Steinberg schaam je

trash

Ouwe rot
Lid sinds
24 juli 2002
Berichten
4.564
Even 14 jaar frustratie van me afschrijven....

Na eerst met een mmt 8 gewerkt te hebben,ben ik in "90 over gestapt op de atari met cubase.
Had toen wel eens last van slechte timing met cubase,een hoop gehannes met midi delay instellingen om je tracks maar wat strak te krijgen.

In 93 kocht ik een mac vanwege dat cubase daar strakker op zou lopen.
Cubase er weer bij gekocht,maar weer problemen met midi latency.

De support van steinberg liet me weer in de kou staan,en wist voor de 1000 ste keer niet waar het aan lag.
Tot dat een vriendelijke meneer van de distributie van steinberg me vertelde dat mijn dongle de problemen gaf,dus ik kreeg een versie zonder dongle en dat werkte al beter,maar nog niet optimaal.

Dus in 98 dacht ik,ik stap over op pc en ga met logic werken.
Dat ging helemaal perfect,goede timing,goede interface,en lekker stabiel,moest daar alleen nog wel extra een unitor bij aanschaffen voor de timing.

Tot het bericht kwam in 2002 dat logic zich totaal van de pc markt ging gooien,geen updates meer voor logic.
Nu vond ik dat niet zo erg,want ik dacht nog wel een hele tijd vooruit te kunnen met het programma.
Nou niet dus... vorige week installeer ik soundforge die automatisch ook direct x plugs installeert,en me multiouts(vst) van logic compleet uit de gui verwijderd.
De nieuwste plugins die voor de vst 2.3 engine geschreven zijn maken logic erg instabiel.

Dus maar weer time for a change....

3 dagen geleden besloten met de gedachte"het is nu sinds 98 dat ik cubase niet meer gebruik,het werkt anders,is opnieuw geschreven,geef het een kans"

Aldus gedaan,conclusie mooi programma,niet erg logisch zoals logic,vooral de mixer subgroepen en automation niet,maar zeker wel de audio engine,die veel beter is dan logic.

Maar toen.....

Ik sluit mijn unitor aan,speel wat test sequenses in,en wat schetst mijn verbazing.......jezus!$#%#$%^ na 13 jaar! nog steeds geen goede midi engine geschreven..
De midi hobbelt als een gek randomly latency veroorzakend.

Nu even wat gegoogeld,en kom ik het verhaal van de emulated midi poorten tegen.
Had er naar gekeken en heb het veranderd,echter zonder resultaat.
Dus trek de stoute schoenen aan,en heb het volgende gedaan:
HT uit op het moederbord.
USB uit.
ACPI uit en geinstalleerd als normal pc.
Niks helpt........

Nu is mijn vraag,na al die ellende van jaren terug,geen ze me nu toch niet verplichten om een midex 8 te kopen,omdat die klojo's daar maar niets doen aan de midi engine na 14 jaar????
 
Wat voor een latency hebben we het over?

Heb totaal geen problemen met cubase (SX), de enige latency roblemen die ik heb gehad is met de combinatie terratec (ews88mt) en cubase, maar dat lag aan de ews heb ik me laten vertellen (slechte timing).
 
'in den beginne' toen ik met midi dingetjes begon (ook al in '95) had ik ook zoiets met cubase 2.61, dat is een van de redenen geweest om cakewalk te gaan gebruiken. Ook de achterstevoren logica binnen cubase beviel me niet.
Maar da's kloten joh.

-C-
 
Origineel geplaatst door Knaller
Wat voor een latency hebben we het over?

Heb totaal geen problemen met cubase (SX), de enige latency roblemen die ik heb gehad is met de combinatie terratec (ews88mt) en cubase, maar dat lag aan de ews heb ik me laten vertellen (slechte timing).

Geen latency van de audio,maar latency in combi "unitor 8 emagic en het midi protocol in cubase"
Dus mijn hardware synths zitten soms op en soms naast te tel random.
 
Dat is inderdaad erg <censored>.

Een standaard blijkt in de praktijk niet altijd een standaard.

In ieder geval suc6.
 
Origineel geplaatst door Knaller
Wat voor een latency hebben we het over?

Heb totaal geen problemen met cubase (SX), de enige latency roblemen die ik heb gehad is met de combinatie terratec (ews88mt) en cubase, maar dat lag aan de ews heb ik me laten vertellen (slechte timing).


En de combinatie Logic met EWS88MT geeft weer geen problemen weet ik uit ervaring... Ligt ook aan de EWS natuurlijk :P
 
Atari cubase is ook van steinberg .... rete strak :kont: :okdan:

Eneige keer dat ik echt problemen heb is onder windows 2000, dus werk alleen onder W98se met cubase + ews88mt, als een speer :) nooit problemen.

Heb pas een midex3 gekocht voor kleine pc en uitwisselbaarheid (usb) werkt ook retestrak onder W98se ....
Enige wat ook retestrak werkt is XP heb ik mij laten vertellen, maar dat trekt een P2 moeilijk .....
 
ik heb ook een tijdje met cubase SX en een unitor8 gewerkt, maar sinds de dag dat ik mijn unitor omgeruild heb voor een midex8 ben ik echt gelukkig. De timing in cubase is sinds ik die midex8 heb echt een stuk strakker. Vooral loopen tussen looppoints doet hij nu erg strak, maar de timing over het algemeen is ook veel strakker, al moet ik zeggen dat ik met mijn unitor8 niet zo heel erg problemen had als jij nu beschrijft.
 
Dat had ik je toch gezegd?

Cubase SX = Steinberg midex3/8
Logic = Unitor/AMT8/AMT4
 
Mijn ervaring; probeer USB zoveel mogelijk te mijden indien mogelijk!

Kampte hier met cpu bursts t/m 70% cpu op een 3ghz. (midex op (powered) usb hub + usb muis).

Alle usb eruitgedonderd en op ps2 gezet, mijn cpu draait 'idle' weer vrolijk op 1-2 %.

Op zich werkt het prima, maar als je wat meer usb gebruikt is het een aandachtspunt.
 
Re: Steinberg schaam je

Origineel geplaatst door trash
Even 14 jaar frustratie van me afschrijven....
Nu is mijn vraag,na al die ellende van jaren terug,geen ze me nu toch niet verplichten om een midex 8 te kopen,omdat die klojo's daar maar niets doen aan de midi engine na 14 jaar????

doe zoals ik, gebruik gewoon een Atari 1040ST met Cubase 2.01...NOOOIITT problemen!
 
Origineel geplaatst door fuse
Dat had ik je toch gezegd?

Cubase SX = Steinberg midex3/8
Logic = Unitor/AMT8/AMT4

Idd,ergens wist ik het ook wel,maar ben al 3 dagen even op cubase.net aan het neuzen,en daar vermelden mensen met de unitor dat hun probleem verholpen was d.m.v de emulated ports te verwijderen.
Dan doel ik op deze:
Unitor link 1
Unitor link 2

Dus alvorens iets aan te schaffen,ga ik eerst uitgebreid zelf testen en zeker als er dingen worden geroepen die me dan ergens wat hoopvol maken.

Maar het frapante was dat op dat forum ook veel mensen met midex 8 problemen zitten.

link 1 midex link 2 midex
 
Laatst gewijzigd:
Re: Re: Steinberg schaam je

Re: Re: Steinberg schaam je

Origineel geplaatst door Bass
doe zoals ik, gebruik gewoon een Atari 1040ST met Cubase 2.01...NOOOIITT problemen!

Breek me de bek niet open,als ik ergens veel gezeik mee heb gehad,dan was het wel cubase op de atari legaal met dongle,heb dat bommetje iets te veel gezien:D
 
Ik kan nu alleen voor mezelf spreken, maar geef mij maar hardware sequencen. RS7000 in mijn geval. Alles loopt achterlijk strak, inclusief MIDI.

Tja, ik vin de audio engine van SX super, maar met de midi dingen van SX heb ook ik slechte ervaringen, daarom gebruik ik die niet..
 
@trash

ik herken je *aaargh* gevoel ;)
Ik snap ook niet zo goed hoe het in godsnaam mogelijk is dat zulke dure en doorontwikkelde software, op een "new-technology" gebaseerd besturingssyteem, lopend op een processor die loopt als alle atari's op de wereld, niet eens een stabiel midi signaal kan berekenen! Dat is toch vreemd? :stupid

Ik ben zelf ook nog een beetje opzoek naar een simpele vervanging. Vandaar een offtopic vraagje:
Kan Renoise ook multitracken?
Renoise moet dus de tracks gaan spelen wanneer ik op play op mijn rs7000 druk, en tegelijkertijd de line-in kunnen recorden op een track die in rec-modus staat. That's all.. Welke evt. alternatieven zijn er boven de welbekende paketten?
 
Back
Top