MacGyverGear - Stardust

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
9.983
Locatie
-
Klein maandje terug zag ik de aankondiging voor de contest en dacht 'o jee.. daar is ie weer..' :erm:
Heb dit jaar niet zo'n heel productief produceer jaar gehad. Wel 'n paar teksten gemaakt en muzikaal zo vormgegeven dat het idee staat.. maar niet echt iets afgerond.
Wel veel en lekker doelloos gejammed (mooi woord :D).. mede omdat ik sinds een jaar een nieuw muziekplekje heb waar ik iets meer herrie kan maken, en wat meer met de sax kan losgaan.. :)
Er staan niet veel synths maar met wat grooveboxen en de sax samen heb ik me al lekker kunnen uitleven.

Na wat twijfel toen toch maar alle zeilen bijgezet en aan iets 'nieuws' begonnen. Paar themaatjes waar ik al een weekje mee aan het jammen was met de Alesis Micron die ik sinds anderhalve maand heb.
Samen met een zanglijn (en tekst) die ik anderhalf jaar heb gemaakt, en mij tijdens het jammen ineens weer overviel.. ben ik het avontuur aangegaan en heb alles opgenomen in Ableton :)

Naast de Micron, die de bas en leads doet, heb ik nog wat geluiden uit de Alesis Fusion gebruikt.. Voornamelijk de pads en een Rhodes.

Elektron Machinedrum doet de meeste drums en nog wat melodietjes met percussion-achtige geluidjes.

Verder nog de Electribe 2 sampler voor wat pingeltjes, samples en drums.. dat was het wel zo'n beetje.

Ben na het voorbereiden van mijn inzending al redelijk in de contest stemming gekomen.. en wens iedereen hierbij (alvast) een super 2019!! Gezellige dagen en vooral veel luisterplezier deze contest!!

 
Ik vind um weer lekker swingen hoor, as always. Duidelijk de MacGyver sound en die lekkere sax maakt 't helemaal af. Top gedaan man !
 
Dank je Rob :) En ja, wederom geen analoogjes gebruikt dit jaar. Sinds ik de wat oudere Elektrons heb ontdekt vind alles met DSPs en modeling ineens stukken interessanter.. heb inmiddels een tweede monomachine. Beiden met de + drive.. erg blij mee. :)
 
:okdan:
Ondanks dat het totaal mijn ding niet is

Maar met zoveel zin, drive en vaardigheid valt dit lastig aan de kant te schuiven.
 
Heel erg goed gedaan, alles past helemaal bij de stijl, het basje, de sax, de zang. Coherente en compacte songstructuur. En echt heel goed geproduceerd, alles is mooi in balans. Complimenten!
 
ik ken van dit genre helemaal niets, maar moest aan rick astley denken (sorry moest dit beledigend overkomen, dat is helemaal de bedoeling niet!) Dat is dus zo'n 30jaar geleden dat ik nog naar 80's pop heb geluisterd.
Wel puik gedaan man, je kan echt goed zingen! En sax spelen! respect!
 
En ik dacht, oh jee, daar is ie weer...gelukkig maar! :)
Echt weer een MacGyver track, lekker de gang erin meteen!
Goede song en mooi arrangement ook by the way en er valt een hoop te luisteren want je hebt niet bespaard op de sounds en de details in ieder geval.
Lekker die sax ook, heeft je vader nog een hoop lol van als ie de muziek van z'n zoon beluistert. :)
Enigste dingetje vind ik dat de brass sectie zo nu en dan wel erg stevig in de mix zit, iets te aanwezig vind ik, bij 0.56 en 2.54 bijv maar da's mijn smaak dan.
Verder lekker geluisterd in ieder geval, top!
 
:okdan:
Ondanks dat het totaal mijn ding niet is

Maar met zoveel zin, drive en vaardigheid valt dit lastig aan de kant te schuiven.

Dat is een mooi compliment, dank je. :)

Ik hou van de stijl. Goed gedaan al is er nog plaats voor verbeteringetjes om het 100% te krijgen. Deze krijgt simpelweg een stem van mij. Hoeft niet veel verbeelding waarom.

Thanx in advance! :okdan: In principe is een track nooit af maar je moet een keer tevreden zijn.. Ik vond het wel fijn om eindelijk weer eens iets af te hebben afgerond..

Heel erg goed gedaan, alles past helemaal bij de stijl, het basje, de sax, de zang. Coherente en compacte songstructuur. En echt heel goed geproduceerd, alles is mooi in balans. Complimenten!

Thanx man.. blij dat je em zo kan waarderen :)

ik ken van dit genre helemaal niets, maar moest aan rick astley denken (sorry moest dit beledigend overkomen, dat is helemaal de bedoeling niet!) Dat is dus zo'n 30jaar geleden dat ik nog naar 80's pop heb geluisterd.
Wel puik gedaan man, je kan echt goed zingen! En sax spelen! respect!

Rick Astley.. Ik heb die vergelijking eerder gehoord. :D Maar no problem :) En ja, deze mix van Disco, Italo en ander jaren 80 geluid zijn duidelijk te danken aan de periode waar mijn interesse voor synths en muziekinstrumenten is ontstaan. :)

En ik dacht, oh jee, daar is ie weer...gelukkig maar! :)
Echt weer een MacGyver track, lekker de gang erin meteen!
Goede song en mooi arrangement ook by the way en er valt een hoop te luisteren want je hebt niet bespaard op de sounds en de details in ieder geval.
Lekker die sax ook, heeft je vader nog een hoop lol van als ie de muziek van z'n zoon beluistert. :)
Enigste dingetje vind ik dat de brass sectie zo nu en dan wel erg stevig in de mix zit, iets te aanwezig vind ik, bij 0.56 en 2.54 bijv maar da's mijn smaak dan.
Verder lekker geluisterd in ieder geval, top!

Jazeker!! :) Het jaarlijkse contestfestijn heeft zeker tot een resultaat geleid. Mijn vader heeft al heel wat jams met zijn sax van me gehoord dit jaar.. hij was ook van de eerste die deze hoorde, en werd er emotioneel van. Zo fantastisch dat hij dit nog mee mag maken na hem bijna te moeten missen..

De brass sectie rond de aangegeven tijden zijn meerder sax opnames tegelijk.. Ik vond dat die er als accentjes er wel lekker uitsprongen zo.. maar de ideale mix bestaat niet.. en is voor iedereen weer anders. :)

Ik word er blij van!

Thanx! :)

Leuke track Mac! Swingt heerlijk! De Fusion werkt dus weer fatsoenlijk zo te horen...

Dank je Bert. :) Qua Fusion ligt het iets anders.. ik heb een tweede 88 key versie gekocht.. PB is on the way.. ;)
 
Yes, weer een echte MacGyver! Werkt beter dan koffie om de dag te beginnen, en de sax is echt geweldig!
 
Top om te horen Trag :) En dit jaar weer eens met vocalen ;) Blij te horen dat het saxgehalte je ook aansprak.
 
lekker funky, disco, feelgood, energiek!
heerlijk ronkend basje. vocalen is wel wat winst te behalen (timing of melodie op sommige stukjes?) maar klinken goed en tillen de track evengoed omhoog
doe zo voort :)

Hey thanx.. Net ook een toffe track van jou gehoord, was eigenlijk wel benieuwd naar de oorspronkelijke vocals.. die heb ik gemist.
Zelf ben ik wel heel bewust bezig met de melodie en vooral de timing, er zijn iig de nodige takes aan verspild ter afweging voor ik hier op uitkwam.. evenals bij de sax trouwens.. ik hou wel een beetje van wat speelse timingkjes.. :)

Het basje komt uit de Micron.. een beetje geïnspireerd op de oude Yamaha CSen met het dubbele filter en lekker veel resonance.. en dan nog een dikke sinus ongefilterd eronder..

Goede disco/house track, je stem vind ik erg sterk.

Thanx! :)

Ergens krijg ik steeds een S,A&W-gevoel van je nummers :D. Beetje nineties-achtig ook. Netjes gepolijst, zo heb ik songs graag ;).

Cheers,
Exo. :mega:

Dank..:okdan: Het "S,A&W-gevoel" zegt me qua afkorting niet zoveel.. dat moet je me ff uitleggen :)
 
Back
Top