Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
In sommige geruchten zou de Model D van Behringer wat kunnen driften (*afwijken in pitch).. dan is het afstellen van 4 VCO's idd wel iets wat sommige mensen zou kunnen afschrikken, helemaal als je de scalling ook hebt ontregeld, maar het is zeker te doen.
Het heeft te maken met de definitie van poly die Behringer gebruikt. Marc Doty postte deze:
Waar Uli op reageerde:
Zullen we de parapoly discussie in een apart draadje voortzetten?
Aftertouch is vrij pittig bij analoge synths. Denk er Maar eens goed overna hoe het zou moeten werken.
En een mini is discreet he. Er zijn NUL compleet discrete synths met een uitgebreide midi implementatie. En de meeste hebben niet eens standaard midi.
Ik krijg helaas geen antwoord op mijn vraag of het werkelijk zo is, maar als de Poly D geen aftertouch kan ontvangen, dan is dat een tekortkoming in de software.
En er zijn wel discreet opgebouwde synths met een ruim voldoende midi-implementatie, zoals de Dave Smith OB-6.
Ik vat het anders dan de Moderator niet als ongezellig op.
Bericht door een moderator:
|
|
Ik vat het anders dan de Moderator niet als ongezellig op. Daarom een inhoudelijke reactie: het ene heeft niets met het andere te maken. En er zijn wel discreet opgebouwde synths met een ruim voldoende midi-implementatie, zoals de Dave Smith OB-6.
Ik krijg helaas geen antwoord op mijn vraag of het werkelijk zo is, maar als de Poly D geen aftertouch kan ontvangen, dan is dat een tekortkoming in de software. De analoge aansluitpunten zijn er namelijk al. Ook in deze discrete synth. Het enige wat er moet gebeuren is dat midiboodschap Channel Aftertouch wordt omgezet naar een voltage en wordt gestuurd naar een bestaande modulatiebestemming, desnoods via de Synthtool van Behringer. Hetzelfde voor Velocity. Je wilt immers alles wat je kunt verzenden ook kunnen ontvangen. Dan kan je sequencer (hard- of software) exact reproduceren wat je hebt gespeeld.
Als het allemaal zo moeilijk was, dan had ik met mijn Kenton Pro-2000 midi/cv-converter niet mijn Minimoog kunnen aansturen zoals ik hierboven heb beschreven. Daarin heb ik naast cv en gate een aantal aux-uitgangen, waarmee ik filter en loudness kan aansturen (De originele Minimoog heeft geen modulatie-ingang, de Reissue wel).
Wat is volgens jou dan discreet? Als ik even zoek naar afbeeldingen van het binnenwerk uit een OB-6, dan vliegen de IC's mij om de oren.
In ieder geval de vco's, anders liegt Dave Smith.
Ik vertrouw persoonlijk meer op de expertise van een paar hobbyisten op internet dan degenen die het ooit hebben uitgevonden.