[VSTi]Sonik Synth

screenshot_SS2.jpg


De heren van IK Multimedia (sampletank) zijn bezig met het maken van een nieuwe softsynth met 5 gig aan geluiden.
Het produkt, Sonik Synth 2, wordt beschreven als een ultiem werkstation.
Ter introductie is tijdelijk een gratis light versie te downloaden.

It's here! IK Multimedia and Sonic Reality are proud to present the Keyboard magazine exclusive FREE light version of the powerful Sonik Synth™ 2 sound module plug-in fro FREE! We've included a number of bonus patches for playing more classic synth tracks as well as other cool sounds!
It is important to note this special free version, we've only scratched the surface of what the full version can do. The full version has over 5 gigs of sounds that include not only every cool vintage synth but pianos, organs, atmospheric pads, bass, guitars, drums, orchestral, vocal and ethnic sounds... a FULL workstation synth plug-in for creating entire songs out of one box! This particular set of sounds we're giving away were designed to show a side of Sonik Synth™ 2 that is great for classic analog synth parts and ideal for participating in the nostalgic Keyboard magazine article.
 
Last edited by a moderator:
je kan het een beetje vergelijken met de spectrasonic serie,of met een wave gebaseerde synth zoals de xv en jv serie van roland... een echt werkpaard dus,voor allerhande geluiden die je meestal niet uit je va synth tovert(of wat voor synth dan ook)
 
Ik heb 'm 2 avonden een uurtje uitgeprobeerd en ben niet erg enthousiast. Ik vind de geluidskwaliteit niet goed, in feite zeer on-sprankelend. Maar dit kan eventueel aan het (overigens wel gratis) meegeleverde sample materiaal liggen. Wil nou niet meteen de sample-engine hiervan de schuld geven.

Modulatie mogelijkheden vind ik ook vrij beperkt.

Ik vind het ook erg belangrijk bij dit soort producten om gedurende het afspelen van een midi track, snel door de patches heen te kunnen bladeren om zo direct het nieuwe klankbeeld te kunnen beoordelen. Dit werkt niet erg goed. De vst engine hapert onmiddelijk en een aantal stevige glitches zijn het gevolg.

Het switchen van patches gaat erg traag. Ik zie me hiermee niet door 5 GIG aan sample materiaal bladeren, tenzij je natuurlijk precies weet in welke categorie je iets zoekt.
 
wordt er ook niet warm van van die lite versie. spectrasonics atmosphere daarentegen staat al een tijdje hoog op mijn wishlist
 
nou hier wordt mij de pis niet lauw van.....vind het echt tegenvallen!! die demo geluiden zijn gewooon basis sounds...geen vette presets om ff te showen!!

en......spectrasonics is echt veel beter ik heb ze nu alle drie en die zijn gewoon in elke productie aan wezig bij mij
 
Origineel geplaatst door BananaWorld
Weet iemand of dit echt een gratis versie is (de light dan) of dat het meer een demo is die na verloop van tijd verloopt.

Some notes from IKMultimedia:
register the product within the 10 day grace period for continued unlimited full use of the plug-in!!

mzl,
Paul
 
Is het een standalone softsynth of een plug-in en wat is de prijs ervan of is dat nog niet bekend?

Phochos:D
 
alternatief

alternatief

Na deze synth geprobeerd te hebben ben ik eens vergelijkbare producten gaan doorkijken en mijn oog viel op de USB synth die qua geluidskwaliteit en mogelijkheden vergelijkbaar is met atmosphere. Het duitse blad Keys heeft een uitgebreide test gedaan en was zeer positief. Ik vond de geluidsfragmenten van de USB soft rompler werkelijk veel beter dan deze plug-in.
 
mocht het niet aan de demosounds liggen maar daadwerkelijk aan de soundengine,dan zou mij dat zeer verbazen gezien de sampletank2 (waar deze ongetwijfeld van afgeleid is)toch een hoogwaardige soundengine heeft met hoogwaardige geluiden...

sampletank 2 is dus eigenlijk een ander alternatief voor de sonik synth.... probeer de demo sounds maar eens van de sampletank 2,die klinken toch best aardig...bovendien wordt er voor de sampletank (1) ook veel gratis sounds geleverd die je ook in de sampletank 2 kan gebruiken en daarin zelfs beter klinken!!!

wat de sampletank reeks betreft ben ik zeker een enthousiaste gebruiker,en ik gebruik sampletank dan ook in al mijn projecten....

volgens mij is daar ook een lite versie van te krijgen trouwens,let er wel op in welke directory je de geluiden plaatst...
 
Back
Top