Proef met Auto Ads van Google Adsense

Ook donatie gedaan.

Ik zou gewoon elk jaar of twee keer per jaar een donatie actie doen. Met evt een kleine prijs die een bedrijf kan doneren of iets dergelijks. En dan alle advertenties de prullenbak in.
 
Ik bekijk symthforum veelal op mijn android telefoon, en de advertenties ben ik geen fan van, maar er valt omheen te werken. Echter verschijnt er nu een beeldvullende advertentie die het hele beeld vult en die ik moet wegklikken om weer bij het forum te komen, dat duwt me richting een ad blocker
 
Ik begrijp de noodzaak voor reclame, echt, ik begrijp alleen niet de noodzaak van het zo door m'n strot duwen en dat geld niet alleen voor synthforum, sommige sites bezoek ik niet meer zonder AdBlock. Ik neig er nu naar synthforum ook te blacklisten en ik denk dat dat nou juist niet de bedoeling is, toch?
 
Mag er inzicht gegeven worden in het kostenplaatje? Ben toch wel eens benieuwd wat dit grapje kost om in de lucht te houden.

Jaarlijks hebben we ongeveer €2000 nodig voor de vaste lasten. Dit komt neer op €167 per maand. Hiervan zijn de grootste kostenposten de managed VPS hosting en de domeinnamen. Daarnaast maken we nog kosten voor ondermeer de zakelijke bankrekening en administratiekosten van de stichting. Tot slot moeten we reserveringen maken voor de software licentie en enkele add ons.
 
Meerdere mensen incluis mijzelf hebben afgelopen tijd (maar ook in voorgaande jaren) aangegeven dat een abbonement op SF geen probleem is.
Toch wordt hier nooit op in gegaan, ik begrijp niet goed waarom.

Als 100 mensen 20,- euro per jaar betalen dan is dat 2000,- (excl btw) die 100 mensen kunnen dan toch een apart profiel krijgen zonder advertenties? Lijkt me toch goed te doen?
De overige advertentie inkomsten dekken dan de rest. Iedereen blij.

Op dit moment vind ik de usability van het forum (wat een bepaalde moderator ook zegt over wat ik zou moeten vinden of ervaren) beneden peil door de advertenties.
Verder denk ik dat er nog wat dingen zijn die de bezoekers,ervaring kunnen verbeteren, de 3 zoekknoppen bijvoorbeeld boven iedere draad en overzicht, zeker bij de mobiele versie nemen die gewoon veel ruimte in terwijl ze echt niet nodig zijn.

Is het misschien een idee om een abbo structuur te integreren en dat de aandacht wat meer verlegd kan worden naar usability ipv naar advertentie inkomsten?
 
Goed idee van die subsidie!
Ik betaal ook liever een kleine bijdrage dan die lelijkheid op internet en fora.

Als ik ergens een hekel aan heb is het ads via google of ander groot bedrijf.. reclame is echt inflatie van de maatschapij
 
Ik vond de advertenties op SF zo vervelend worden dat ik sinds een week ook adblockers gebruik.

Een jaarlijkse donatie is geen probleem, storende advertenties wel.

Hier identico. Adblocker. (en niet aleen omwille van SF, maar het hele internet is ziek van de reclame et j'en ai marre !

Ik betaal graag een jaarlijkse fee voor SF. Ads ? Nee !
 
:okdan: ik wil ook best jaarlijks een abbo betalen....
Geen probleem!!!!:verkoght:
 
Onbegrijpelijk toch dat er wederom niet op in wordt gegaan als er wordt voorgesteld om met abbo's te werken.
En ondertussen maar blijven sleutelen aan de advertenties en blijven zeggen dat er inkomsten nodig zijn vanwege kosten.
Ik zou bijna denken dat de advertenties een goudmijntje zijn.. Mijn adblocker blijft in ieder geval. Had ik veel eerder moeten doen.
 
Of inloggen, heb je er ook geen last meer van.

En ik zou wel mijn twijfels hebben of je met een abo de kosten van 2000 euro gaat halen. En als je dat niet haalt, wat dan? Op zwart? Toch advertenties en 'leden' hun geld terug?
 
Mijn idee is om een reclame vrije SF aan te bieden voor mensen die een abbo hebben, dan kan de rest gewoon fijn naar reclame kijken terwijl anderen een abbotje hebben en reclame vrij kunnen forummen.

Win-win..

Tenzij de inkomsten per gebruiker aan reclame inkomsten hoger liggen dan 20,- euro dan is het niet interessant om abbo's aan te bieden voor SF, maar dan is er dus eigenlijk ook geen financieel probleem terwijl het wel zo gebracht wordt.
 
Mijn idee is om een reclame vrije SF aan te bieden voor mensen die een abbo hebben, dan kan de rest gewoon fijn naar reclame kijken terwijl anderen een abbotje hebben en reclame vrij kunnen forummen.

Zet je adblocker eens uit, als je ingelogd bent zie je dus niet meer die vervelende grote blokken overal, hoef je nie eens een abo voor te betalen ;)
 
Ik moet terwijl ik ingelogd ben op mijn android smartphone toch met enige regelmaat een schermvullende ad weg klikken om door te kunnen. Bv als ik het nieuws forum open.
op de computer valt dat waarschijnlijk mee

Verder denk ik dat achter de schermen over verwchillende oplossingen nagedacht wordt. Zulke eenvoudige keuzes en implementaties zijn het niet lijkt me, dus dat kost gewoon tijd
 
Onbegrijpelijk toch dat er wederom niet op in wordt gegaan als er wordt voorgesteld om met abbo's te werken.

Ik heb het even laten gaan, maar het wordt duidelijk tijd om te reageren. Dit draadje gaat over de proef met auto ads. Het gaat niet over mogelijke abonnementen op het forum.

En ondertussen maar blijven sleutelen aan de advertenties en blijven zeggen dat er inkomsten nodig zijn vanwege kosten.

Wat bedoel je precies met "blijven sleutelen"? Bij de upgrade is het forum vernieuwd, dus ook de manier waarop ads worden getoond. De enige wijziging daarna is twee weken geleden doorgevoerd. Dus ik denk dat het wel meevalt met het "blijven sleutelen". Daarnaast vraag ik me af wat nou precies het probleem is als je toch een ad-blocker gebruikt?

De reden dat ik in de OP de volgende tekst heb geplaatst

Wellicht ten overvloede, als we de inkomsten niet nodig zouden hebben, zouden we het forum uiteraard zonder advertenties aanbieden.

was ingegeven door hoop eventuele discussies over advertenties in de kiem te kunnen smoren. Kennelijk was dat ijdele hoop.

Ik zou bijna denken dat de advertenties een goudmijntje zijn.. Mijn adblocker blijft in ieder geval. Had ik veel eerder moeten doen.
Mijn idee is om een reclame vrije SF aan te bieden voor mensen die een abbo hebben, dan kan de rest gewoon fijn naar reclame kijken terwijl anderen een abbotje hebben en reclame vrij kunnen forummen.

Win-win..

Dus als we ads tonen, is een ad-blocker uiteindelijk een manier voor jou om ze niet te zien. Waarom zou je als lid dan nog een betaald abonnement willen om geen ads te zien? En die goudmijn valt vies tegen, zoals je elders al eens hebt betoogd. De inkomsten uit advertenties bedragen op dit moment ongeveer 30% van de inkomsten die we destijds hadden. De kosten zijn behoorlijk gestegen. Sinds jaar en dag tonen we al ads op het forum. Na de upgrade van afgelopen jaar, waarbij het forum mobile responsive is geworden, wordt er melding gemaakt van storende advertenties. Mag ik de aanname doen dat het met name storend is op mobile devices? Dat zou dan toch behoorlijk cru zijn. Door het mogelijk maken van een betere werking op mobile devices, worden er ad-blockers geïnstalleerd die ervoor zorgen dat het forum minder inkomsten heeft :). Is dat niet vreemd?

Tenzij de inkomsten per gebruiker aan reclame inkomsten hoger liggen dan 20,- euro dan is het niet interessant om abbo's aan te bieden voor SF, maar dan is er dus eigenlijk ook geen financieel probleem terwijl het wel zo gebracht wordt.

Er is nu meerdere keren aangegeven dat er een financieel probleem gaat ontstaan. Ik kan me toch niet voorstellen dat dat tot onduidelijkheden kan leiden. De doelstelling is om kostendekkend te werken. Op dit moment halen we die doelstelling niet. Daarom proberen we met advertenties de inkomsten te verhogen. Auto ads lijkt een goede manier om de inkomsten te verhogen, zonder dat er meer advertenties worden getoond dan je gewend bent. Wat is het probleem?

We staan open voor andere bronnen van inkomsten. Open een draadje in het feedback forum en post daar je voorstellen in plaats van hier de discussie te vertroebelen.
 
Je verdraaid mijn woorden, ik heb een adblocker omdat ik geen ads wil zien op het forum omdat ze uitermate storend zijn op sf.

Ik.wil graag bijdragen, maar niet dmv ads. Als jullie een betaald abbo aanbieden dan zal ik daar gebruik van maken.

Doen jullie dat niet dan laten jullie een kans liggen.
 
Back
Top