Synth gebruikt door Joy Division

Joy division

Joy division

Goed om te zien dat hier nog meer JD liefhebbers rond hangen......:)
Had daarnet ook toevallig 12" versie van She's lost control op staan.
naast JD ook wel aardig te spreken over Fad Gadget,Tangerine Dream,Bauhaus,Killing Joke enzo....
 
Origineel geplaatst door Imipolex
maar laten we in godsnaam niet weer een discussie over Rice doen....
wat mij betreft ook zeker niet idd :erm:

Origineel geplaatst door smackos
Tony Wilson is een paar dagen geleden overleden trouwens
ja idd, de man achter hacienda, factory etc..
r.i.p. A.H. Wilson...

400px-So_It_Goes1.gif


pictureHacienda.jpg
 
Hier nog zo'n depressieve band :D De muzikanten lijken iets beter geschoold dan die van Joy Division. Overeenkomst is toch zeker dat ze beiden eigenlijk voor geen meter kunnen zingen
the church

Wat is er trouwens zo bijzonder aan de synthline uit "love will tear us apart"
 
Origineel geplaatst door Catalunya
Hier nog zo'n depressieve band :D De muzikanten lijken iets beter geschoold dan die van Joy Division. Overeenkomst is toch zeker dat ze beiden eigenlijk voor geen meter kunnen zingen
the church

Wat is er trouwens zo bijzonder aan de synthline uit "love will tear us apart"

Niks maar het klinkt goed, wat heeft beter geschoold er nou weer mee te maken
 
Origineel geplaatst door gjb68
Wil dus een keer die Paradiso live 1980 een keer gaan (proberen) te remasteren mbv Soundforge misschien iemand interesse?

Nou....daar heb ik wel oren naar :)
 
Origineel geplaatst door Catalunya
Wat is er trouwens zo bijzonder aan de synthline uit "love will tear us apart"
de synthlijn opzich is niet bijzonder maar misschien wel onmisbaar in het geheel... het moet ook een beetje ongeintreseerd klinken nutuulk... het is ook een typische "kun je het zingen, dan kun je het spelen" melo (en dat klopt ook wel, letterlijk gedubbeld met Ian) en nutuulk is het ook typisch new wave dat monophone spelen (over het algemeen kon men geen chords spelen)...

het ging er in die tijd ook om dat iedereen zijn eigen gang ging, D.I.Y. mentaliteit, iedereen die zin had iets te doen deed het gewoon zonder daarvoor geschoold te zijn etc.
 
Laatst gewijzigd:
veel van die bands uit die tijd leerden ook zo'n beetje samen spelen (nadat ze de Sex Pistols gezien hadden...) dus dat geluid kwam vanzelf... Popacademie had je toen niet. Gelukkig.

andere bands om te checken op YouTube: Devo! Pere Ubu... Oh en Peter Murphy met NIN doet ergens Dead Souls en Love will tear us apart....
 
Hoorde het ook van Tony Wilson, R.I.P.....=(
Zijn al veel dood uit die factory stal, Ian, Martin, Rob en nu Tony.
Maar goed, dat Love Wil Tear Us Apart is toch een geniaal nummer?
Met 1 vinger synth spelen, dat wel, maar voor mij 1 van de beste nummers ooit gemaakt.....
 
Origineel geplaatst door 6 trak


het ging er in die tijd ook om dat iedereen zijn eigen gang ging, D.I.Y. mentaliteit, iedereen die zin had iets te doen deed het gewoon zonder daarvoor geschoold te zijn etc.

Eigenlijk is dat toch 't mooiste wat er is.......gewoon na een tof optreden denken "ik wil ook in een bandje spelen" en vervolgens maak je muziek voordat je 't weet........weet wel dat zo'n optreden v/d sex-pistols veel heeft los gemaakt in die tijd.
In ieder geval daar kan geen (rock)academie tegen op..........'t moet gewoon rammelen in 't begin luister maar eens naar de demos van Warsaw lekker rauw en best wel lomp.
Verder als je veel live-opnamens van JD luistert dan zijn de bas&drum partijen redelijk strak maar Benard Sumner laat regelmatig behoorlijk wat steken vallen maar de oerschreeuw van IC maakt weer veel goed luister eens naar de live-plaat van Still hoe af en toe IC staat te brullen krijg je gewoon kippevel.

deze is ook nieuw:

http://www.sisterray.co.uk/product_...ducts_id=126018

is gewoon in de winkel te krijgen

Deze ligt al een tijdje te wachten op mij in de winkel........heb ook een cd vol interviews met IC afgewisseld met JD tracks.
 
Origineel geplaatst door smackos
Niks maar het klinkt goed, wat heeft beter geschoold er nou weer mee te maken

Ik bedoel dat de ene muzikant 3 akkoorden kent en de ander 4

Muziek is van iedereen voor iedereen. Muziek gemaakt door opgeleide muzikanten hoeft niet betere muziek te zijn. Wat Joy Division typeert is hun eigen stijl/sound en niet het muzikale hoogstandje.
 
Origineel geplaatst door Catalunya
Ik bedoel dat de ene muzikant 3 akkoorden kent en de ander 4

Muziek is van iedereen voor iedereen. Muziek gemaakt door opgeleide muzikanten hoeft niet betere muziek te zijn. Wat Joy Division typeert is hun eigen stijl/sound en niet het muzikale hoogstandje.

Jah, Joy Division, was naast The Cure/ The Cult en The Sisters Of Mercy de enige non-ferro muziek waar ik naar luisterde. Vooral de Sisters of Mercy met hun combinatie van rock en een 808/909

The Cure A Forest

The Cult She sells sanctuary

Sisters of Mercy Marian

Deze tijd is voor mij toch vooral veel dansen (het dansen leek alsof iedereen zijn lenzen verloren had) in veel te kleine gelegenheden met veel te weinig licht, veel blacklight, en veel Siouxsie klonen. En mijn eerste stapjes op de bas.
 
Back
Top