Behringer Saturn (mini JP8 clone)

Het lijkt erop dat Behringer een soort Mini JP8 heeft gemaakt.. 3 stemmig dit keer en zal wel weer parafonisch zijn.. toch wel benieuwd of deze beter klinkt dan de Roland boutique JP08. Maar lijkt meer op een Volca deze.


Met een prijskaartje van $99, beschikt de Saturn over drie VCO's, een multi-mode filter, een ingebouwde arpeggiator en een 16-staps motion sequencer. Het kleine instrument heeft ook 27 aanslaggevoelige toetsen voor het spelen van noten en het activeren van andere functies. Behringer heeft gezegd dat de synth met drie stemmen in parafonie en polyfonie kan worden gespeeld.

De VCO's van de analoge subtractieve synth hebben vier selecteerbare golfvormen - zaag, driehoek, vierkant en puls - en pulsbreedtemodulatie. Behringer zegt dat het "vintage" multi-mode filter kan worden geschakeld tussen 2- en 4-polige modi, en een LFO met zaag-, driehoek-, vierkante en willekeurige golfvormen aan boord is voor moduleren. Een ADSR-envelope kan de VCA van Saturnus aansturen en het filter moduleren.

Saturn's Micro USB-poort maakt verbinding met smartphones, tablets, computers en powerbanks mogelijk, waardoor het uiterst draagbaar is. Synchronisatie van invoer en uitvoer vergemakkelijkt ook verbindingen tussen andere muziekhardware.


behringer-saturn-2@1400x1050.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Als ik het zo even van achter mijn scherm inschat, kan een gelijkaardiger klinkend filter nooit opmaken voor het klankverschil tussen parafoon en polyfoon zodra je polyfoon speelt met een patch waar enige filter envelope zou toegepast worden. Dus als je deze bakjes koopt moet je dat puur doen om wat je met die bakjes kan, niet om wat je met het grote voorbeeld kan.

En vanuit dat perspectief zouden ze zomaar heel leuk kunnen zijn. Die Volca "met Minikorg filter" klinkt immers ook in de verste verte niet als een Minikorg maar is op zichzelf wel leuk.
 
Back in de days dat ik mezelf nog oplegde om tracks te maken maakte ik dit hieronder op het Volca trio (keys, bass en beats) in Cubase met wat overdubs.
ff offtopic, maarre goeie track die je hier post, mooi arrangement en die layered vocals...:okdan:
 
Back
Top