Dag allen,
ondertussen tot heel wat bevindingen gekomen, ik geef ze even mee, het zal altijd wel iets waard zijn.
Eerst en vooral voldoet mijn moederbord en CPU niet, te traag en niet krachtig genoeg. Dat is inmiddels verholpen, ik heb een andere PC, met een beter moederbord met veel krachtiger CPU en meer dan voldoende RAM. Maar nog steeds op Windows 7.
Het Creamware Pulsar en Luna systeem klinkt zeer goed, ik had al een klein idee van hoe dit werkte en heb het nu voldoende kunnen testen. Ik ga echter van dit systeem geen gebruik maken, eerstdaags zet ik het op Marktplaats, misschien heeft iemand anders er dan plezier aan. De ondersteuning van Creamware verloopt ondertussen zeer goed, trouwens. Ik heb de nodige antwoorden per mail ontvangen van hun, steeds binnen maximum 1 dag, vaak sneller.
Wat berteft de midi software, ik heb voorlopig gekozen voor Presonus Studio One 4, maar zit nog steeds te wachten op antwoord van Cubase, voor de versie 7 wacht ik nog op een antwoord van hun.
Wat me gelijk brengt tot iets wat ik vaak heb ondervonden: je krijgt ofwel geen, ofwel veel dagen / weken later pas antwoord op mails die je richt aan bedrijven, met betrekking tot technische support, drivers, firmware enzovoort.
In de professionele, technische wereld waar ik vroeger in werkte was dit helemaal niet het geval, integendeel. Ik ben op dat punt wel wat anders gewend geweest. Ik kan me best inbeelden dat er heel wat mails worden verstuurd, maar om dan geen of laat anwoord te geven aan (potentiële) klanten, ik vind het wat bizar. Waarbij ik zeker niet op mijn wenken onmiddellijk en direct moet worden bediend. Bizar dus.
Zodra ik meer weet over de sequenser software kom ik er hier op terug.
Veel plezier.
Eugène