Forum donaties (en de bereidheid daartoe)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
kobuz heeft het over het einde van het jaar (mits de reclame inkomsten niet voldoende zijn om het forum draaiende te houden) en dat is dus niet eerder. :)

Ik heb gezien wat kobuz heeft geschreven inderdaad. En ik heb daarop gereageerd zoals in je eigen reply te zien is. Is daar iets onduidelijk aan? Ik wil het graag toelichten als dat nodig is.

Dat Synthforum inkomsten nodig heeft om de zaak draaiende te houden twijfelt niemand over.
Op dit moment lijken de inkomsten slechts te komen uit reclame door bannering en een paar tientjes per jaar uit donaties.

Beiden juist.

En ik kan het verzoek van de Stichting Synthforum Nederland dan ook goed begrijpen dat zij leden vraagt mee te werken aan het whitelisten van een (eventuele) flash- of adblocker. Maar daarentegen kan ik het ook goed begrijpen als iemand (liever) geen pop-ups en reclame wil zien, en zeker als dit ook nog eens op content irriteert.

Ja hoor, dat kan ik ook heel goed begrijpen.

In post #1 heb ik al een aantal ideeën gegeven, maar je zou leden ook voor bijv. 5 à 10 euro per jaar (*) een abonnement kunnen laten afsluiten waarmee ze de mogelijkheid krijgen om alle banners uit te schakelen. En dan kan iemand zelf voor wel of niet pop-ups / reclame kiezen.

Ik heb je post eerder vandaag inderdaad gelezen.

Op dit moment lijkt de bereidheid er (nog) niet te zijn om antwoorden te geven op vragen.

Aan wie stel je je vragen dan? Als moderator kan ik er niet zoveel mee. Als je inzicht wilt in de financiële huishouding van de Stichting Synthforum Nederland, kun je beter de stichting rechstreeks benaderen en een gemotiveerd verzoek tot inzage indienen.

Dat is prima, maar van een open en transparante communicatie is dan geen sprake.

Synthforum is dan ook geen democratische instelling. Als het gaat om keuzes die ik maak in moderatioe activiteiten waarbij jij betrokken bent, ben ik altijd bereid die toe te lichten. Dat weet je.

En daarom zou ík leden ook niet om een donatie durven vragen.

Gelukkig hoef jij die vraag dan ook niet te stellen.

En er wordt in "Over ons" gesproken over uitbreiding van de dienstverlening. Maar wat die is wordt niet nader omschreven. Geef een toelichting en wellicht is de bereidheid van leden om een donatie te geven dan groter.

Je gaat al uit van een gebrek aan bereidheid, zonder dat je enig inzicht hebt in de materie. Daarnaast doe je de aanname dat jouw denkpatroon model staat voor dat van de forumleden. Als je het niet heel erg vindt, besteed ik mijn tijd liever aan het succesvol afronden van de upgrade.

Op zich sta ik niet afwijzend tegenover het geven van een bijdrage aan de St. SF Nederland, maar op dit moment zie ik daar (nog) niet de noodzaak van in.

Dat is aan jou, Het staat je vrij om te doneren. Het staat je evenzo vrij om dat niet te doen.

En hopelijk is er hier geen sprake van negeren, wat tegenwoordig normaal geworden lijkt te zijn als je (liever) geen antwoord(en) wilt geven. Dat vind ik nl. zeer respectloos.

Met meer dan 1.000 actieve leden kan en wil ik geen rekening houden met ieders persoonlijke definitie van respect(loos). Je lijkt me slim genoeg om dat te begrijpen. Op dit moment zijn er andere prioriteiten dan reageren op iedereen die zich genegeerd voelt. Zie mijn antwoord hier maar als een uitzondering.

Mijn insteek is in ieder geval positief, anders zou ik dit topic ook niet geopend hebben. :)

Misschien is het goed om die positieve insteek ook in je toonzetting te laten doorschemeren. Met je suggestieve vragen en opmerkingen en belerende toon kan ik op dit moment verrassend weinig.
 
kobuz heeft het over het einde van het jaar (mits de reclame inkomsten niet voldoende zijn om het forum draaiende te houden) en dat is dus niet eerder. :)

Dat Synthforum inkomsten nodig heeft om de zaak draaiende te houden twijfelt niemand over.
Op dit moment lijken de inkomsten slechts te komen uit reclame door bannering en een paar tientjes per jaar uit donaties.
En ik kan het verzoek van de Stichting Synthforum Nederland dan ook goed begrijpen dat zij leden vraagt mee te werken aan het whitelisten van een (eventuele) flash- of adblocker. Maar daarentegen kan ik het ook goed begrijpen als iemand (liever) geen pop-ups en reclame wil zien, en zeker als dit ook nog eens op content irriteert.
In post #1 heb ik al een aantal ideeën gegeven, maar je zou leden ook voor bijv. 5 à 10 euro per jaar (*) een abonnement kunnen laten afsluiten waarmee ze de mogelijkheid krijgen om alle banners uit te schakelen. En dan kan iemand zelf voor wel of niet pop-ups / reclame kiezen.

[* Zou van mij ook meer mogen zijn.]

Op dit moment lijkt de bereidheid er (nog) niet te zijn om antwoorden te geven op vragen. Dat is prima, maar van een open en transparante communicatie is dan geen sprake. En daarom zou ík leden ook niet om een donatie durven vragen.

En er wordt in "Over ons" gesproken over uitbreiding van de dienstverlening. Maar wat die is wordt niet nader omschreven. Geef een toelichting en wellicht is de bereidheid van leden om een donatie te geven dan groter.

Op zich sta ik niet afwijzend tegenover het geven van een bijdrage aan de St. SF Nederland, maar op dit moment zie ik daar (nog) niet de noodzaak van in.

En hopelijk is er hier geen sprake van negeren, wat tegenwoordig normaal geworden lijkt te zijn als je (liever) geen antwoord(en) wilt geven op vragen. Dat vind ik nl. zeer respectloos.

Mijn insteek is in ieder geval positief, anders zou ik dit topic ook niet geopend hebben. :)

wise-men-talk-because-something-they-have-to-say-fools-24735687.png
 
...............................................................................................................................................................................................................................................
Zo, jij bent goed in vrienden maken zeg :D ... en wat denk je nu bereikt te hebben? :dubbel:
En iemand die het niet kan begrijpen, kun je maar beter laten vind ik. :okdan:
Dus bij deze...gooi dit draadje maar op slot Dr van Lansberg ...

Welkom op het feedback forum! Commentaar, feedback, suggesties en ideëen over het forum kun je hier kwijt.
Die zullen door mij niet meer gegeven worden. :doei:
Ik zou wel willen, mits dit ook zin zou hebben. En dat heeft het niet (bij een forum met een stoffig / arrogant mod imago), zo realistisch ben ik dan ook wel!

Maar in de andere topics zal ik nog even vrolijk aanwezig zijn als voorheen.:)
Tenzij ik natuurlijk een ban krijg - het ultieme wapen (tegen iemand die - beargumenteerd - kritiek geeft). :gaap:

:slotje: graag
 
Ik stel me voor dat je een huis binnenloopt terwijl de werklui bezig zijn een gesprongen waterleiding te repareren terwijl het water langs de trappen naar beneden loopt, je ze een tekening onder de neus duwt met een idee hoe je de meterkast beter in zou kunnen delen (met een breedsprakige uitleg en dan boos wordt als ze zeggen dat ze even wat anders aan hun hoofd hebben en vervolgens begint te klagen over "ik probeer alleen maar te helpen" gevolgd door "ik doe wel niets meer" en slaande deuren.
 
Laatst gewijzigd:
Ik stel me voor dat je een huis binnenloopt terwijl de werklui bezig zijn een gesprongen waterleiding te repareren terwijl het water langs de trappen naar beneden loopt, je ze een tekening onder de neus duwt met een idee hoe je de meterkast beter in zou kunnen delen (met een breedsprakige uitleg en dan boos wordt als ze zeggen dat ze even wat anders aan hun hoofd hebben en vervolgens begint te klagen over "ik probeer alleen maar te helpen" gevolgd door "ik doe wel niets meer" en slaande deuren.
'Fijn' dat je dit ervan probeert te maken. Of je hebt er helemaal niets van begrepen (en dát denk ik) óf je probeert olie op het vuur te gooien (hetgeen ik misselijkmakend zou vinden). En onder het mom van een grap dat Plato citaat plaatsen en tegelijk me daarmee belachelijk willen maken kan ik echt niet waarderen. En dan zeg ik het nu heel netjes. En "slaande deuren" is iets voor primitievelingen en daar schaar ik mijzelf niet onder.
-- Ga eens wat nuttigs doen [SUP](*)[/SUP] --
ipv te komen rellen hier...​

[* Helaas kon ik niet een tegeltje met deze tekst vinden.]

PS:
Een foto van Jomanda voor je avatar is misschien een beter idee. ;)
 
Als ik zo naar de inhoud en toon van je bericht kijk, gok ik dat het juiste antwoord "Helemaal Niets" is.
Jawel, je hebt wel iets bereikt, nl. dat je me gedemotiveerd hebt om nog iets voor het feedback forum te doen.
Ik geloof het verder wel (ondanks dat een aantal zaken niet lekker lopen). Jammer...

Als je nog even verder wilt bakkelijen, dan graag per PB. Dank.
Bakkelijen sowieso niet, dat is nl. niet mijn stijl.
Ik kan alleen de dialoog met iemand aangaan als er met respect naar elkaar geluisterd kan worden. En dan is er ook geen winnaar of verliezer.
Maar in post #21 schoffeer je me en veeg je al mijn argumenten - die echt niet slecht / onredelijk zijn - met één haal van tafel. Dat zou ik met jouw argumenten ook kunnen doen, maar dan krijg je een welles nietes discussie en daar heb ik geen trek in. Dus kies ik eieren voor mijn geld en zeg ik: "Sluit deze thread maar".

Verder wil ik opmerken dat je niet moet vergeten dat er zonder leden ook geen Synthforum is.

Je mag me een PB sturen (als je dat wilt), maar svp geen herhaling van zetten of een wellies nietes spelletje. Dat is echt zonde van onze tijd.

1k0.jpg
 
Tjonge jonge, gaat weer lekker mensen. Misinterpretatie en non-discussie. Katie heeft wel punt dat als het voor de leden iets meer inzichtelijk is hoe de stichting reilt en zeilt en men bijvoorbeeld ziet dat er een bepaald tekort is mensen zeker bereid zijn om te doneren. Ik mag aannemen dat het bestuur van de stichting hier ook aanwezig is en wellicht iets kan zeggen hierover. Of niet natuurlijk.

Daarnaast zou je ook een poll kunnen houden waarbij de vraag wordt gesteld of men een bedrag per jaar voor over heeft om bannerloos de site te kunnen bekijken. Ik snap dat dit ook door adblockers gratis kan. Gooi er dan nog een premium functie tegenaan die alleen betalende leden krijgen. Dan maak je het weer aantrekkelijker. Er zijn genoeg sites dit het op deze manier doen.

Aan de andere kant krijg ik niet het gevoel dat donaties erg dringend nodig zijn anders had men wel meer actie ondernomen. Dan men de handjes vol heeft aan het forum strak te trekken na de upgrade snap ik ook. Op dat gebied is men al goed bezig gezien de performance van de site vandaag.
 
Ok, ik zet de time-out kaart in.

Mijn voorstel is te stoppen met de heen- en weerdiscussie en ons te richten op het originele doel van dit draadje, te kijken of, hoe, wat en waarom we financïele middelen zouden kunnen (blijven) genereren. Mochten bepaalde leden nog behoefte hebben om elkaar nog van argumenten te voorzien dan kan dat via privéberichten.

Dus, hierbij wat overdenkingen, waarbij ik voorop wil stellen dat ik nog maar net moderator ben en nog niet weet of ik mogelijk niet alles in de gaten heb. De punten hieronder zijn dus op persoonlijke titel en niet per sé uit naam van het forum. Omdat ik als moderator niks met de migratie te maken heb wil ik graag wel deze rol op mij nemen. Ik zie achter de schermen wel dat bepaalde mensen het hier enorm druk mee hebben.
  • Het idee van een lidmaatschap spreekt mij wel aan. Ik kom hier al jaren met plezier en ik betaal ook voor Netflix om maar eens wat te noemen.
  • Wanneer je inkomsten als stichting hebt moet je daar financïele openheid van zaken in kunnen geven. Doe je dat dan toon je aan dat je het geld dat anderen aan de stichting geven op een verantwoorde wordt uitgegeven.
  • Gevolg is wel dat je dus een uitgebreidere boekhouding moet gaan voeren en dat kost ook weer tijd en geld.
  • Ga je eenmaal lidmaatschapsgeld vragen dan krijg je te maken met debiteurenbeheer, oftwel, je kan pas op jet forum inloggen als je betaling ontvangen is. Ook daar zit weer een hoop tijd en gedoe in met soms vervelende situaties.
  • Als je contributie vraagt moet je daar wat voor teruggeven, de mate van kwaliteit is door een hoop mensen verschillend te interpreteren. Als je, ik roep maar wat, €15 per jaar betaalt, mag je dan eisen dat een forummigratie meteen bij introductie foutloos draait? Krijg je anders je geld terug? Ik voel een helpdeskfunctie aan komen.
  • Wat te doen met het ledenbestand? Misschien is een opschoonactie wel een keer goed maar ik weet niet hoe andere moderators daar over denken.
  • Uiteraard begint het hele verhaal bij de vraag, wat kost het forum en wat heeft het forum nodig om goed te kunnen draaien?
  • Daarnaast kan je ook nadenken over een eventueel betaald lidmaatschap met meer privileges ofzo.
  • Inmiddels heb de andere mods een bericht gestuurd dat ik wat zaken openlijk bedenk. Ik ben van plan een enquete op te zetten en daarmee te inventariseren wat de gemiddelde mening is van het ledenbestand. Dat doe ik na overleg met het mod team en nadat ik een financïele onderbouwing kan bedenken, kortom, wanneer ik gerichte vragen kan stellen.
  • To be continued.
 
Laatst gewijzigd:
Ik ben blij met het bericht van Chojin! :) Niet alleen dat ik steun krijg, maar ook dat deze heel goed mijn standpunten uit post #1 samenvat. :okdan:

De reden om dit topic te openen was voor mij de aanhoudende vraag om donaties, terwijl ik niet van de noodzaak daarvan overtuigd was. En ik had sites gezien die het anders deden, bijv. zij die een betaalfunctie hadden voor een site zonder bannering. Dus waarom Synthforum dan ook niet?!

Maar ik had van begin af aan al niet verwacht dat men blij zou zijn met dit topic. Integendeel, ik rekende op tegenwerking. En dat is nu ook gebleken en dat vind ik jammer. :( Ik denk niet dat de Stichting Synthforum Nederland openheid over financiële zaken gaat geven, maar dan zal de bereidheid om donaties te geven denk ik zeer beperkt blijven. Maar dan moet men ook niet klagen dat er slechts enkele tientjes per jaar aan donaties binnen komen.

Ik doneer aan goede doelen, maar kies wel zorgvuldig uit welke. De (dringende) noodzaak moet er voor mij zijn en ook enige garantie dat het geld op de goede plek komt. En dit is wellicht ook een van de redenen dat ik dit draadje geopend heb.

En uiteraard begrijp ik heel goed dat men zeer druk is met de upgrade van het forum (en dat dit topic momenteel een minder hoge prioriteit heeft). Maar mijn aanleiding om bericht #20 (eerder dan bedoeld was) te posten was post #16 van kobuz met als reactie daarop post #17 van Dr van Lansberg die ik behoorlijk opdringerig vond. :o: Waarom dan toch :?
Uiteraard staat kobuz geheel vrij of hij wel of niet doneert, maar hij had zelf al aangegeven dit uitsluitend te willen doen als de inkomsten door reclame (aan het eind van het jaar) onvoldoende zou zijn. Ik kan niet in de portemonnee van kobuz kijken, maar misschien kan hij het geld wel voor iets beters gebruiken?! Dus ik heb het voor kobuz op willen nemen, maar dan krijg ik later het verwijt dat ik niet zou begrijpen dat men met de upgrade van het forum wel iets anders aan het hoofd heeft. ;{

Verder ben ik niet bang om een forum ban te krijgen als ik voor een goed doel strijdt. Ik vond het wel fijn dat mijn posts bleven staan (en niet verwijderd werden), daarvoor mijn dank! :)

Ik heb het bericht van moderator VL7 nog niet helemaal goed tot me door laten dringen, maar ik begrijp dat er nu tenminste 'iets' in gang gezet gaat worden.

Zijn voorstel om te stoppen met de heen- en weer discussie steun ik. :okdan:
 
Aan de andere kant krijg ik niet het gevoel dat donaties erg dringend nodig zijn anders had men wel meer actie ondernomen.
Om dezelfde reden had ik ook die conclusie getrokken.
 
Maar ik had van begin af aan al niet verwacht dat men blij zou zijn met dit topic. Integendeel, ik rekende op tegenwerking. En dat is nu ook gebleken en dat vind ik jammer. :( Ik denk niet dat de Stichting Synthforum Nederland openheid over financiële zaken gaat geven, maar dan zal de bereidheid om donaties te geven denk ik zeer beperkt blijven. Maar dan moet men ook niet klagen dat er slechts enkele tientjes per jaar aan donaties binnen komen.
Als ik de thread zo teruglees zie ik de tegenwerking niet eigenlijk. De reactie lijkt gematigd positief met wat vragen over de toon in jouw post #20. Waarin je behoorlijk snel conclusies trekt over de onwil om te reageren op de vragen die je stelt. Misschien omdat je al rekende op tegenwerking?


En uiteraard begrijp ik heel goed dat men zeer druk is met de upgrade van het forum (en dat dit topic momenteel een minder hoge prioriteit heeft). Maar mijn aanleiding om bericht #20 (eerder dan bedoeld was) te posten was post #16 van kobuz met als reactie daarop post #17 van Dr van Lansberg die ik behoorlijk opdringerig vond. :o: Waarom dan toch :?
Er staat een smiley achter die post dus ik neem aan dat hij een geintje maakt. Misschien niet jouw gevoel voor humor?

Ik sta achter de meeste van je suggesties en vragen in deze thread. Maar de moderators vragen om dingen die ze waarschijnlijk niet zonder overleg kunnen toezeggen en dat ook nog eens op een van de drukste momenten net tijdens de upgrade van het forum is misschien qua timing niet helemaal handig. Ik verwacht dat als je ze iets meer dan een paar daagjes had gegeven om met een antwoord te komen deze escalatie niet nodig was geweest.

Kunnen we deze discussie misschien voeren zonder meteen onnodige conclusies te trekken over elkaars bedoelingen?
 
Kunnen we deze discussie misschien voeren zonder meteen onnodige conclusies te trekken over elkaars bedoelingen?

JAZEKER en daar had ik al beleefd om gevraagd. Graag dus nu on topic en s.v.p. stoppen met toch weer richting welles / nietes te gaan.
AngryChristians.jpg - Click image for larger version  Name:	AngryChristians.jpg Views:	2 Size:	31,8 KB ID:	3632038





Dus:
graag discussie voortzetten over:

  • wel / geen donaties
  • wel / geen banners
  • wel / geen privileges bij lidmaatschappen et cetera.:biertje:
 
@ 4_Tek
Dat was een :) smiley en niet een ;) smiley. Dus die post heb ik heel serieus genomen.
Maar met post #33 heb ik de knop omgezet en we kunnen daarom denk ik beter verder gaan op de post van moderator VL7 :okdan:
En om een begin te maken het volgende...

Omdat ik als moderator niks met de migratie te maken heb wil ik graag wel deze rol op mij nemen.
Succes! :biertje:

Ga je eenmaal lidmaatschapsgeld vragen dan krijg je te maken met debiteurenbeheer, oftwel, je kan pas op jet forum inloggen als je betaling ontvangen is. Ook daar zit weer een hoop tijd en gedoe in met soms vervelende situaties.
Debiteurenbeheer is volgens mij volledig - of naar wens alleen een bepaald gedeelte daarvan - te automatiseren, maar vraag me niet hoe. En dit zal mogelijk ook wel te koppelen zijn aan de mogelijkheid van wel / of niet inloggen op het forum. Maar je moet wel even een techneut hebben die dat goed voor elkaar weet te krijgen. En anders krijg je inderdaad te maken met een hoop gedoe. :halleluja

Inmiddels heb de andere mods een bericht gestuurd dat ik wat zaken openlijk bedenk. Ik ben van plan een enquete op te zetten en daarmee te inventariseren wat de gemiddelde mening is van het ledenbestand. Dat doe ik na overleg met het mod team en nadat ik een financïele onderbouwing kan bedenken, kortom, wanneer ik gerichte vragen kan stellen.
Er is natuurlijk altijd een cultuur op internet geweest van 'alles is gratis', maar dat kan natuurlijk alleen als er ook inkomsten zijn.
Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd wat zo'n enquête onder leden aan resultaten gaat opleveren. :)
 
Het lijkt mij ook een goed plan om gewoon 'ns op te schonen en bijv iedereen die minder dan een post per jaar doet een maand na bekendmaking van deze te verwijderen.
Want wat heb je aan een forumlid die eigenlijk nooit bijdraagt, toch helemaal niets?
Want laten we eerlijk zijn; als de mensen die nu met regelmaat posten ook maar één keer per jaar posten dan blijft er toch niets over van het forum, dan leeft het totaal niet meer?
En beter zelfs af en toe een (klein) beetje mot onder elkaar dan een dooie site waar niets gebeurt want dan ben ik snel vertrokken in ieder geval.
Als de beheerders dan daarna een indicatie kunnen geven wat de kosten per persoon zijn om het geheel reclamevrij te dekken bij bijv 100 leden, 200 leden enz.
En degenen die dan niet willen bijdragen zullen dan reclame zien, dat zal dan ook al wat minder zijn als je al van bijv 200 leden een kleine donatie krijgt want hoeveel reclame heb je dan nog nodig?
Blijft toch lastig natuurlijk want eigenlijk wil je mensen ook niet verplichten tot betalen.
En als je een kleine winst zou draaien uiteindelijk dan kan je denken aan drie kleine cadeaubonnen voor de eerste drie in de contest bijv.
Of je maakt bekend dat er bijv het eerste jaar niet meer gedoneerd hoeft te worden als je op het omslagpunt komt.
Ik heb gisteren na m'n vorige post in dit topic in ieder geval een donatie gedaan omdat ik gewoon veel plezier heb op het forum en ook zeer regelmatig deelneem.
Enne....dr Bob, geen bedankje hoor; het is met liefde gedaan!
 
Laatst gewijzigd:
Gebruikers an sich kosten niets, de kosten zitten vooral in de services (dus de provider/software/recht om gebruik te maken van helpdesk etc.) en verbruik (schijfruimte/dataverkeer). 1 hele fanatieke gebruiker produceert in principe meer data (en kost dus meer) dan 100.000 slapende accounts.
 
Wel nieuwsgierig nu, wat zijn de hostingkosten zo'n beetje en is dat shared hosting ergens of draait er ergens een dikke vps?
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top