MacGyverGear - Stardust

rick ashley indeed comes to mind en dat is helaas niet mijn smaak. maar natuurlijk vreselijk goed geproduceerd en als je dat allemaal in je eentje doet, grote pet af! (door de goede sax moet ik ook opeens aan Passport denken en dat is dan wel weer mijn favoriete muziek...)
 
Met een straatlengte het beste wat ik tot nu heb gehoord, goed man! De akkoorden, de zang, de sax, de productie, klopt allemaal. Enige is het einde, dat is er niet, het houd gewoon op. En dat is jammer :) Heb m meteen nog maar een keer beluisterd. Klasse!
 
Had deze al paar dagen terug al even via mijn iphone geluisterd maar nu ook even over de monitors. Staat als een huis. Morgen verder met luisteren van andere inzendingen; deze productie hoort wel bij de beste tot nu toe. Moet zeggen dat bij mij ook wel meteen de Rick Ashley associatie opkomt door de vocal, maar dat is op zich prima teken in commerciële zin.
 
Bedankt allemaal voor de reacties en het luisteren en het positief ontvangen, en tips :)
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
​
rick ashley indeed comes to mind en dat is helaas niet mijn smaak. maar natuurlijk vreselijk goed geproduceerd en als je dat allemaal in je eentje doet, grote pet af! (door de goede sax moet ik ook opeens aan Passport denken en dat is dan wel weer mijn favoriete muziek...)

Misschien lijken de vocalen er wel een beetje op maar hoor de vergelijking met de Stock Aitken & Waterman sound niet echt.. heb eerder weleens een vergelijking gehoord met de Doobie Brothers.. maar dat ging meer over de koortjes.. en die sound hoor ik er wel afentoe een beetje in terug..
Voor zover ik bekend ben met stijlen is dit een beetje een soort mix van Disco, Italo en Oldskool House, met wat karaktertrekjes van Funk in de leads en bas..

Met een straatlengte het beste wat ik tot nu heb gehoord, goed man! De akkoorden, de zang, de sax, de productie, klopt allemaal. Enige is het einde, dat is er niet, het houd gewoon op. En dat is jammer :) Heb m meteen nog maar een keer beluisterd. Klasse!

Thanx man!! Dr van Lansberg maakte ook een aanmerking op het eind en had al aangegeven dat dit zo is bedoeld met in mijn achterhoofd het live uitvoeren. Dus eigenlijk toewerken (in melodie en opbouw) naar 1 accent en klaar.. ipv een compositie/arrangement wat uitsterft.. :) Wel zo makkelijk voor publiek.. dat mochten ze het willen belonen met applaus, het duidelijk is wanneer dit kan :D
Maar misschien kan ik zelfs daarin nog meer accent gebruiken? Anyway het klopt zeker wat je zegt.. misschien kan ik het eind nog een beetje aanpassen in een langere, alternatieve versie waar het eind meer uitdunt nadat de solo klaar is? Onder de solo zelf vind ik de opbouw naar het eind juist beter passend. :)

Klinkt weer erg lekker :) Kan zo op de radio :dj:

Thanx Peter!! :okdan:

Had deze al paar dagen terug al even via mijn iphone geluisterd maar nu ook even over de monitors. Staat als een huis. Morgen verder met luisteren van andere inzendingen; deze productie hoort wel bij de beste tot nu toe. Moet zeggen dat bij mij ook wel meteen de Rick Ashley associatie opkomt door de vocal, maar dat is op zich prima teken in commerciële zin.

Hey, Super om te horen!! Thanx!! En ja de link naar Rick neem ik dan maar voor lief. :)
 
De bekende kop en schouders. Wat moet ik zeggen? Profi at work! Ik wou dat ik zo kon zingen en saxen...
 
Nu ik 'm nog een keer luister, moet ik ineens aan Michael McDonald (Sweet Freedom) denken :)
 
Dit nummer vult mijn kamer, eist alle aandacht op, kan niet genegeerd worden. Beetje druk maar dat mag best. Wederom een echte MacGyverGear productie waar alles klopt en op zijn plaats zit. Knap dat je dit in zo korte tijd in elkaar flanst. Goed gezongen ook.

Nu ik 'm nog een keer luister, moet ik ineens aan Michael McDonald (Sweet Freedom) denken :)
Precies dat! Dat kwam ook bij mij op nog voordat ik deze reactie had gelezen. Komt met name door de stem met vibrato.
 
Thanx voor de reacties en het luisteren weer! Ben me er bewust van dat het niet ieders stijl is maar leuk te horen dat jullie mijn passie voor deze muziek kunnen waarderen.. :)
ow en thanx voor de link naar Michael McDonald.. ;)

Vandaag ook de definitieve bevestiging ontvangen van Funky Panda. Op 18 januari gaat ie online op hun YT en SC kanaal.. can't wait..
 
Ja leuk, had 'm stiekum al op Youtube geluisterd.. :-) Prettig feel good muziekje, nette uitvoering en een heerlijke sax!
 
ik had hem helemaal niet geluisterd ben ongeveer bij de helft gestopt met luisteren te moe.
maar toen ik zag dat je er al 22 stemmen had ging ik toch maar eens luisteren.
ik vind de saxafoon echt geweldig klinken in de muziek. van mij had er wel meer in gemogen.
en beetje zoals miles davis met de trompet.
ik vind zeker dat je deze uit moet brengen op itunes ik koop hem.
zeker ook als er een versie komt zonder vocalen want dat zal ook wel klinken.
en de mix en mastering ervan is ook geweldig.
vind het altijd moeilijk volume in mijn tracks te krijgen algemeen gezien.
want de mijne klinken altijd zacht.
maar deze klinkt met volume & toch niet platgedrukt.
 
@ Space chicken: Thanx man!! En leuk dat je em kan waarderen. :) Of er een instrumentale versie komt moet ik nogeens bekijken.. ik voel meestal wel de drang om te zingen als ik ergens aan werk of zanglijnen/stukjes tekst die mij overvallen.. en daar pas je toch ook het arrangement op aan. Heb inmiddels wel een paar details veranderd in de mix.. maar dat zijn slechts details. ;)

Voor de mastering.. of eigenlijk; de ouput levelen heb ik alleen een X5 multiband compressor van TC Electronics gebruikt en wat geEQed, maar dat is in mijn plekje waar ik betere monitoren heb staan..
Op het plekje waar ik dingen met de sax en zang opneem en de track gemaakt heb heb had ik wel wat fabfilter MB (multiband) gebruikt, maar doet het naar mijn mening niet zo goed als de X5 :)

@ Tralalaika: Thanx!! En voor de vote ;)

@ Bohemen: Ja had em toen ie af was op YT gezet.. Niet dat het veel geluisterd wordt.. maar had em wat mensen gedeeld op FB en een YT linkje klinkt dan toch weer iets beter dan een upload op FB :)

Thanx a bunch voor de votes die ik heb mogen ontvangen!! :mega: Ik word er bijna een beetje stil van... echt heel tof dat jullie em kunnen waarderen.. :okdan:
 
Heel leuke, funky track. Moeilijk om stil bij te blijven zitten en technisch hoogstaand. Mijn stem heb je!
 
Heel leuke, funky track. Moeilijk om stil bij te blijven zitten en technisch hoogstaand. Mijn stem heb je!

Hey, thanx man!! :okdan: super om te horen ;)

Ook dank aan alle andere mensen die mij een waardering hebben gegeven in de vorm van een vote.. Dank dank dank!!! :mega:
 
Zo, nu nog wat waardering rondstrooien:

Algemeen: ik vind dit jaar veel te veel inzendingen erg goed en had wel 40 stemmen willen toekennen.
Meerdere keren onderling vergelijken hielp niet echt om dit aantal wat terug te brengen.
Maar er sprongen er wel steeds een paar tracks uit.
Dus besloot ik uiteindelijk om voor de contest, we zijn tenslotte op zoek naar de winnaar, alleen die 5 asociaal goede tracks een punt te geven (en nog wat zwaar ondergewaardeerde inzendingen).

De waardering voor de mooie muziek, soms opzwepend, soms om lekker weg te dromen, lekker voor in de auto, mooi voor een film, erg mooie synth geluidjes, etc. etc. doen we dan maar met mijn welgemeende waardering ;)

Jou 'score' in mijn lijst: 8,5 ++ + Erg lekker nummer!
 
Back
Top