MacGyverGear - Stardust

sjonge, wow. het valt niet geheel buiten de bandbreedte van mijn muzieksmaak (die vrij breed is), maar je pakt me gelijk. en die stem! wow, ook goed opgenomen overigens...
en de sax, perfekt. in éen woord: lekker. lekker funky ook, swingend. top! genoten!
 
Soow dan, dikke tune!
Inderdaad een hoog SA&W-gehalte, zoals al aangehaald :)
Hier heb ik echt niks op aan te merken.
 
Erg goed geproduceerd, toffe stem en heerlijke sax. Oftewel een vote van mij!

Thanx voor de waardering, en voor de stem alvast! :okdan:

Soow dan, dikke tune!
Inderdaad een hoog SA&W-gehalte, zoals al aangehaald :)
Hier heb ik echt niks op aan te merken.

Thanx ook! :)

1 woord; klasse!

Dat is een mooi compliment.. dank!! :)

sjonge, wow. het valt niet geheel buiten de bandbreedte van mijn muzieksmaak (die vrij breed is), maar je pakt me gelijk. en die stem! wow, ook goed opgenomen overigens...
en de sax, perfekt. in éen woord: lekker. lekker funky ook, swingend. top! genoten!

Dankje Arjen!! :) ik weet dat we qua muzieksmaak nogal verschillen maar de passie voor het maken van muziek, en knopjes delen we beiden.. ben blij dat mijn inzending kan waarderen :mega:

Zeer geslaagd. Kan zo op de radio.
Goeie stem ook.

dank dank.. :)

SA&W= Stock, Aitken and Waterman ;).

Cheers,
Exo. :mega:

ow kee.. Ik dacht altijd dat ik een soort mix maakte van Italo en Disco.. :D
Roadblock vond ik wel bovengemiddeld leuk van ze.. maar zo jammer dat ze ook zonodig muziek moesten mensen als Jason Donovan.. eh.. :erm:
In die tijd vond Colonel Abrams met trapped echt te gek.. daar zat nog die lekkere electro-funk vibe in.. goeie ouwe tijd. :) Maar wel super goeie producties hebben ze gemaakt.. heb een tijdje terug de multitrack bemachtigd van "Never Gonna Give You Up". dan valt pas op hoeveel werk er in die drums zit..

Wat betreft de vocalen vond ik ze echt goed, wat ik bedoelde is slechts iets van finetuning en zeker geen missers. Oftewel top voor een eigen opname ;)

Ah.. ok.. :) dat herken ik deels wel.. dat je ergens in moet groeien.. dingen uitbalanseren, keuzes afpassen.. net als bij een toetssolo of gewoon bij livejams.. overgangen die na verloop van tijd stukken beter gaan enzo.. maar thanx voor het toelichten.. :)
 
Ja. Eindelijk bij MacGyverGear aangekomen. Dit is voor mij duidelijk de beste inzending die ik tot nu toe heb beluisterd. Het steekt met kop en schouders boven het andere uit. Niet alleen omdat je alles zelf hebt gedaan, de compositie, de sax, de zang, maar ook en vooral omdat dit simpelweg kwaliteit is. Uitstekende mix, uplifting track, zoveel kleine details over de hele track. Het is ook gaaf om te horen hoe goed je die sax inmiddels beheerst. Ik kan een hele pagina vol schrijven of gewoon samenvattend zeggen dat ik het een toptrack vind.

Drie heel kleine puntjes:
- De sax mag van mij wel iets meer hoog en reverb meekrijgen. Die mag best nog meer aanwezig zijn.
- Het slot is naar mijn smaak wat abrupt.
- De timing van de vocal in de break maakt het wat lastig om mee te tellen (als je naar de hats luistert, gaat het overigens prima)

EDIT: Ik zie dat de vergelijking met Stock Aitken & Waterman wordt gemaakt. Ik snap dat niet. Die gasten produceerden toch niemendalletjes in een blender met gebruik van telkens dezelfde ingrediënten? Dat had toch niets met kwaliteit te maken, maar alles met commerciële pulp? Of vergis ik me nu?
 
Hey Bob, thanx dude!! :)

Ik heb hier echt mijn best op gedaan, dus ben blij dit te lezen.. :okdan: Mede dus door de SF contest eindelijk weer de moed gevonden iets af te ronden.. maar toen ie af was heb ik ook maar weer eens een demo gedropt richting Funky Panda (je moet blijven proberen).. en vanmorgen de reactie mogen lezen dat ze em (zoals het er nu uitziet) op 16 januari op SC en YT gaan promoten. :mega:
Was dus net bezig de mix te doorlopen... en heb de tips op de sax al meegenomen.

Het tussenstuk ga ik ook nog even naar kijken.. was een beetje lastig idd. Wilde juist de kick er even uit hebben, die stampt de hele track door al.. met als gevolg de houvast te verliezen. Had wel wat accentjes in de hats uitgezet.. als soort van anker.. maar ga nog ff met een tamb, clap (oid) experimenteren op de 2 en 4e tel, en kijken hoe dit werkt.
Het einde is wel wat abrupt maar ik hou daar zelf altijd wel van.. een beetje zoals het live ook gebeurt.. :)

ow.. Blij te horen dat jij dit niet schaart onder de Stock Aitken & Waterman sound.. :D alhoewel ik wel respect heb voor hun producties..
 
Laatst gewijzigd:
Waar doet je zang me nou toch aan denken? Ik kom er nog op terug! Wat een blijmakende zomerse track. Terwijl dit niet een genre zou zijn dat ik gauw zou opzetten, spat het plezier er vanaf. En denk dat ik het weet: Marti Pellow van Wet Wet Wet. En een beetje Living in a Box. :-)
 
Dank voor het luisteren en de reacties :okdan:

Qua stemgeluid hoorde ik een aantal reacties terug de vergelijking met Rick Ashley.. maar Marti Pellow en Living in a Box vind ik beter om te horen :) Dank!
 
Pat...... Zakmes... wanneer en waar kan ik je album kopen..... doe maar een stuk of wat :okdan:

Je bent zo'n multitalent.... zang, sax, synths, programmeren, arrangement, mixage..... Maakt hier (iedere keer weer) een diepe buiging naar je. :okdan:
 
Sjeez wat een nummer weer Mac.. Gezellige pop met tropisch tintje, en zelfs een hintje Stock/Aitken/Waterman. Lekkere productie, en valt wat mij betreft weinig op aan te merken, behalve dat ik het niet erg zou vinden als je hier mee wint ;)
 
Pat...... Zakmes... wanneer en waar kan ik je album kopen..... doe maar een stuk of wat :okdan:
Je bent zo'n multitalent.... zang, sax, synths, programmeren, arrangement, mixage..... Maakt hier (iedere keer weer) een diepe buiging naar je. :okdan:
Thanx Daniël.. :mega: En je weet het.. mocht het ooit tot een album komen (in dit digitale tijdperk)? it's yours at no charge ;)

Sjeez wat een nummer weer Mac.. Gezellige pop met tropisch tintje, en zelfs een hintje Stock/Aitken/Waterman. Lekkere productie, en valt wat mij betreft weinig op aan te merken, behalve dat ik het niet erg zou vinden als je hier mee wint ;)

Jij ook thanx Peter!! :) De berichtjes hier op SF alleen al zijn erg stimulerend om komend jaar meer van dit soort dingen te doen.. Ben wel benieuwd hoe de stemronde straks gaat verlopen.. maar de instelling van vorig jaar beviel me wel.. niets van verwachten, dan krijg je altijd meer. :)
 
Lekker vrolijk! Deze track heeft ook echt weer 80-ties invloeden net als voorgaande track, maar hier zit dus wel die moderne sound over. Erg goed en je hebt een heel fijne stem, maar muzikaal toch ook weer niet mijn smaak.
 
Bedankt meneer Jansen! :)doe idd de stemmen zelf.. en redelijk geïnspireerd door de muziek uit de 80's ja. :mega:

@Fifth Bot: deze muziek moet je aanspreken idd.. maar ieder z'n ding.. :) Dank voor het luisteren.
 
Het swingt, t'is funky, opwekkend, uptempo, heel knap gemaakt.
Maar die vocals, jij kan goed zingen man, wow, en je Engels heeft een mooie klank!:okdan:
En aan Rick Astley dacht ik ook, die dynamiek en klankkleur in beide stemmen.:)
 
Thanx Rezix!! super te horen dat het je aanspreekt :mega: En dank voor het compliment op de vocalen.. Al ben ik niet echt fan van Rick Astley's zijn liedjes.. een goede zanger is het zeker!! dus die steek ik stiekem in m'n zak ;)
 
Prachtig! Inmiddels heb ik ongeveer de helft van alle inzendingen beluisterd en ik kan verklappen dat deze in mijn top drie staat. Zelfs zonder de vocals zou deze track nog staan als een huis.

Groeten,
Hans
 
Back
Top