Bax service

Ik heb inmiddels een video kunnen maken van het probleem, die heb ik naar ze gemaild. Benieuwd hoe het nu verder afgehandeld wordt..
Even een update: ze hebben me gelijk gegeven en krijg de 50 euro onderzoekskosten terug en ik mag hem opnieuw opsturen. Eerlijk gezegd ben ik er een beetje huiverig voor - bang dat ik hem weer maanden kwijt ben… maarja het moet toch opgelost worden.. iig fijn dat ze nu geloven dat er echt iets mis mee is.
 
Ik had een order waar iets ontbrak, zonder dat er was aangegeven dat het in backorder was. Bij mijn 2e x bellen kreeg ik iemand aan de lijn.
Nu bleek het toch een backorder te zijn die nog 2 maanden zou duren, en ze boden meteen ook de refund optie aan, heel netjes.
 
laatste x ik er dingen besteld had: alles zogezegd in stock, besteld op woensdag 16.00 uur, geleverd volgende dinsdagmidddag. (was geen vakantiedag ofzo tussen) komt ni veel van wat betreft besteld voor 23 uur, volgende dag geleverd. Dat ze tenminste dan eerlijk zijn betreft stock, of een deftige uitleg geven. ze hebben het zelf pas in verzending gezet op maandag,dus lag niet aan de leveringsdienst. Een geluk dat het deze keer geen zaken waren die nodig waren voor het komende weekend. (wat ik eerder al wel heb voor gehad bij hen.) en als uitleg kreeg dat ik het dan maar moest terug sturen :s
 
laatste x ik er dingen besteld had: alles zogezegd in stock, besteld op woensdag 16.00 uur, geleverd volgende dinsdagmidddag. (was geen vakantiedag ofzo tussen) komt ni veel van wat betreft besteld voor 23 uur, volgende dag geleverd. Dat ze tenminste dan eerlijk zijn betreft stock, of een deftige uitleg geven. ze hebben het zelf pas in verzending gezet op maandag,dus lag niet aan de leveringsdienst. Een geluk dat het deze keer geen zaken waren die nodig waren voor het komende weekend. (wat ik eerder al wel heb voor gehad bij hen.) en als uitleg kreeg dat ik het dan maar moest terug sturen :s
Wat ik bij Thomann vaak 'vermoed' is dat ze het verzendlabel al printen (en dus aanmelden) en dan krijg je als klant een notificatie dat er een zending onderweg is.
Maar dan is hij nog niet gepicked of verpakt oid.
Niet netjes en super irritant (als je er op zit te wachten en verwacht dat het dus onderweg is)
 
Dat is bij heel veel bedrijven zo en is ook niks mis mee. Verzendlabel is gemaakt, dat laten ze weten en de rest volgt daarna vanzelf. Toch?
 
Dat is bij heel veel bedrijven zo en is ook niks mis mee. Verzendlabel is gemaakt, dat laten ze weten en de rest volgt daarna vanzelf. Toch?
Als het dan dezelfde dag verzonden wordt, prima. Maar ik heb nu een aantal keer anders gehad.
Geen wereldramp…. Maar ik zou dat pas doen als de order gepickt en ingepakt is.
 
Tsja, als je zo krap plant dan vraag je ook om stress. Brug open, verkeerde blaadjes op de rails, ijzelaanval, de hond verkouden. Het valt soms allemaal niet mee.
 
Tsja, als je zo krap plant dan vraag je ook om stress. Brug open, verkeerde blaadjes op de rails, ijzelaanval, de hond verkouden. Het valt soms allemaal niet mee.
Geen stress hoor, meer vinden dat je moet doen wat je zegt.
Ik bestel 's ochtends vroeg al, krijg 2 uur later een verzendbevestiging en de volgende dag nog altijd de melding 'de zending is aangemeld, maar nog niet bij ons binnengekomen', dan gaat er iets mis in de volgorde.
 
Dat is bij heel veel bedrijven zo en is ook niks mis mee. Verzendlabel is gemaakt, dat laten ze weten en de rest volgt daarna vanzelf. Toch?
'k Herken dit wel van PostNL, die beginnen zodra een verzender een pakket heeft aangemeld meteen een opmerklijk snel bezorgmoment te noemen, wat in de praktijk dan altijd te optimistisch bleek te zijn.

Da's toch stap 1 in het 'beheren van klantenverwachtigen', beloof hen niets waar je eigenlijk al meteen van kunt weten dat je er op moet gaan terugkomen.
 
... PostNL ... bezorgmoment

Met PostNL ook meer dan eens gehad dat de track-and-trace laat zien dat de bezorger al onderweg is om het af te leveren, maar even later is het gewijzigd naar de volgende dag. Met UPS of DHL dit niet meegemaakt.
 
Ik denk dat het niet halen van bezorgtijden erg regio gebonden is, ik heb werkelijk nooit problemen met leveringen, alles komt netjes op tijd zoals aangegeven.

Het probleem is dus niet zozeer het aanmaken van het verzendlabel maar meer de uitvoering die daarna volgt.
 
Met PostNL ook meer dan eens gehad dat de track-and-trace laat zien dat de bezorger al onderweg is om het af te leveren, maar even later is het gewijzigd naar de volgende dag. Met UPS of DHL dit niet meegemaakt.

Ja zeer herkenbaar. En de laatste tijd eigenlijk alleen maar grilliger. Corona-tijd, drukte, en wellicht veel verloop in het uitgeknepen bezorgpersoneel, ik snap.

Ik heb er geen enkel probleem mee als het gewoon meteen realistisch wordt aangekondigd, dus 'n dag of wat later no problem at all. Maar 't is gewoon onhandig van ze om steeds met die te optimistische tijdstippen te zitten frotten, niet zelden meerdere updates per dag
("het komt eraan, onee, toch niet, oja, misschien vanavond al, ooo sorry, nee, 't wordt toch morgen...." :stupid )
olala, doe ons allemaal een lol en kondig het gewoon 1 x aan en doe het dan ook op die manier, dan blijven mensen er ook niet onnodig voor thuis :D
 
Het probleem is dus niet zozeer het aanmaken van het verzendlabel maar meer de uitvoering die daarna volgt.
Dit ben ik je eens.
Als PostNL de eerste melding pas zou geven bij het inscannen van het label, was het ook opgelost.
Dus kan Bax oid er minder aan doen.
Mogelijk komen ze gewoon niet zo vaak meer in Goes ophalen of met (te) beperkte capaciteit voor al die synths, gitaren, drumstellen en andere volume producten die wij kopen.
 
Dan moeten ze geen reclame maken van "indien in stock, voor 23 uur besteld, volgende dag in huis!" als ze er zich niet aan houde,. kan wel begrijpen dat het is iets mis loopt en is een dag langer onderweg is, maar vind het er over gewoon.
 
Ik heb totaal geen problemen gehad met
de aanschaf die ik maakte . Alles na 3 dagen binnen
één retour (een kapotte Adam monitor) terug gestuurd...
2 dagen later; alstublieft, meneer uw pakketje...

En als ik iets bestel kijk ik vooral of het voorradig is.
Want administratie drukte /Corona/verkeer/weer omstandigheden en/of
andere werknemers die wat trager zijn,
kan behoorlijk wat vertragingen/verwarring oplopen
en zeker als het uit het buitenland moet komen.
 
Na louter positieve ervaringen heb ik nu voor het eerst een issue met bax. Microfreak gekocht, na een half uurtje klooien merkte ik dat het niks voor mij is dus meteen retour en nu willen ze 25 minder teruggeven omdat die geregistreerd zou zijn terwijl ik niks geregistreerd heb. Ben benieuwd hoe dit afloopt.
 
Na louter positieve ervaringen heb ik nu voor het eerst een issue met bax. Microfreak gekocht, na een half uurtje klooien merkte ik dat het niks voor mij is dus meteen retour en nu willen ze 25 minder teruggeven omdat die geregistreerd zou zijn terwijl ik niks geregistreerd heb. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Ik heb hetzelfde gehad (staat hier ergens tussen). Stevige mail gestuurd, toen hebben ze de 25 euro niet ingehouden.
 
Back
Top