Trompetten dikker maken...

Rino

Rineau
Lid sinds
3 december 2002
Berichten
399
Locatie
Amsterdam
Ik zit met een trompet partij die een beetje iel klinkt. Heeft er iemand suggesties hoe deze dikker of voller te laten klinken, zonder dat het onrealistisch gaat klinken? Pannen op L/R en een korte delay op een kanaal hebben niet echt het gewenste effect. Chorus werkt ook niet echt helemaal lekker. Dus...nog andere opties?
 
Re: Trompetten dikker maken...

Origineel geplaatst door Rino
Ik zit met een trompet partij die een beetje iel klinkt. Heeft er iemand suggesties hoe deze dikker of voller te laten klinken, zonder dat het onrealistisch gaat klinken? Pannen op L/R en een korte delay op een kanaal hebben niet echt het gewenste effect. Chorus werkt ook niet echt helemaal lekker. Dus...nog andere opties?

Ik vind veel trompetten klinken alsof ze in een kleine ruimte met een schelle weerkaatsing op zijn genomen. Als je dit in kunt stellen op je MultiFX ben je al een eindje dichter op weg.

Maar wat voor een trompet is het? Synthbrass of een sample, Rompler, live?
 
Hij komt uit een rompler, dus gewoon een live opname. Probleem is een beetje de karakteristiek van de trompet an sich. Een synth riedeltje dikker maken is niet zo'n probleem.
 
eq en compressie...probeer em zo warmer te krijgen.
dubbelen met dezelfde en die iets detunen...
 
midi of audio?

midi of audio?

midi= meerdere copieen met variaties in stem en quantize
audio , meerdere copieen en varieeren met pan eq en delay

je kunt natuurlijk ook een midi met audio mee laten lopen...

als het een solo is wordt het lastiger natuurlijk.......
ik roep ook maar wat, wellicht brengt het je op een idee.....:frons:
 
Of je speelt hem een paar keer in uit de losse pols. Naar individuele uitgangen sturen, over losse kanalen zodat je een beetje kunt varieren qua panning en EQ, en zo lijkt het of je meerdere trompettisten hebt.
 
Het gaat om een solo partij van uit stukken gehakte samples uit de VLP120, midi was aanvankelijk alleen in het spel om de samples te triggeren. Ik zal nog eens wat met compressie en EQ proberen te spelen.

Bedankt voor de tips! :okdan:
 
Back
Top