Hoi!

Ik heb een wat lastige vraag, maar ik zal proberen hem zo goed mogelijk te stellen.

Ik heb de MIDI INs en OUTs van twee pedalen - de Meris Mercury X en LVX - aangesloten op een MOTU MIDI Express XT, poorten 3 en 4 respectievelijk. Maar heb last van wat problemen die volgens de support van Meris veroorzaakt worden door MIDI-feedback. De oplossing die ze voorstellen, is deze:

In Ableton, I would recommend assigning the MIDI In and Out for the LVX to different channels within Ableton. For example, you could have one MIDI channel set to transmit MIDI messages to the LVX, but assign a different channel for receiving any specific changes you make. This should prevent the pedal from creating a loop on the Ableton-side of the chain.
en
... you shouldn’t need to make any adjustments to signing between your MIDI Interface the pedals, I’m strictly referring to the assignment of these MIDI Ins/Outs within Ableton.

You will want separate MIDI channels for assigning the in and out. Another way to describe it is to have a separate “write” and “read” channel.

Ik moet dus, ik heb het voor de zekerheid nog een keer nagevraagd, in Ableton Live de MIDI IN en OUT van elk pedaal toewijzen aan een ander kanaal van dezelfde poort - tot zover snap ik het. Maar ik weet niet hoe of waar ik in Ableton MIDI-kanalen kan toewijzen. Weet iemand hier hoe ik dat het beste aanpak?

Thanks!
 
Back
Top