Wie ontwerpt het nieuwe Synthforum logo?

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Zoals misschien bekend, hebben we binnenkort met Synthforum iets te vieren. Op 4 juli bestaan we namelijk precies 20 jaar. Het was op 4 juli 2001 dat de allereerste post in forumformaat werd geplaatst. En wat is er in die 20 jaar veel gebeurd. De meest recente grote verandering is natuurlijk de overstap van vBulletin naar Xenforo eind december afgelopen jaar. Ik denk dat ik voor de hele community spreek als ik zeg dat deze upgrade geslaagd is. We hebben een stabiel en snel platform gemaakt waarbij er veel ruimte is voor tweaks en specifieke wensen. We mogen gerust stellen dat we klaar zijn voor de komende jaren. Laat de toekomst maar komen!

Er is echter 1 ding dat ons nog een beetje dwars zit. Het huidige logo werd geïntroduceerd bij de upgrade van vBulletin 3 naar 5 (ontwerp van @Yoozer uit 2004...). Die upgrade was een lichtelijk ongelukkige keuze zoals velen van jullie hebben ervaren. Hoewel we nu beter draaien dan ooit tevoren, worden we door het logo toch dagelijks herinnerd aan die periode. Om dit voor eens en altijd af te sluiten, willen we heel graag een nieuw logo voor Synthforum. Het nieuwe logo is de kers op de taart, het puntje op de i. We hebben de afgelopen 4 weken zelf al wat pogingen gedaan, maar dat was niet echt een succes, de commentaren lezende...

Het lijkt ons dan ook een mooi idee om jou als lid te betrekken bij het ontwerpen van het nieuwe logo. We zijn ervan overtuigd dat er voldoende leden zijn met talent voor design die ons hierbij kunnen helpen. We kondigen bij deze dan ook met veel plezier de Synthforum logo contest aan. Ieder lid mag een of meerdere ontwerpen indienen.

Wat willen we?
We willen een nieuw, modern en herkenbaar logo dat de komende jaren meekan. De interpretatie hiervan laten we over aan de ontwerpers :). Het zou leuk zijn als er een verwijzing in zit naar synthesizers, maar dat is zeker geen vereiste. Naast een logo, willen we ook graag een icoon. Dit icoon zal worden gebruikt als bijvoorbeeld favicon of als Open Graph image. Het icoon dient een afgeleide van het logo te zijn, zoals dat bij het huidige icoon ook het geval is.

Aan welke specificaties moet het logo voldoen?
Een beetje afhankelijk van het ontwerp, denken we dat het nieuwe logo op 50-80 pixels hoog zal worden weergegeven (desktop). Voorwaarde is dat het logo op die resolutie nog goed leesbaar is. De breedte van het logo willen we beperken tot maximaal 4 keer de hoogte. De kleurstelling dient uiteraard aan te sluiten bij de kleuren die momenteel door Synthforum worden gebruikt in zowel de light als de dark style. Indien gewenst, kunnen we deze kleuren per PB aanleveren. de achtergrond van het logo en van het icoon dient transparant te zijn.

Verloop van de contest
We denken dat een periode van 3 weken voldoende zou moeten zijn om een goed logo te ontwerpen. Je kunt je ontwerp per PB bij een van de moderators inleveren. De moderators kiezen de beste ontwerpen om deze vervolgens voor te leggen aan de leden. Uiteindelijk zullen de leden via een poll (van 26 juni tot en met 3 juli) bepalen wat het nieuwe logo van Synthforum zal worden. Op 4 juli wordt het nieuwe logo vervolgens gepresenteerd. We kunnen op dit moment moeilijk inschatten hoeveel ontwerpen we zullen ontvangen, maar we hopen straks een short list van ongeveer 5 logo's over te houden.

Wie kan meedoen aan de logo contest?
Iedereen die nu lid is (dus op 4 juni) mag meedoen aan de contest.

Als extra stimulans mogen we degenen die als beste twee eindigen twee prachtige prijzen aanbieden. Sound Education Nederland geeft kosteloos toegang tot de lesmodule Mixtechniek die bestaat uit maar liefst 9 lessen van elk 3 uur en iwanopmaat stelt een stofhoes naar keuze beschikbaar. Als je nu nog niet gemotiveerd bent, dan weet ik het ook niet meer. Dus ga aan de slag, laat je creativiteit de loop en stuur in die ontwerpen.

Heb je vragen of opmerkingen, laat het hieronder weten.
 
Als het logo in SVG formaat is dan schaalt het het mooist naar andere resoluties toe, dus dat lijkt me wel verstandig om te gebruiken ipv een png of jpg.
 
Ik begrijp dat de mods een shortlist maken, maar krijgen wij leden de overige logo's die de shortlist niet hebben gehaald wel te zien?
Lijkt mij iig erg leuk om alle inzendingen te zien. Ook voor de makers lijkt het me wel zo leuk om het te tonen.
 
  • Duimpje
Duimpjes: RSB
Ik begrijp dat de mods een shortlist maken, maar krijgen wij leden de overige logo's die de shortlist niet hebben gehaald wel te zien?
Lijkt mij iig erg leuk om alle inzendingen te zien. Ook voor de makers lijkt het me wel zo leuk om het te tonen.
Lijkt me geen enkel probleem. Ik denk wel dat we dan eerst de grappenmakers eruit filteren, tenzij ze echt grappig zijn :).
 
Ik denk wel dat we dan eerst de grappenmakers eruit filteren, tenzij ze echt grappig zijn :).
Wellicht een alternatief draadje openen “Maak bewust een k#t logo contest” om aan te sluiten bij een ander illustere Synthforum draadje ;).

Maar leuk initiatief, al vind ik het huidige logo ook niet verkeerd, maar ik ben erg benieuwd wat er uit gaat komen.
 
Ik gebruik altijd een color picker extension voor chrome om de kleuren van een website op te halen. Werkt prima altijd. :-)
 
  • Duimpje
Duimpjes: RSB
Waarom de kleuren van het forum via PB meedelen in plaats van gewoon hier in een post de RGB waarden te zetten?
Ik gebruik altijd een color picker extension voor chrome om de kleuren van een website op te halen. Werkt prima altijd. :-)
Ik denk dat men ook gewoon een color picker gaat gebruiken hoor. Mijn suggestie was slechts voor de vorm ;).
 
Wat is dat nou allemaal voor gekkigheid....
eerst een zo goed als allemaal vers mod team, dan een softwaremigratie, gevolgd door een refurbishment, alles draait al een tijd naar wens en nu ook nog een nieuw logo...

In de grote cryptohype zou dat 4jaar geleden genoeg zijn voor zeker een x3 of x4 :D

Goed bezig! :okdan:

ontopic: voor een nieuw logo heb je niets aan me....
 
Hoe ziet die er eigenlijk uit die logo??
 
Back
Top