Behringer Poly D

Poly versie van de model D!

https://youtu.be/_lx-9mLB1V0

Screenshot_20191125-073405.png
Screenshot_20191125-073344.png
Screenshot_20191125-073352.png

​​​​​​
 
Eigenlijk zouden ze nu bij Moog een YouTube filmpje moeten maken waarin ze klagen dat de Poly D 709 euro kost terwijl er nauwelijks voor 200€ aan componenten in zit. :D
 
709 euro excl btw is 585 euro
Minus 4.2% invoerrechten = 561 euro
verzendkosten ca 50 euro = 511 euro
minus marge voor webshop 20% = 408 euro inkoopprijs
​​​​​​Laten we uitgaan van 200 euro aan onderdelen.

Blijft er 208 euro over voor ontwikkelings / fabricagekosten / marketing en de rest van het hele business gebeuren etc etc

Dus wat zou de netto winst voor behringer zijn op deze synth, een paar tientjes?

Ik doe het er niet voor.
 
Dat is ook een beetje een kwestie van verwachtingsmanagement. Op de keper beschouwd is dit natuurlijk zo ongeveer alles wat de officiële reissue was maar dan met een hoop extra's en voor 1/5de van de prijs. De Studio Electronics 'clones' gingen voor minstens het dubbele met minder features en zonder keyboard. We leven toch maar in mooie tijden dat we een 4 VCO parafone analoge synth met sequencer en extra's voor 700 euro 'duur' mogen vinden.
 
Heb eerlijk gezegd van merken als Roland / Korg veel beroerdere knoppen gehad dan de Behringer D in die prijsklasse.

Helemaal eens. En ik begrijp het wel het is Behringer en dan leggen mensen het naast de Behringer lat. Maar hoe onterecht eigenlijk, bouwkwaliteit is over het algemeen beter dan duurdere apparaten van Korg die ik heb gehad (I like Korg BTW). Behringer is in mijn ogen goed bezig en ik ben als een kind zo blij met mijn Deepmind 6. Ik vind de Poly D (ondanks hij niet Poly is) eigenlijk overal online wel een goede indruk maken; warme sound, leuke extra's zoals chorus, sequencer en ik zag ook een knop op de achterkant voor de aftertouch (toch?). En als we de materiaalkosten discussie gaan doen zullen we dan die andere merken ook eens onder de loep nemen?
 
709 euro excl btw is 585 euro
Minus 4.2% invoerrechten = 561 euro
verzendkosten ca 50 euro = 511 euro
minus marge voor webshop 20% = 408 euro inkoopprijs
​​​​​​Laten we uitgaan van 200 euro aan onderdelen.

Blijft er 208 euro over voor ontwikkelings / fabricagekosten / marketing en de rest van het hele business gebeuren etc etc

Dus wat zou de netto winst voor behringer zijn op deze synth, een paar tientjes?

Ik doe het er niet voor.

Qua shipping. Ik gok dat er zeker 4 dozen met een model b in een doos van de poly past. En moet verzekerd zijn.

En pcb’s en eind product testen vergeten mensen ook vaak. Machines die de pcb’s testen zijn erg prijzig en alle connecties nalopen duurt bijna langer dan bestucken en solderen via machines.

Zeker als het meer is dan 1 pcb is met toetsen.
 
Hoop alleen voor Behringer dat ze hun afzetmarkt niet aan het overspoelen zijn. Het mag dan wel relatief gezien veel goedkoper zijn, ik kan me voorstellen dat niet iedereen elke maand een nieuwe synth wil kopen, dan eindig je met een hoop dingen die je niet echt kent/beheerst. Je moet er toch ook wat tijd in steken om een synth te leren kennen. Kan zijn dat het niet zo is natuurlijk, maar zoveel op zo'n korte tijd uitbrengen, dan moet er toch wat onderlinge concurrentie zijn tussen de Behringer synths zelf?
 
+ toetsen met aftertuts + distortion + chorus + step sequencer + arpegiator + extra out/input dingen + fullsize + meer 'classic design' ... best wel meer anders dan alleen die extra oscillator (ohja en dat paraphony en 4e osc als lfo/modulator).

Het zijn best een hoop nieuwe features, maar voor het model-D kloon gedeelte inderdaad alleen maar een extra osc er bij .. ik loop er zelf ook niet warm van, maar sommigen zullen het super vet vinden.
 
Het is dat ik al een Minimoog (uit 1973) heb en de extra vco niet nodig heb (in plaats daarvan meer mogelijke oversturing van het filter) want hij klinkt erg goed en is mooi uitgevoerd, compleet met een verstelbaar paneel. Zou Behringer ook de povere midi-implementatie van de Minimoog Reissue hebben gekopieerd? Die kan wel aftertouch verzenden maar niet ontvangen. Een belachelijke tekortkoming, omdat er geen kosten mee worden bespaard. De karige effecten hadden voor mij niet gehoeven. Nu wordt de stereo-uitgang (wel beter dan de mono van de Odyssey) alleen maar gebruikt voor de chorus. Een panoramamogelijkheid was welkom geweest om de stereo-uitgang te rechtvaardigen. En sync natuurlijk! Ik heb die jaren geleden in Keulen live gehoord uit een gemodificeerde Mini van Klaus Schulze en die klonk heel goed.
 
Het is dat ik al een Minimoog (uit 1973) heb en de extra vco niet nodig heb (in plaats daarvan meer mogelijke oversturing van het filter) want hij klinkt erg goed en is mooi uitgevoerd, compleet met een verstelbaar paneel. Zou Behringer ook de povere midi-implementatie van de Minimoog Reissue hebben gekopieerd? Die kan wel aftertouch verzenden maar niet ontvangen. Een belachelijke tekortkoming, omdat er geen kosten mee worden bespaard. De karige effecten hadden voor mij niet gehoeven. Nu wordt de stereo-uitgang (wel beter dan de mono van de Odyssey) alleen maar gebruikt voor de chorus. Een panoramamogelijkheid was welkom geweest om de stereo-uitgang te rechtvaardigen. En sync natuurlijk! Ik heb die jaren geleden in Keulen live gehoord uit een gemodificeerde Mini van Klaus Schulze en die klonk heel goed.

Aftertouch is vrij pittig bij analoge synths. Denk er Maar eens goed overna hoe het zou moeten werken.

En een mini is discreet he. Er zijn NUL compleet discrete synths met een uitgebreide midi implementatie. En de meeste hebben niet eens standaard midi.
 
Hij klinkt wel echt echt echt heel goed. Superdik. Ik zie allemaal mensen zeuren dat het geen echte poly is, maar dan begrijp je het gewoon niet. Het is geen mislukte poly, het is een klassieke monosynth met wat extra opties.
 
Ik zie allemaal mensen zeuren dat het geen echte poly is, maar dan begrijp je het gewoon niet. Het is geen mislukte poly, het is een klassieke monosynth met wat extra opties.

Dat begrijpen die mensen nu juist prima. Ze "zeuren" dat er desondanks "Poly" in de naam staat.
 
Back
Top