Synth gebruikt door Joy Division

DJ Bies

Ouwe rot
Lid sinds
28 september 2002
Berichten
644
Locatie
Weesp
Hallo,

Weet iemand welke synth Joy Division gebruikt heeft in Love Will Tear Us Apart? Ik heb het vermoeden dat het een ARP Omni is, maar kan iemand dat bevestigen. In de clip is het in ieder geval moeilijk te zien.
En is het moeilijk om aan zo'n ARP Omni te komen? Lijkt me wel een tof ding....

Yo!
 
Re: Synth gebruikt door Joy Division

Origineel geplaatst door DJ Bies
Hallo,

Weet iemand welke synth Joy Division gebruikt heeft in Love Will Tear Us Apart? Ik heb het vermoeden dat het een ARP Omni is, maar kan iemand dat bevestigen. In de clip is het in ieder geval moeilijk te zien.
En is het moeilijk om aan zo'n ARP Omni te komen? Lijkt me wel een tof ding....

Yo!

Jah, das een Arp Omni:) Ze komen af en toe wel voorbij op ebay.com maar zijn er meestal slecht aan toe. Ik denk dat als je je solina door een filter gooit en door wat effecten je die omni niet eens nodig hebt.

Hier wat effecten die ze gebruikt hebben in combinatie met hun synths ( o.a. een ETI en een Powertran2000:

Melos echo unit, MXR ten band EQ, Chorus Flanger, Attair PW-5 Power attenuator, Melodian.
 
En een 2600 op het album Closer.

Verder werd er ook nog een SC Pro One en
Arp Solina String Ensemble gebruikt.

Mvg.

CoolRunning
 
beetje off topic
maar iemand 24 hour party ppl gezien ?

moet je echt zien als joy devision fan natuurlijk
ook een certain ratio komt er in voor

erg oke !!
 
fantastisch nummer trouwens!
...was Joy Division niet o.a. de voorloper van New Order?

045_joy_division_fence.jpg

bekende gezichten...
 
Origineel geplaatst door 6 trak
fantastisch nummer trouwens!
...was Joy Division niet o.a. de voorloper van New Order?

ja, na de dood van Ian zijn ze new order begonnen volgens mij. Decades is één van mijn fovo JD nummers.
 
kan me nog goed herinneren dat ze in countdown stonden te vertellen dat ze sinds joy division al hun akoestische instrumenten hadden verkocht om synths van te kopen... kijk... that's the spirit!!! :D

enne... die 24hour party people vond ik ook een geweldige film :okdan:
 
ik ben eigenlijk fan van a certian ratio geworden
new order en joy dev. vond ik oke
maar pas een cd van CR gehoord
en was behoorlijk onder indruk !

film moet je iig gaan zien
word het helle verhaal om joy dev, new order , hacienda uit de doeken gedaan
met de humour zoals we die van de engelse gewend zijn ...
 
Ik ben al een tijdje op zoek naar die film maar heb 'em nog nergens gezien :(
Is ie op DVD te krijgen ergens?
Ik heb New Order pas afgelopen zomer "ontdekt" en het is nu al mijn favoriete band naast Underworld :)
Als je de DVD's van New Order bekijkt zie je dat ze ook oude Joy Division tracks spelen (bijv ook Love will tear us apart)
 
Was het geen ARP Quadra ipv een Omni ?
 
Origineel geplaatst door King of Snake
Ik ben al een tijdje op zoek naar die film maar heb 'em nog nergens gezien :(
Is ie op DVD te krijgen ergens?
Ik heb New Order pas afgelopen zomer "ontdekt" en het is nu al mijn favoriete band naast Underworld :)
Als je de DVD's van New Order bekijkt zie je dat ze ook oude Joy Division tracks spelen (bijv ook Love will tear us apart)

Je kunt de DVD bij Boudisque kopen.

Kijk daarna de interviews met Shaun Ryder en Bes van de Happy Mondays. Dan zie je goed hoe je eruit ziet als je alleen maar feest in het leven.
 
Origineel geplaatst door MadR
beetje off topic
maar iemand 24 hour party ppl gezien ?

moet je echt zien als joy devision fan natuurlijk
ook een certain ratio komt er in voor

erg oke !!

yep! zeer leuke film. Erg goede scenes met 'joy division', en die acteur die Ian Curtis speelt is gewoon eng, zo erg lijkt ie. Heb ooit een concert van JD overgeslagen in de Effenaar in de jaren tachtig, want ik ging elke week al en had even geen zin....!!! Idioot. Was een van hun laatste concerten dus. Heb er wel een tape van... Daar hoor je de lokale Rockers proberen het concert te verkloten. En die gitarist heerlijk vals spelen zo nu en dan.
Heb ooit ook nog het eerste concert van New Order in Nederland, in Hal 4 in Rotterdam gezien, toen de bassist in elkaar geslagen werd. Was best slecht ook, en ze waren de hele tijd die arme Gillian aan het afzeiken omdat ze de nummers nog niet kon spelen. Heb ze daarna nog gezien in Paradiso, op wat later bleek de verjaardag van IC's zelfmoord te zijn, toen speelden ze in de 'toegift' alles van Joy Division achter elkaar... Krijg nog kouwe rillingen als ik eraan denk.
Hoe dan ook, heb die muziek jaren niet meer kunnen draaien. Maar sinds die film weer wel. En 'True Faith' vind ik echt een geweldig stuk muziek.
 
Origineel geplaatst door King of Snake
Ik heb New Order pas afgelopen zomer "ontdekt" en het is nu al mijn favoriete band naast Underworld :)
Als je de DVD's van New Order bekijkt zie je dat ze ook oude Joy Division tracks spelen (bijv ook Love will tear us apart)

Joy Division vind ik geweldig, maar New Order vind ik niet veel, eerlijk gezegd. Het is net of met Ian Curtis 95% van het talent is vertrokken. Maar dat is natuurlijk zeer persoonlijk, hè?!
 
Je kan het niet goed vergelijken vind ik.
Joy Division was een prima band en New Order vind ik ook goed. Het zijn alleen verschillende muzieksstijlen.

Hetzelfde kan je zeggen over The Human League. De eerste twee LP's (Cd's waren er toen nog niet) zijn geweldig, veel gepiel. Toen ze in een andere bezetting Dare maakten vond ik het ook prachtig wel poppy maar op en goede manier.

Maar ja dit is weer een heel andere discussie, de synth was inderdaad ARP Omni.
 
A Certain Ratio

A Certain Ratio

Origineel geplaatst door MadR
ik ben eigenlijk fan van a certian ratio geworden
maar pas een cd van CR gehoord
en was behoorlijk onder indruk !

Goh, ik had nooit verwacht dat die naam (ACR) ooit op SF zou vallen ! Het verbaast me echt dat deze band hier ter sprake komt, we maken vorderingen !

Zelf ben ik al hevig hevig fan sinds de begindagen van dit obscure bandje die ten andere ook gereleased zijn geweest door een ter ziele gegaan Frans-Belgisch, al even obscuur label : Les Disques du crépuscules.
En bijkomend een naam die nog niet gevallen was maar nog steeds de moeite blijft : Cabaret Voltaire !

http://www.acrmcr.com/
 
Origineel geplaatst door MadR
ik ben eigenlijk fan van a certian ratio geworden

"Wipe out the problems about society !"
8)
die gastjes waren echt super !
 
Origineel geplaatst door Leo
Joy Division vind ik geweldig, maar New Order vind ik niet veel, eerlijk gezegd. Het is net of met Ian Curtis 95% van het talent is vertrokken. Maar dat is natuurlijk zeer persoonlijk, hè?!

idd zeer persoonlijk :) New Order heeft bij mij toch wel een bepaald gevoel teweeg gebracht dat ik tot nu toe dus alleen bij Underworld had. Van Joy Division heb ik eigenlijk nog niets gehoord (behalve dan de tracks die New Order live speelt) maar ik ben zeker van plan om daar in de toekomst iets van te gaan luisteren.
 
Ik kan zwaar kicken op de sound van Joy Division, de manier waarop die drums klinken, die gitaren ... Das echt een sound die je nu niet meer tegen komt.
 
Back
Top