Steinberg schaam je

Origineel geplaatst door trash
Vreemd wel,heb het elke keer met cubase gehad,van de allereerste op de atari toen mac en nu pc.
De midi en quantize engine is gewoon te verrot.
Maar goed,voor jou is tight mischien anders dan voor mij

Cubase niet strak op de Atari ????
Ik denk eerder dat het aan jezelf ligt ?
Ben je al bij de Dokter geweest met dit probleem ? ;)
 
welbeschouwd denk ik toch dat Cubases SX niet het probleem is. Anders zouden professionele studios nooit dat pakket gebruiken... En Steinberg zou dan vervallen tot inferieur merk.
Dus het is precies zoals Fuse zei......
 
:( Ik begrijp ook niet dat cubase zo veel verkocht wordt in europa.
Zelf gebruik ik al jaaaaaaren CAKEWALK. (ik heb zelfs de oude DOS versie nog)
Veel stabieler,veel gebruikers vriendelijker.!!!!:D
 
MROS update

MROS update

wat je misschien ook nog even kunt proberen is uit de driver zip van de Midex 8 alleen de MROS update voor cubase SX te installeren, kun je ook apart downloaden hiero:

http://service.steinberg.de/webdoc_ps_int.nsf/show/drivers_pro_pc_en

bij midex 8 even kijken.

Dit was ook een van de vele dingen die ik heb gedaan om m'n miditiming en opname timing strak te krijgen naast 't uitzetten van de emulated midi ports.

succes ermee!
 
Bedankt voor alle tips,maar het werkt niet:(

Had met die emulated poorten al alles geprobeerd,heb zelfs de hele pc opnieuw installed in standaard mode,hyper treading uit,usb uit.
Het gekke is ook dat de midi vertraging soms nog meer zwaar over zijn nek gaat,2 keer op stop klikken om dan weer te starten helpt soms,maar na 2 maten begint het weer.
Ik denk dat cubase me echt aan de midex wil krijgen,het zal idd een emagic cubase vete zijn die in het onzichtbare wordt uitgevochten.

@ dexter,tja als je net van hardware sequensing naar cubase op de atari gaat is dat niet strak nee.
Een ander feit is dat ik ook notator op de atari gehad heb en dat die wel perfect liep.
Ik trok toen al de conclusie dat het aan de midi en quantize engine lag van cubase.
Een voorbeeld,je speelt wat in quantiseert het,dan kan het zijn dat 1 noot niet helemaal perfekt op de tel zit,quantiseer je opnieuw,verplaatst die vertraging gewoon naar een andere noot.
Waarom denk je dat er freezequantise inzit dan?
Dat is ook maar een paardemiddel.
 
Origineel geplaatst door DJ_H@NK
:( Ik begrijp ook niet dat cubase zo veel verkocht wordt in europa.
Zelf gebruik ik al jaaaaaaren CAKEWALK. (ik heb zelfs de oude DOS versie nog)
Veel stabieler,veel gebruikers vriendelijker.!!!!:D

Tja,als het aan mij lag bleef ik logic gebruiken,maar begint nu al nukkig te doen op de pc.,is ook al 2 jaar niet meer geupdated terwijl ze volgens mij toen nog hadden gezegt dat ze tot 5.8 zouden gaan.
Het vst protocol 2.3 eist zijn tol nu al.
Tja en geld voor een mac zit er niet in,heb net een nieuwe pc:D

Sonar bestaat ook nog,maar heb daar geen ervaringen mee,hoor daar wel goede dingen over.
 
Re: Steinberg schaam je

Origineel geplaatst door trash
Nu is mijn vraag,na al die ellende van jaren terug,geen ze me nu toch niet verplichten om een midex 8 te kopen,omdat die klojo's daar maar niets doen aan de midi engine na 14 jaar????

Sonar?
 
Origineel geplaatst door redje
Andere optie is dat je op een mac overgaat op logic.

Beste advies wat ik tot nu toe gelezen heb 8-)
 
LOL,ja dat is wat emagic wil,heb net een nieuwe pc + een mac is niet te betalen.
Ok een 2e handse g4,maar logic update de boel zo,zodat je binnen de kortste keren een g5 nodig hebt.

Lamme streek van emagic btw,lijkt steinberg wel:)
 
Dat je PC niet strak met midi werkt komt niet door Steinbug maar de heren van Intel en Micro$haft.

Een PC is gewoon een een grote verzameling goedkope technische oplossingen in een doos met een grote draak van een OS wat rampzalig in elkaar geflanst is door een groep die na 15 jaar er nog niet in geslaagd is iets te maken wat ook daadwerkelijk goed werkt.

En wat Apple betreft. Die lijken met al die bug fixes/updates eng veel op die club die ik hierboven zit af te kraken. Ze zijn wel goedkoper geworden, maar je moet voor al die (grote) updates ook dokken tegenwoordig.

Volgens mij bestaat er geen ideale setup, er is altijd wel weer wat...
<plaats vrouwonvriendelijke opmerking hier>
 
Origineel geplaatst door fuse
Een PC is gewoon een een grote verzameling goedkope technische oplossingen in een doos met een grote draak van een OS wat rampzalig in elkaar geflanst is door een groep die na 15 jaar er nog niet in geslaagd is iets te maken wat ook daadwerkelijk goed werkt.
een pc is idd niet dedicated voor dit soort, aan timing gebonden, apps... en daar komt ook nog bij dat software fabrikanten niets kunnen garanderen omdat nou eenmaal elke gebruiker een ander systeem heeft... eigenlijk totale waanzinig als je er goed over nadenkt! ...vroeger was dat wel anders wanneer een programmeur een programma in elkaar flanste op een atari bijv. en dan wist ie zeker dat het ook op elke atari zou werken (tsja logish idd)...

en dat men er nog steeds niet in 'geslaagd' is lijkt me eerder een marketing iets... als je wilt verkopen moet je iets 'near finished' maken zodat je telkens weer een zogenaamde 'verbeterde versie' op de markt kan brengen waar je opnieuw geld aan kan verdienen...
...windows, een echt dynamsch product :D

say bye bye to build to last...

ik weet zeker dat een sequencing pakket onder DOS (JAWEL!) iig niet zulke timings problemen zou hebben als windhoos... maar goed, den moderne mensch wil nu eenmaal midi-en, filmpjes kijken en tegelijkertijd photoshoppen, synthforum loeren en ook nog kunnen kazaa-en (maar wel netjes de cd-tjes kopen he jongens en meisjes)
 
Laatst gewijzigd:
Sh!t ja! Ik moet weer naar DOS.
Lekker met memmaker enzo stoeien.

Dos is uber7331
 
Wat nu het vreemde feit is,is dat ik bij een maat van me was.
En die bezit een amt8 op usb,en die loopt ram strak met cubase.....


Mijn klomp breekt 2 keer
 
ben bijna dertig jaar met opnemen en spelen van muziek bezig
sonar 3
cubase se
logic
protools le
ze draaien hier op 3 computers met win xp en 1 powerbook en 1 atari
MIJN CONCLUSIE

midi=sonar
audio=protools win xp

DE COMBINATIE APPLE EMAGIC IS VERUIT DE DUURSTE EN ONSTABIELSTE PRUL DIE IK HIER HEB STAAN
BIJ AL DE REST HEB IK GEEN ENKEL PROBLEEM BEHALVE DAN HET INSPELEN VAN MUZIEK

SCHAAM U APPLE EN EMAGIC ZE HEBBEN ZELFS HUN NAAM GESTOLEN EN KOSTEN 3 X DE PRIJS VAN EEN
AMD PC

WAT JE INSPEELD TELT
 
nee een drumatix van roland en later de tr series
in die tijd moesten we lachen met de slechte drumgeluiden en nu gebruiken veel pseudo
muziekanten (DJ'S) deze kitch
muziek werd gemaakt op muziekinstrumenten door muziekanten en niet zoals nu met sampleplakkerij
en blokjes zetters
hier ligt trouwens ook de oorzaak van de slechtdraaiende cd verkoop als je hoort wat er allemaal wordt in
elkaar geplakt
ik ben trouwens enkel met jazz en klassieke muziek bezig en ga daar nu mee verderdoen ipv van te lullen
over.....................
dag forum
 
Origineel geplaatst door BVDS
nee een drumatix van roland en later de tr series
in die tijd moesten we lachen met de slechte drumgeluiden en nu gebruiken veel pseudo
muziekanten (DJ'S) deze kitch
muziek werd gemaakt op muziekinstrumenten door muziekanten en niet zoals nu met sampleplakkerij
en blokjes zetters
hier ligt trouwens ook de oorzaak van de slechtdraaiende cd verkoop als je hoort wat er allemaal wordt in
elkaar geplakt
ik ben trouwens enkel met jazz en klassieke muziek bezig en ga daar nu mee verderdoen ipv van te lullen
over.....................
dag forum

Een duidelijke mening waar ik het voor een groot deel mee eens ben.:halleluja
 
Origineel geplaatst door BVDS
DE COMBINATIE APPLE EMAGIC IS VERUIT DE DUURSTE EN ONSTABIELSTE PRUL DIE IK HIER HEB STAAN
BIJ AL DE REST HEB IK GEEN ENKEL PROBLEEM BEHALVE DAN HET INSPELEN VAN MUZIEK


Zéér krasse uitspraak voor een eerste post. Zelden zo een misser gelezen op het forum. Ook goeiedag.

Maar goed, ikzelf mag tot het selecte clubje van mensen worden gerekent die al 25 bezig zijn met audio techniek.
Een chronologische opsomming van systemen die ik persoonlijk kocht en intensief mee heb gewerkt :

Tascam Portastudio (back in the good ol' "repetitiekot" days)
Tascam TSR 8
MCI 16 track
Roland MC500
Roland MC50
Atari 1024 + Cubase
Atari Mega ST 4 + C-Lab Notator & Unitor
Power Mac 9600 Samplecell II + ProTools
P3/ win 95 + Session 8
P3 600 win 98 + Logic + audiowerk 8
Mac G3/400/ OS 8.6 + Digi 001 Cubase/Logic
iMac 400 DV/ OS 9.2 + Logic + EMI
P4/850 / XP / Logic / Delta 1010 (400 fsb)
Celeron/815/ ME + Logic + EWS 88 + EWS 24/96 (100 fsb !!)
P4/865/XP + Logic + DMX6 fire (840 FSB)
P4/875/ XP Pro / + Logic + ST Audio ( wordt de volgende combinatie)

Hoe gek dat ook mag klinken, maar ik heb met GEEN ENKEL van deze systemen noemenswaardige problemen gehad.
Echt, zelden een minor bug gezien en het probleempje was vaak verholpen met een éénvoudig updatje. Maar zeker niet van die aard dat ik over grove systeem-instabiliteit kan spreken of onwerkbaar gedrag.
Hoe komt dat toch ? Waarom heb ik al die problemen niet ?
Het systeem waar ik het meest kopzorgen mee heb gehad was de Mac G3 + Digi001. Maar daarvan was de oorzaak snel gevonden. Ik stond toen omwille van de situatie toe dat er meerdere personen dan ikzelf met het systeem werkte. Gevolg was dat die computer binnen de 3 maand helemaal overhoop lag door verkeerd gebruik en "format C" de enige oplossing was.
Kijk, als ik een moederbord koop wéét ik waarom ik op gegeven moment kies voor een Intel DM850(E) en niet voor een AMD bordje van Soltek. Ik weet waarom ik in die PC Plextor gebruik, Adaptec, Matrox, Samsung en noem maar op. Die computer draait intussen al 4 jaar vlekkeloos.
Zelfs de Celeron draait fantastisch !
Als het al een keertje foutliep moet ik vooral mezelf als oorzaak aanwijzen omdat ik iets probeerde dat niet echt "kosjer" te noemen is. Maar net van die fouten leer je. Zo kom je te weten dat je sommige dingen beter zo laat - soft & hatrdware - en waar de gevoeligheden liggen.
Geloof me maar, zelfs een domme voeding die iets te veel afwijkt kan voor problemen zorgen.

Maar belangrijker dan al het gemelk over techniek is dat "muziek maken" niet inherent is aan het materiaal dat je bezit.

Ik kan zo weer met m'n oude S1000 en Atari aan de slag.
En anders speel ik wel een riedeltje op m'n electrische gitaar.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door fuse
Dat je PC niet strak met midi werkt komt niet door Steinbug maar de heren van Intel en Micro$haft.
Een PC is gewoon een een grote verzameling goedkope technische oplossingen in een doos met een grote draak van een OS wat rampzalig in elkaar geflanst is door een groep die na 15 jaar er nog niet in geslaagd is iets te maken wat ook daadwerkelijk goed werkt.

Is dit niet een beetje overdreven ? Waarom heb ik al die problemen dan niet ?

Net zoals met veel dingen gaan "goedkoop" en "betrouwbaar" niet hand in hand. Ook niet in PC-wereld.
Ik koop geen CDR's "Made in the jungle of Taiwan" voor 25 euro. Doe mij maar Plextor, Glyph of Lacie. Geen AMD maar Pentium. Geen kistje van 30 euro met een voeding die de naam "voeding" onwaardig is, maar een Chieftec 19"
En als je dan toch niet aan de slag wil met al die onderdelen, koop dan een Dell of een Mac. Kijk gewoon uit welk type, want er zijn Dell's en Mac's die heus wel echt goed werken.
Ik kan gelukkig helemaal niet meespreken over al die grote problemen. Maar ja, als ik zeg dat ik SCSI gebruik, dan springen ze wel allemaal gelijk in m'n nek en begint iedereen scsi af te breken. Nou, jullie doen maar :)
Dat ik wekelijks kilometers tekst vreet om op de hoogte te blijven zal ik niet in rekening brengen.
 
Back
Top