Steinberg schaam je

MIDI met Cubase VST 5.1 werkt prima.
MIDI met Cubase SX is op mijn compu (p3 1ghz/audiophile/winxp standard pc) een ware ramp.
 
Origineel geplaatst door maxdox

Ik snap ook niet zo goed hoe het in godsnaam mogelijk is dat zulke dure en doorontwikkelde software, op een "new-technology" gebaseerd besturingssyteem, lopend op een processor die loopt als alle atari's op de wereld, niet eens een stabiel midi signaal kan berekenen! Dat is toch vreemd? :stupid

Misschien vreemd ja hehe. Dat het niet werkt is meestal het gevolg van het combineren van dingen. Bedrijven steken bovendien minder effort in het efficient maken van programma's, apparatuur etc, 'we hebben immers zo'n snelle processoren tegenwoordig'. Doordat er zoveel beschikbaar is, het allemaal op elkaar moet aansluiten, microsoft geen 'tailor made' operting systems levert (zoals een modulaire of volledig gestripte versie), broncodes geheim houdt, en de standaarden voor verbetering vatbaar zijn, blijf je dit houden.

Mijn ervaring is dat je er met een beetje pielen toch altijd wel uit komt (en vooraf testen;)).

..ondertussen dwalen mijn gedachten af naar een vriend achter zn 266mhz .. producerend aan de lopende band en mixend op een 2 sporen baggerding zonder frontpanel.. .. heerlijk bevrijdend af en toe.
 
Origineel geplaatst door fuse
Dat had ik je toch gezegd?

Cubase SX = Steinberg midex3/8
Logic = Unitor/AMT8/AMT4

ik gebruik Cubase Sx + MT4 -> geen enkel probleem ...
 
In alle versies van Cubase die ik gebruikt heb (van Cubasis tot Cubase SX/SL) heb ik nog nooit midi timing problemen gehad. Dus dat het aan steinberg ligt lijkt mij nogal een bold statement.
 
Origineel geplaatst door Knaller
Misschien vreemd ja hehe. Dat het niet werkt is meestal het gevolg van het combineren van dingen. Bedrijven steken bovendien minder effort in het efficient maken van programma's, apparatuur etc, 'we hebben immers zo'n snelle processoren tegenwoordig'. Doordat er zoveel beschikbaar is, het allemaal op elkaar moet aansluiten, microsoft geen 'tailor made' operting systems levert (zoals een modulaire of volledig gestripte versie), broncodes geheim houdt, en de standaarden voor verbetering vatbaar zijn, blijf je dit houden.

Mijn ervaring is dat je er met een beetje pielen toch altijd wel uit komt (en vooraf testen;)).

..ondertussen dwalen mijn gedachten af naar een vriend achter zn 266mhz .. producerend aan de lopende band en mixend op een 2 sporen baggerding zonder frontpanel.. .. heerlijk bevrijdend af en toe.

mooie woorden ;)


ps:... mijn vraag was ook een beetje retorisch... eigelijk is al die nieuwe technologie één grote paradox ;)
 
Kan Renoise ook multitracken?
Renoise moet dus de tracks gaan spelen wanneer ik op play op mijn rs7000 druk, en tegelijkertijd de line-in kunnen recorden op een track die in rec-modus staat. That's all.. Welke evt. alternatieven zijn er boven de welbekende paketten? [/B]

MIDI syncen zal wel lukken, maar Renoise kan (nog) niet recorden.
Het staat wel ergens op de to-do list.
 
Re: Steinberg schaam je

Origineel geplaatst door trash

3 dagen geleden besloten met de gedachte"het is nu sinds 98 dat ik cubase niet meer gebruik,het werkt anders,is opnieuw geschreven,geef het een kans"

Aldus gedaan,conclusie mooi programma,niet erg logisch zoals logic,vooral de mixer subgroepen en automation niet,maar zeker wel de audio engine,die veel beter is dan logic.

Wat is er dan zoveel beter aan de audio engine van Cubase?
 
Origineel geplaatst door LoFiye
MIDI syncen zal wel lukken, maar Renoise kan (nog) niet recorden.
Het staat wel ergens op de to-do list.
Renoise kan geen audio opnemen, maar je kunt je wel 'live' inspelen. Sync gaat idd. prima en Renoise kan ook als slave worden ingesteld.

Cubase heb ik trouwens nooi mee kunnen werken. Vond het altijd een enorm onoverzichtelijk programma.
 
Re: Re: Steinberg schaam je

Re: Re: Steinberg schaam je

Origineel geplaatst door David
Wat is er dan zoveel beter aan de audio engine van Cubase?

Ik had vaak met logic zoiets of dat ik de hele tijd artifacts hoorde.
Cubase is straight,helder,open..hoe je het ook wil noemen.
Lijkt net of me plugins nu pas klinken zoals ze altijd hebben moeten klinken.
Klinkt raar in je oren?
Mij niet zo...
Aangezien dat er al verschil is tussen afspelen van wavs in logic en afpelen van wavs in soundforge.
Zal dan ergens aan moeten liggen

Heb ooit vernomen dat de logic engine antialias code's bevat.
Hoe dan ook ben geen techneut.

Maar ff on topic weer.

Hier ff een simpel loopje van de vertraging dan weet je wat ik bedoel.

 
op 14 seconden maakt ie wel iets van een slinger ofzo. en aan het eind ook.
Vaag.

-C-
 
Wat is er dan zoveel beter aan de audio engine van Cubase?


David,

ik ben net als jij ook een grote liefhebber van Logic maar onderstaande foutmelding krijg ik echt zo vaak dat het me wel stoort. Ik weet ook niet hoe ik dit opgelost krijg? Snellere processors?
Ben verder geen Cubase gebruiker/kenner maar begreep wel dat dit probleem in ieder geval bij Cubase niet aan de orde was..



Foutmelding:
ASIO: System Overload.
The audio engine was not able to process all required data in time
(-10011)


groet,

semble

Maar ach ik blijf een blij man want heb net mijn Nordlead 2X binnen dus wat er ook gebeurt, mij krijg je vandaag niet droevig
:)
 
Cubase SX v2.01

Midex 8

Loopt zo strax als mijn l*l in erectie modus :D



Maar ff zonder gekheid..

Volgens mij bestaat er geen ideale setup, er is altijd wel weer wat...

Software en hardware... dat f*ckt altijd wel ergens.. :D
 
Origineel geplaatst door Erazotropa
Cubase SX v2.01

Midex 8


Ok,dat is min of meer mijn punt waar ik zo tegenaan hik,14 jaar ellende met die midi engine,niet herschrijven,nee een protocol(ltb)op de markt brengen als oplap en geldgeneermiddel,de midex dus.
 
Origineel geplaatst door trash
Ok,dat is min of meer mijn punt waar ik zo tegenaan hik,14 jaar ellende met die midi engine,niet herschrijven,nee een protocol(ltb)op de markt brengen als oplap en geldgeneermiddel,de midex dus.

Tja,

Als je niet beter wist zoals ik toen ik hiermee begon..

Dan koop je dit..
 
Origineel geplaatst door Ensemble
David,
ik ben net als jij ook een grote liefhebber van Logic maar onderstaande foutmelding krijg ik echt zo vaak dat het me wel stoort. Ik weet ook niet hoe ik dit opgelost krijg? Snellere processors?
Ben verder geen Cubase gebruiker/kenner maar begreep wel dat dit probleem in ieder geval bij Cubase niet aan de orde was..

Foutmelding:
ASIO: System Overload.
The audio engine was not able to process all required data in time
(-10011)

Dat kan van verschillende oorzaken afhangen.
Wat is je computerconfiguratie, je OS, je audiokaart, je sample rate, je buffer size, enz

Doorgaans wijst deze foutmelding er meestal gewoon op dat je meer wil doen dan je systeem aankan (bv teveel audio tracks, teveel plugins, teveel automatisatie, teveel voices in een softsampler enz).
 
dit is volgens mij echt zo'n thread die je eindeloos kan voortzetten. De een heeft wel problemen en de ander niet. :erm:

Op mijn pc (Athlon 2600, Win XP) met een Marian Marc 4 Midi kaart loopt alles superstrak met SX. Alleen had ik tot voor kort soms wel andere midi problemen (soms helemaal niet werken). Nu ik versie 2.0.1 heb loopt alles als een zonnetje.
 
Origineel geplaatst door RpW
dit is volgens mij echt zo'n thread die je eindeloos kan voortzetten. De een heeft wel problemen en de ander niet. :erm:

Op mijn pc (Athlon 2600, Win XP) met een Marian Marc 4 Midi kaart loopt alles superstrak met SX. Alleen had ik tot voor kort soms wel andere midi problemen (soms helemaal niet werken). Nu ik versie 2.0.1 heb loopt alles als een zonnetje.

Vreemd wel,heb het elke keer met cubase gehad,van de allereerste op de atari toen mac en nu pc.
De midi en quantize engine is gewoon te verrot.
Maar goed,voor jou is tight mischien anders dan voor mij
 
inderdaad, in die demo is de midi timing echt verschrikkelijk en zeer duidelijk te horen. Ik denk dat het veroorzaakt wordt door de emulated drivers. je kan een bestandje kopieren genaamd 'ignoremidiports' ?(of zoiets). asl je dat gedaan hebt krijg je je originele porten ook te zien. Echter, dit is niet voldoende. je moet ook in het devices - devices setup menu naar de optie all midi inputs gaan. in het rechter paneel zie je nu al je midiporten staan die er in je systeem zijn. deze staan allemaal op active.

nu komt het belangrijkste: zet alle midi inputs met het woord emulated op Active No
Het zelfde moet je doen bij de optie: direct music (zelfde menu), zet hier alle emulated porten op active no, en show no.

dit hoef je slechts 1 maal te doen. druk op ok en start cubase opnieuw op.
Nu zou het toch echt goed moeten werken.

succes :dj:
 
Back
Top