Behringer Poly D

Poly versie van de model D!

https://youtu.be/_lx-9mLB1V0

Screenshot_20191125-073405.png
Screenshot_20191125-073344.png
Screenshot_20191125-073352.png

​​​​​​
 
Wat een off-topic drukte allemaal.. zou wat zijn als we verplicht deze synth moesten kopen..
:gaap:
 
:D:D:D Erg verstandig.
Dave Smit is een erg discrete leugenaar whohohahahaha!



Discreet is toch ook zonder opamp IC's ?

Discreet betekend geen ic’s voor opwekking vco’s, filters etc. Dus met losse weerstanden etc.

Een cem3340 vco is dus niet discreet.

Maar ik heb meer plaatjes gecheckt en op de achterkant zit ie vol met weerstanden.

En ik vermoed dat de ic’s op jouw foto de digitale aansturing regelen.

En Dave Smith zei dat de filters ook discreet zijn. En volgens mij zijn ze dat ook.

Vca is volgens mij wel een IC.

En geen idee of opamps wel of niet onderdeel zijn van discreet ontwerp. Daar ben ik te veel hobbyist voor :D

Verder heb ik best wat paraphonic synths/orgels. Dat zegt genoeg.
 
De Poly D heeft een 3 octaafs aftertouch keyboard en een apparte aftertouch cv.
Lijkt me sterk dat je aftertouch alleen via het keyboard kunt benutten en niet via midi.


Connections One thing that is cool is the ability to output Velocity and Aftertouch as control outputs and patch them physically into modulation input on the top edge - so After-touch to VCF, or velocity to VCA will work.

Connectors
  • Aftertouch (with depth control)

Dik! :okdan:
 
En geen idee of opamps wel of niet onderdeel zijn van discreet ontwerp.

In verreweg de meeste gevallen worden opamps gebruikt in de vorm van een IC, dus is het niet discreet. Maar discrete opamps bestaan wel, bv. in de geluidsapparatuur van audiofielen die denken dat het beter is.
 
In verreweg de meeste gevallen worden opamps gebruikt in de vorm van een IC, dus is het niet discreet. Maar discrete opamps bestaan wel, bv. in de geluidsapparatuur van audiofielen die denken dat het beter is.

Duidelijk dank. Net effe een mini van binnen bekeken en die zitten vol met op amps.

En aangezien ze vooral versterken schaar ik ze niet onder discrete klank opwekking en bewerking. Want volgens mij zijn er geen synths zonder amps.
 
Als het echt echt echt discreet moet, dan mag je niks complexer dan een transistor gebruiken. Maar dat wordt wel erg puristisch en valt zelfs een Synthi af. Een synth die niet meer dan een opamp gebruikt op IC gebied zal toch nog behoorlijk discreet opgebouwd zijn. En wat van een uA726, dat zijn 2 transistoren en een oventje in 1 behuizing. Heel strikt genomen niet discreet. Zolang er geen complete voice chips, VCO chips, filterchips ofzo inzitten denk ik dat we het redelijkerwijs wel discreet kunnen noemen.
 
Als het echt echt echt discreet moet, dan mag je niks complexer dan een transistor gebruiken. Maar dat wordt wel erg puristisch en valt zelfs een Synthi af. Een synth die niet meer dan een opamp gebruikt op IC gebied zal toch nog behoorlijk discreet opgebouwd zijn. En wat van een uA726, dat zijn 2 transistoren en een oventje in 1 behuizing. Heel strikt genomen niet discreet. Zolang er geen complete voice chips, VCO chips, filterchips ofzo inzitten denk ik dat we het redelijkerwijs wel discreet kunnen noemen.

Kijk ik loop een beetje te lollen. Ik bedoel de OB6 is een prima bak. Een van de weinige Dave Smit bakken die ik wel dig. En de Prophet 5 :)
Maar daar heb je het. Wat je vaak ziet dat technische termen in commercieel voordeel worden verdraaid.
Polyfonisch, discreet... In dit geval discreet omdat het VCO geen IC is, maar dus wel IC's bevat. Polyfonische omdat tja para dus ook poly is.
Puntje bij paaltje het maakt verder niet uit. Ze klinken fijn en daar gaat het om.

Discreet: A man who is either in a relationship or in denial, and wants sex on the side.:D
 
Het bied zo lijkt wat de Eurorack versie voor mij ontbrak. (keys en knoppen verder uit elkaar)
Ik vrees dat mijn teleurstelling in de bouwkwaliteit zal zitten wanneer ik het ding kritisch ga vergelijken met een Moog.
Als je Moog gewend bent kan dat toch een zwaar minpunt worden.
 
Bouwkwaliteit van de VC340 was op zich prima, deze Poly D ziet er ook wel goed uit. Het is natuurlijk wel Chinees massaproductie vs Amerikaanse hippies met knotjes die ze handmatig in elkaar schroeven dus als je gevoelig bent voor het ambachtelijke aspect zal dit niet hetzelfde voelen. Maar ja, voor 1/5 van de prijs...
 
Moog staat bekend om goede bouwkwaliteit over het algemeen maar ambachtelijk/met de hand in elkaar gezet zegt niet altijd dat het beter is.
In best wel wat gevallen is juist een gestroomlijnd automatisch produktieproces goed want eenmaal ingesteld zijn alle apparaten die van de band af rollen hetzelfde behandeld.
Er zijn zelfs onderdelen in een produktieproces die juist gerobotiseerd gedaan worden omdat de foutmarge bij mensenhanden te groot is.
Als we bijv kijken hoe met de hand een gedraaid/gefreesd onderdeel er uit ziet of dmv CNC dan is dat niet vergelijkbaar, een CNC radius is voor een mens niet haalbaar.
Ik heb de indruk dat voor die 700 euro je een heel aardig ding in huis haalt waar je best een tijd plezier van gaat hebben.
 
Ik heb de indruk dat voor die 700 euro je een heel aardig ding in huis haalt waar je best een tijd plezier van gaat hebben.

Dat denk ik ook. In eerste instantie en na vluchtig doorlezen schatte ik dat de prijs misschien iets van 549/599 zou zijn, het is dus wat meer. Maar ik las deze opsomming:

+ toetsen met aftertuts + distortion + chorus + step sequencer + arpegiator + extra out/input dingen + fullsize + meer 'classic design' ... best wel meer anders dan alleen die extra oscillator (ohja en dat paraphony en 4e osc als lfo/modulator).

Nauwelijks boven de 700 is dan niet gek. Als je Moog gewend bent kan dat toch een zwaar pluspunt zijn, zo kun je het dan ook bekijken. :)
 
Ik heb zelf geen ervaring met de Behringer synths. Wat me wel opviel als ik een oude Minimoog vergelijk met andere, goedkopere synths uit die tijd zoals van Siel en Eko en in bepaalde mate de oudste Korgs, dat de Minimoog echt "lab grade" aanvoelt wat het bereik van de knoppen betreft. Op elke positie van elke draaiknop heeft een bepaalde kleine verdraaien een even grote, logisch aanvoelende invloed. Ze durfden er zelfs de duurtijd van de enveloppestappen bij zetten. Dat getuigd toch van een fabrikant die destijds niet stopte toen het design werkte, maar verder bleef perfectioneren tot het de best mogelijke versie van zichzelf was. Bij een Minimoog heb ik nog nooit van die miniscule muggentikjes tegen knoppen moeten geven om de gewenste klank te vinden, een ergernis die ik bij veel andere synths wel heb.
 
wauw.. dit kan zomaar mn eerste Boog worden, ben om, deze gaat goed matchen met mn MonoPoly :) vooral met jeugdigen in t achterhoofd, vind ik t te gek dat vele classics zodanig bereikbaar worden voor hen.

Je moet wel een enorme zuurpruim zijn het niet cool te vinden, dat zoon/dochter/neefje/nichtje een classic voor de verjaardag kan vragen.. vanaf en rond de 200 eu gewoon dik speelplezier, ja.. dit is te gek

En het gewicht, weet nie of t al benoemd is.. maar zal vast niet zelfde zijn als origineel of een Voyager (kostte me mn rug die Voyager pff).. dus voor gigs ook beter te doen.
 
Laatst gewijzigd:
Als je dit nog niet lekker vindt klinken, helemaal top wat mij betreft, poly of parafoon.
Jammer dat ik me moet behelpen met drummachines want dit is toch well ff anders met gewoon goeie drums.....

 
Laatst gewijzigd:
Als je dit nog niet lekker vindt klinken, helemaal top wat mij betreft, poly of parafoon.
Jammer dat ik me moet behelpen met drummachines want dit is toch well ff anders met gewoon goeie drums.....



Ja lekker zeg. goede drums ook
 
Hmmm het ligt misschien aan de opname, maar ik vond die laatste demo wel erg steriel en levenloos klinken. Misschien wat te droog in de effecten, of (ook) gebrek aan dat zelfoversturend randje randomness? Lekkere drums, maar de Beehg klonk nu niet bepaald "organisch" en "warm" zoals ik van een Minimoog gewoon ben.
 
Discreet betekend geen ic’s voor opwekking vco’s, filters etc. Dus met losse weerstanden etc.

Een cem3340 vco is dus niet discreet.

Maar ik heb meer plaatjes gecheckt en op de achterkant zit ie vol met weerstanden.

En ik vermoed dat de ic’s op jouw foto de digitale aansturing regelen.

En Dave Smith zei dat de filters ook discreet zijn. En volgens mij zijn ze dat ook.

Vca is volgens mij wel een IC.

En geen idee of opamps wel of niet onderdeel zijn van discreet ontwerp. Daar ben ik te veel hobbyist voor :D

Verder heb ik best wat paraphonic synths/orgels. Dat zegt genoeg.

Wat een saaie flauwe kul allemaal. Maak gewoon muziek!
 
Als je dit nog niet lekker vindt klinken, helemaal top wat mij betreft, poly of parafoon.
Jammer dat ik me moet behelpen met drummachines want dit is toch well ff anders met gewoon goeie drums.....



Dit is echt té gek ! en idd stop nu AUB met dat "parapolyminimooggeneuzel"...:stupid
Ik denk soms werkelijk dat de helft wat hier rondhangt géén muzikanten zijn. Voor mij telt het resultaat en daarin is deze video een super voorbeeld van.
 
Back
Top