Synth gebruikt door Joy Division

hij weet niet welk octaaf in het begin

Ja, da's hem niet vreemd. Ik heb een bootleg van een New Order concert in Paradiso ergens begin jaren '80 waar ze ook nog het e.e.a. van JD spelen, maar daar loopt hij ook nogal toonhoogte te zoeken. Nouja, het blijft natuurlijk een tot zanger gepromoveerde gitarist.

toch maar ff de bekende versie er achter aan dan http://nl.youtube.com/watch?v=ts9r0QHuFHw&mode=related&search=

Tja, die remix kan ik maar niet aan wennen. Ik hou wel van de kale DMX op de originele 12" release en al die extra trommeltjes in deze versie hoeft van mij niet zo.
 
Past Front 242 in dit rijtje? Of is dat alweer te 'nieuw'
 
Origineel geplaatst door 6 trak
niet mis? :D jeuz... de zang is niet je van het, hij weet niet welk octaaf in het begin. de geluidjes zijn wel heel dunnetjes in deze opname en op het einde als prince bernard samen met dame op de voyeurtra speelt klinkt ook wel erg crude...

toch maar ff de bekende versie er achter aan dan http://nl.youtube.com/watch?v=ts9r0QHuFHw&mode=related&search= :biertje:

Toch knap dat ze een nieuwe zanger hebben kunnen vinden die ook niet kan zingen :D

Toch blijft dit een supercool nummer!!
 
Origineel geplaatst door etaoin
Ja, da's hem niet vreemd. Ik heb een bootleg van een New Order concert in Paradiso ergens begin jaren '80 waar ze ook nog het e.e.a. van JD spelen, maar daar loopt hij ook nogal toonhoogte te zoeken. Nouja, het blijft natuurlijk een tot zanger gepromoveerde gitarist.

Bernard heeft er jaren over gedaan om deftig te zingen.

Ik heb thuis de fac 316 DVD met daarop een optreden in New York - dan pas zie je de beperkingen van de ploeg.

Drummer (morris) en bassist (hook) zijn goede muzikanten, maar de rest ...

Maar dat doet er niet toe : de muziek die ze samen produceren is hemels.

Ik herinner me een opname waarin duidelijk stikkers te zien waren op de gitaar van Sumner om hem het spelen te vereenvoudigen.

En dat curtis niet kan zingen : dat doet er allemaal niet toe => de sfeer die zij creëren geeft volledig die sfeer van 80's weer. Bedenk maar : een arbeiderswijk in Manchester - huizen in de rij - 100 in de straat - waarvan 60 à 70 % werkloze inwonders - man, man, man.

Voeg daarbij epileptische aanvallen, een vrouw, een minnares en een ego om freud te doen likkebaarden. Je komt dan zonder omwegen bij de strop.

ik vind toch dat je in de drie LP's die ze hebben gemaakt toch een duidelijk kwaliteitsevolutie merkt : het werd beter en beter.

En als je New Order de sequel van JD noemt, mag je ook niet de prequel vergeten : warsaw.

Het doet inderdaad deugd om naast Tangerine Dream en andere ambient, ook threads te zien verschijnen over baanbrekers zoals JD en NO.

Thx forum !!!!!
 
Origineel geplaatst door MadDonna
Past Front 242 in dit rijtje? Of is dat alweer te 'nieuw'
welk rijtje? Front is overigens maar 1 jaartje nieuwer dan New Order...

Origineel geplaatst door Catalunya
Toch knap dat ze een nieuwe zanger hebben kunnen vinden die ook niet kan zingen :D
jij kan er niet echt vrolijk over miauwen he? :D
 
JD

JD

Origineel geplaatst door MadDonna
Past Front 242 in dit rijtje? Of is dat alweer te 'nieuw'

Past misschien niet in het rijtje van die 80's Bass groepen zoals hierboven allemaal vermeld.

Beter in de klasseur "Electronic Body Music" en dan noemen we in éénzelfde adem (denk ik toch) :

- Nitzer Ebb
- Die Krupps (zeer vroege)
- Poesie Noire
- Neon Judgement
- Force Dimension
- Split Second
- DAF
- Absolute Body Control
- Dive
- The Klinik
- ,...

Alhoewel verschillende van die groepen in hun carrière naar andere genres zijn geëvolueerd.

Maar Front242 blijven steeds weer verbazen : het zijn de enige echte grondleggers van dat genre, en ze blijven hunzelve steeds weer opnieuw uitvinden.

Live zijn ze tegenwoordig fantastisch en ze spelen terug veel van hun oude nummers. Dat doen dan ook alle groepen die van de 80's revival profiteren. Alhoewel, Front242 is nooit weggeweest.

Lekker leuk die threads.
 
J&M chain waren berucht om hun ultrakorte optredens, ooit gezien in Paradiso: 15 minuten...
MBV viel geloof ik onder 'shoegazing' .... phasers, flangers, blijft mooi...
ach ja, is allemaal PostPunk,

Wire, Gang of Four, Young Marble Giants, Pop Group, TuxedoMoon(!) Slits... Josef K, PIL, Theatre of Hate, Chrome, enz.

Toch leuk hoeveel er op YouTube te vinden is!
 
Origineel geplaatst door FLOU242
unknown pleasure in 1979

closer in 1980

still in 1981

ik heb ze altijd als 80's bestempeld - maar je hebt ook gelijk !
ja maar en ook... de ervaring deed hij nutuulk op in de 70's... daar is de doffe ellende ontstaan qua inspiratie... :)

Origineel geplaatst door Toon
My bloody Valentine moet je zeker ook eens checken
http://nl.youtube.com/watch?v=njqRt7PH-5I

Zit een klein beetje Joy division in maar beiden hebben toch een eigen sound (is ook meer van mid 80's en later)
een heeeel klein beetje... shoegazer (een term die ze niet zelf hebben bedacht maar is ge-coined door de media omdat men naar hun pedaaltjes zat te staren en uit angst om het publiek aan te kijken) is jengelende gitaren,veel noise, fx (phaser, flanger, chorus etc) en verstopte zangpartijen (omdat men vaak te verlegen was ten aanzien van hun eigen zangkunsten) onder de muur van geweld... MBV bestaat al sinds 1984.

You Made Me Realise is ook 1 van mijn favo's desch Kevin en de bende, raggen met a certain smoothness (geweldige clip) 8)

8409.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Op unknown pleasures kun je de sds400/800 goed horen in she's lost control.
Joy Division gebruikten ook de Transcendent 2000 mono-synth.

The Sound is ook erg interessant.
In bijna elk nummer hoor je wel de Roland RS-09 organ/string machine.
 
Re: JD

Re: JD

Origineel geplaatst door FLOU242
Past misschien niet in het rijtje van die 80's Bass groepen zoals hierboven allemaal vermeld.

Beter in de klasseur "Electronic Body Music" en dan noemen we in éénzelfde adem (denk ik toch) :

- Nitzer Ebb
- Die Krupps (zeer vroege)
- Poesie Noire
- Neon Judgement
- Force Dimension
- Split Second
- DAF
- Absolute Body Control
- Dive
- The Klinik

Ook wel kraut-rock genoemd.
 
Re: JD

Re: JD

EN NASTUURLIJK LIAISONS DANGEREUSES!!!

Ik heb dit eigenlijk allemaal ontdekt omdat ik veel naar dave clarke luister. vanaf daar heb ik de meeste van deze bands kunnen ontdekken. Ook via CBS.NU trouwens.

Ook tuxedomoon vind ik te gek!


Origineel geplaatst door FLOU242
Past misschien niet in het rijtje van die 80's Bass groepen zoals hierboven allemaal vermeld.

Beter in de klasseur "Electronic Body Music" en dan noemen we in éénzelfde adem (denk ik toch) :

- Nitzer Ebb
- Die Krupps (zeer vroege)
- Poesie Noire
- Neon Judgement
- Force Dimension
- Split Second
- DAF
- Absolute Body Control
- Dive
- The Klinik
- ,...

Alhoewel verschillende van die groepen in hun carrière naar andere genres zijn geëvolueerd.

Maar Front242 blijven steeds weer verbazen : het zijn de enige echte grondleggers van dat genre, en ze blijven hunzelve steeds weer opnieuw uitvinden.

Live zijn ze tegenwoordig fantastisch en ze spelen terug veel van hun oude nummers. Dat doen dan ook alle groepen die van de 80's revival profiteren. Alhoewel, Front242 is nooit weggeweest.

Lekker leuk die threads.
:dj:
 
Re: JD

Re: JD

Live zijn ze tegenwoordig fantastisch

Da's goed om te horen. Ik heb ze (jaren geleden alweer) in Vredenburg gezien en dat was echt pet. Het verzoop helemaal in de galm waardoor er van de strakke sequencerlijnen helemaal niks meer over bleef. Maar misschien was dat niet de schuld van de mannen van Front maar meer van een luie geluidsman achter de knoppen. Maar dan nog kan ik me niet voorstellen dat je dat na een soundcheck zo laat staan...
 
Back
Top