Tiny - Lelystad

Tiny

Synth Basher
Lid sinds
31 Maart 2010
Berichten
138
Locatie
Lelystad
Super leuk deze contest, tweede keer dat ik mee doe, ik verheug mij al alle inzendingen te beluisteren.

Hierbij mijn inzending voor dit jaar, track genoemd naar mijn geboorte en woon plaats, Lelystad.
Mijn electronische muziek maak ik onder de naam Project-TIDE , en zo ook deze track.

 
Arrangement opbouw zijn dik in orde.. elke keer een laagje erbij.. weer afbouwen en weer opbouwen..
De lead, samen met de melodie draagt zeker iets bij.. maar het is wat eenzijdig qua compositie voor de 8 minuten die het duurt inderdaad.. :)
 
Best ok ingrediënten maar ik vind het gerecht wat minder spannend. Toch goed afgewerkt in vergelijking met een pak andere tracks van de contest.
 
lekkere (klassieke?) synthesizermuziek. Larry Fast (Synergy) gevoel, komt door de leads enzo. boemboembassdrum bij tijd en wijle bekoort mij minder. titel is zeer toepasselijk, maar dan wrsch alleen voor inwoners van Lelystad :D.
 
Die 8 minuten waren weg op een, twee, drie...
Me like!!! :okdan:

Cheers,
Exo. :mega:

Volledig eens met Exoterrestrial.
Ik heb hier van genoten en vond het helemaal niet te lang duren,het verveeld mij ook op geen enkel moment, heel goeie track!:okdan:
 
Ok we hebben Amsterdam al elders gehad.. en nu Lelystad. Koinkt lekker dit! Lekker sfeertje, fijne (Moog?) leads! En ook een fijne groove.. zelfs nog wat 303 als ik het goed hoor. De synth solo lijkt wel af en toe een beetje de focus te verliezen. Ik krijg het gevoel dat op gegeven moment de ideeen een beetje op waren. De solo stopt er gewoon mee, en dan bouwt de boel af en gaat als een kaarsje uit.. hmm.. had had iets meer in gezeten denk ik.
 
Prima track, interessante geluiden en met de lengte heb ik niet zo'n moeite, al had het nummer zich dan nog wel een tandje verder kunnen ontwikkelen.

Mijn enige commentaar is op de lead: met wat meer reverb had hij wat afstand tot de 303 gekregen, want ze zitten elkaar een beetje in de weg.
Ook klinkt hij soms niet helemaal zuiver in de toonsoort, en waar Klaus Schulze het dan spannend wist te maken, vliegt het bij jou net wat uit de bocht.
Tot slot had de lead na de stilte ook een laagje erbij kunnen krijgen voor het laatste stukje ontwikkeling, om de lengte van het nummer te rechtvaardigen.

Maar het is lastig... je hoort het zelf na een tijdje niet meer, weet ik uit eigen ervaring.
Ben er nog niet uit of deze in m'n top-5 komt, maar hij zit zeker op de reservenbank :)
 
Leuke track die door die lead wel heel goed had gepast als tune in een detective of sf serie als je 'm wat korter zou houden.
Ik vind het ook wat te lang doorgaan uiteindelijk terwijl in de basis het een goede track is of je had het nog wat interessanter moeten maken in z'n geheel, meer afwisseling.
 
Wow... één van mijn favoriete stijlen, die eighties synthpop. Zou zo in een aflevering van Knight Rider kunnen zitten. Krijgt zeker een stem van mij. En acht minuten is wat mij betreft niet te lang voor deze track. Zit voldoende afwisseling in :okdan:.

Groet,
Hans
 
Bij het eerste akkoord in het intro had je mijn aandacht te pakken. Echt heerlijk. Fijne bass sound. Eigenlijk vind ik het jammer dat die 80's elementen in je track zitten. Die solo is een mooi voorbeeld en die synth die erna komt op links-rechts. Ik zou hem waarschijnlijk beter hebben gevonden als je een consistente stijl aanhoudt, geen acid lijntje, ook geen solosynth. En de "foutjes" in de solo storen mij heel lichtelijk. Maar die basis is zooooo lekker! Dit zou voor mij een snelwegknaller zijn. De A1 af tot aan de grens, op cruisecontrol en op repeat, in het duister en gaan.

EDIT: Er zijn op YouTube voldoende filmpjes te vinden van kilometers lange autoritten die versneld worden afgespeeld. Daar zou deze track perfect onder passen.
 
Tiny: Nette productie, de acid pieler was voor mij een beetje storend en ik had gehoopt dat dit meer een acid sequence was die net hoorbaar op de achtergrond zou lopen. (maar dat is persoonlijk)
Verder dikke duim omhoog :okdan:
 
Back
Top