Wat was je beste (eerlijke) deal ooit? (nieuw, 2ehands)

gratis Roland RS-50

met brandschade onderaan en enkele toetsen werkten niet meer.

is allemaal netjes weggewerkt en de toetsen doen het ook weer redelijk tot gewoon goed.
 
Paar jaar geleden zag ik een Studer 169 mixer op marktplaats.
Toch maar even 750 euro geboden meer voor de lol en ja, gelijk overboden.
Werd tot 2500 euro op geboden ofzo. Die mixers gaan wel voor meer weg op ebay.

Afijn..vijf weken later ofzo weer een studer 169 te koop op marktplaats van dezelfde verkoper..
Ik bel die verkoper op en het blijkt om dezelfde mixer te gaan.
De verkoper verteld me dat hij de hele dag door werd opgebeld door mensen die tot wel 2500 euro voor z'n mixer wilde geven. Belachelijke bedragen vond hij, dat kon niet waar zijn. Advertentie maar verwijdert om van het gezeik af te zijn.
De 750 euro die ik had geboden vand ie geloofwaardiger en dus kon ik de mixer de volgende dag komen halen.

Onwijs aardige man, verzamelde oude bandrecorders. Hij had echt een hele schuur vol. Uitgebreide rondleiding en lang gepraat. Hij had de studer van de NOS overgenomen. Sinds hij een beroerte had gehad kon hij echter niet veel meer. Studer werd verkocht, bandrecorders konden nog even blijven.
Hij zei nog: ik ben blij dat de studer naar een liefhebber gaat en niet naar een handelaar. Toen voelde ik me wel een beetje schuldig.
Hoewel ik hem niet gebruikte kon ik het niet over m'n hart verkrijgen om hem te verkopen. Die mixer heeft echt jaren in de hoek gestaan.

Vorig jaar wegens emigratie toch maar op ebay gezet...;{

maar goed, kon het geld toen wel gebruiken...
 
Paar jaar geleden zag ik een Studer 169 mixer op marktplaats.
Toch maar even 750 euro geboden meer voor de lol en ja, gelijk overboden.
Werd tot 2500 euro op geboden ofzo. Die mixers gaan wel voor meer weg op ebay.

Afijn..vijf weken later ofzo weer een studer 169 te koop op marktplaats van dezelfde verkoper..
Ik bel die verkoper op en het blijkt om dezelfde mixer te gaan.
De verkoper verteld me dat hij de hele dag door werd opgebeld door mensen die tot wel 2500 euro voor z'n mixer wilde geven. Belachelijke bedragen vond hij, dat kon niet waar zijn. Advertentie maar verwijdert om van het gezeik af te zijn.
De 750 euro die ik had geboden vand ie geloofwaardiger en dus kon ik de mixer de volgende dag komen halen.

Onwijs aardige man, verzamelde oude bandrecorders. Hij had echt een hele schuur vol. Uitgebreide rondleiding en lang gepraat. Hij had de studer van de NOS overgenomen. Sinds hij een beroerte had gehad kon hij echter niet veel meer. Studer werd verkocht, bandrecorders konden nog even blijven.
Hij zei nog: ik ben blij dat de studer naar een liefhebber gaat en niet naar een handelaar. Toen voelde ik me wel een beetje schuldig.
Hoewel ik hem niet gebruikte kon ik het niet over m'n hart verkrijgen om hem te verkopen. Die mixer heeft echt jaren in de hoek gestaan.

Vorig jaar wegens emigratie toch maar op ebay gezet...;{

maar goed, kon het geld toen wel gebruiken...

Ach, de ene zijn dood is iemand anders zijn brood. Moet je je niet schuldig om voelen. Je hebt de man niet bedrogen en hij was blij met de deal. Alleen jammer dat je niks met de mixer hebt gedaan.

Laatst een Hohner Basset (Bass 3) gekocht voor €40,- (in nieuwstaat, echt ongelofelijk). Zag hem vandaag op Ebay voor $400,-. Zo gaat dat nou eenmaal.
 
jow mooi diel fourier
ik heb ook best wel wat mooie dealtjes gehad sherman met kapotte pod voor 75
een korg mr multi voor 5 laatst nog een elka solist van een brabo die geld wou hebben om bier te drinken gekocht voor 50 euro :) ik mocht de jack jack kabel ook meenemen haha want die had hij toch niet meer nodig.
 
TR-707

TR-707

Beste deal ooit:
Gisteren een TR 707 in huis.Technische en optische redelijk goede staat. Beetje vuil, maar met een zacht sopje goed afwasbaar, voor 0 (nul) euro.
Van een vriend die'm op zolder had rondslingeren. Het bestaat (echt).

Er zat geen adapter bij. Misschien mag ie dan toch niet bij de beste deals ooit gerekend worden. ;)
 
Een tas met MIDI kabels (ruim 20 stuks) gekocht van een aardige gozer die ze ook nog langs heeft gebracht.. Alles bij elkaar 25 euro voor betaald.

Doe hier de tas open, zie ik ook nog dat het luxe MIDI kabels zijn, als nieuw en de meeste langer dan 3 meter!

Ik ben blij dat je anno 2010 nog op een nette en leuke manier handel kan drijven met vriendelijke mensen. ;)
 
jwhagenbeek schreef:
helaas de korg verkocht voor 100,- aan ene leo (ook wel kozz) in belgie verkocht. heb ik spijt van gekregen, de volgende dag stond ie voor 400,- op zn internetwinkel. KUT!
Verbaast me niets.
Die kerel ziet er big business in.

Toen ik hem per mail probeerde te wijzen op wat hoge prijzen kreeg ik een erg arrogante en onbeleefde reactie terug.

Copy-paste uit mail:
Man toch. Zo'n pretentie!
Gelieve me niet meer te contacteren.
Als je het toch beter weet dan moet je niet komen janken bij mij! Verdoe mijn tijd niet!
Met een grote boog om heengaan dus. Zulke mensen handelen niet uit passie, alleen uit geld.
 
Persoonlijk zou ik hem niet gemaild hebben. Hij mag vragen wat ie wil, toch?!
Het zijn zulke mensen die de prijzen kunstmatig hoog houden.
Want anderen nemen die prijzen doodleuk over omdat ze denken dat ze "gangbaar" zijn.
En dan wat vintage gebrabbel erbij als beschrijving, en hups. Het zou me niet verwonderen moesten ze zelf extra accounts aanmaken om op hun eigen producten te bieden.

Ik vind het een vorm van oplichting. Zo een beetje flauwtjes doen wanneer ze een synth willen kopen ("ja, de specs zijn toch al verouderd", "precies niet helemaal meer in orde") en dan hup, de dag erna voor 4x meer verkopen met zware uitspraken als "cult-synthesizer met vintage analoge sound! Uniek in zijn soort !!!"
 
Ben het niet met je eens. Ik denk dat sites als deze (met alle respect) de prijs van bepaalde producten ook omhoog doen schieten. Op dit moment zijn Ms20s en Juno60/106 niet te betalen. Veel mensen prijzen die dingen de hemel in (check de betreffende treads maar eens) waardoor anderen die bedragen gaan betalen. Vaak gebruiken ze ze niet maar willen ze wel dat geld wat ze er voor hebben betaald terug. Weer andere zien de prijzen op de bekende marktplaatsen voorbij komen en gaan het dan ook vragen en zo heb je een cirkeltje.

Maar.....er is ook schaarste (van bepaalde producten) en dan krijg je vraag. Handelaren spelen daar handig op in. Zo werkt het nu eenmaal.

Als je normale prijzen wilt betalen heb je geduld nodig. Voor alles wat er op mijn verlanglijstje staat wacht ik geduldig tot ik het voorbij zie komen en dan grijp ik mijn kans.
 
niks mis met Kozz.
je had gewoon meer voor je korg moeten vragen.
als je een synth in een winkel koopt, dan maken ze er ook winst op.
iets met winst verkopen is geen oplichting.
:mega:
 
niks mis met Kozz.
je had gewoon meer voor je korg moeten vragen.
als je een synth in een winkel koopt, dan maken ze er ook winst op.
iets met winst verkopen is geen oplichting.
:mega:


Klopt helemaal.. maar die gast kan heus wel even normaal reageren in zn e-mail.. Het is niet nodig meteen zo gemeen te doen..
 
Klopt helemaal.. maar die gast kan heus wel even normaal reageren in zn e-mail.. Het is niet nodig meteen zo gemeen te doen..

dat ben ik met je eens.
:koffie:
 
Kozz zal in ieder geval nooit een cent aan mij verdienen.

Ben het niet met je eens. Ik denk dat sites als deze (met alle respect) de prijs van bepaalde producten ook omhoog doen schieten. Op dit moment zijn Ms20s en Juno60/106 niet te betalen.
Sites zoals deze verschuiven de interesse van bepaalde synths naar andere synths. Dat is anders.

Je bevestigt trouwens gewoon mijn stelling:
Weer andere zien de prijzen op de bekende marktplaatsen voorbij komen en gaan het dan ook vragen en zo heb je een cirkeltje.
Wat ik in ieder geval al heb vastgesteld is dat de prijzen in België hoger liggen dan in Nederland.
Maar misschien omdat de Belgen ondertussen een mentaliteit hebben van "ik wordt voortdurend belazerd (in't zak gezet), dan zal ik dat maar bij anderen ook doen ter compensatie".
Immers, wie synth gear verkoopt doet dat vaak om ander synth gear aan te kopen.
Wordt het natuurlijk moeilijker voor beginners om zich "in te kopen".
Het is als de huizenmarkt waarin jonge koppeltjes het steeds moeilijker hebben om met iets te starten.
 
Back
Top