Ableton: hoe automation van hardware synths in arrangement view?

ja maar als audio op wilt nemen moet je zoiezo nog een track erbij.
latency compensatie heb je in beide situaties.
maar goed ik gebruikte wel external instruments. is ook fijn dat je voor ieder apparaat een preset kan maken.
 
ja maar als audio op wilt nemen moet je zoiezo nog een track erbij.
latency compensatie heb je in beide situaties.
maar goed ik gebruikte wel external instruments. is ook fijn dat je voor ieder apparaat een preset kan maken.
Best wel handig dat je van veel dingen presets van kan maken!
Scheelt weer een hoop tijd bij een nieuw project hoef alleen maar die presets in te laden.
 
Deze site geeft ook hoeveel bruikbare tips met hele duidelijke animatie voorbeelden :

Patch zone
 
Ik heb een aantal uitstapjes gedaan naar editors ( Virus, Blofeld, SE02) en kom steeds weer terug naar de good old knobs and sliders van de hardware. In Ableton zit de comping functie die je veel verschillende loops laat opnemen zodat je de beste eruit kunt halen en kunt editen. Ik "speel" mijn synths gewoon weer met de hardware in en neem het op, filter sweeps, adrs, PWM...als het niet mooi is, speel ik het opnieuw in. dit duurt net zo lang als al dat gekloot met die midi cc messages te selecteren en te automeren. en je krijgt een flinke hoeveelheid happy accidents die soms heel tof zijn.
 
Vanavond heb ik de overdub (+) knop eens uit en aan gedaan en waarempel: het werkt ineens weer! Ik kan nu weer gewoon midi cc opnemen over bestaande noten heen in de arrangement! :)
 
Back
Top