[Trance] Menno de Jong - The Rain

Zeker een mooi nummer.
Maar pas op met delays en veel drums.
als je dat te veel gebruikt wordt het snel gaoties.
Dus ietsje minder delay.
voor de rest....:okdan: :okdan:
 
Bass is gewoon een mislukte 'relnicht'. :)


Mdj is goed bezig. En als je deze track een goed gevoel geeft gewoon afmaken.
Vind wel leuk dat het nummer op zich redelijk veel dynamiek verschillen in zitten. Dat kom je niet zo vaak tegen bij dit soort nummers.
Bij het mixen hadden anderen al goede tips gegeven en die van mij is om op de baslijn te letten omdat die nogal breed gemixt is en dan de rest wat in de weg zit.
 
Origineel geplaatst door fuse
Bass is gewoon een mislukte 'relnicht'. :)


tanx :D veel rel weinig nicht :dubbel:

Maareeh, ik heb ook niet gezegd dat het slecht klonk...Dit kun je zeker uitbrengen...IK zou het alleen niet kopen..:)
 
Bass stoute jongen ga jij nou is ff in de hoek staan en luister!
Neem nou is een voorbeeld aan bv grooveron ze commentaar
Dat is nou niet iemand die naar een trance party gaat maar wel met zinning commentaar komt
 
Man je hoeft hier het woord trance maar te posten en ze kliederen de boel weer onder. Hehehe.

Als we nou gewoon eens :luv: doen tegen elkaar, en tegen de verschillende stijlen waar iedereen naar luitserd, want dit gezeur is niet lekker voor de forumsfeer.

We komen hier voor de gezelligheid toch? Hou het dan zo.
 
ik heb even geluisterd!

hmm, begint wel grappig, na 1 minuut een mooie bassdrum. Maar... daarna vind ik het eigenlijk een soep van geluiden worden en de break vind ik ook niet zo. Het heeft nog niet echt dat ene extraatje dat ik zeg ja, dat springt eruit.. Ook lijken er systematisch dingen een beetje vals te klinken..:confused:

succes ermee
Arv
 
Menno,



een track met potentie maar d't moet nog wel wat aan gesleutelt worden om een goede release eruit te slepen.
De spanning en dansbaarheid zitten erin evenals de wat aggresievere aanpak in de trance van NU.
Je breidt het alleen niet lekker aan elkaar.
Het hoofd thema is oke maar ik zou het nog wat inkleden met op het eerste gezhoor onhoorbare geluiden maar die het geheel wel complementeren. Op dit moment mist het refrein nog net even wat.
Je op en afbouw moet ook spannender. Het is wat kort en heeft niet het echte treiteren (lees lekker maken) van het uitstellen van het hoofdgerecht.
Neem er wat meer de tijd voor, maak de breaks langer en geef er meer verrassingen in mee evenals in het (tussentijds)afbouwen.
Tenslotte hoor ik dat je nogal wat geluid rechts hebt gepanned. Met name ook een leadsound. Dit geeft een onbalans in de mix naar rechts die ik niet prettig vind klinken.

het enthausiasme van sommige reacties hier ten spijt denk ik niet dat een label hem zal releasen zoals hij nu is of het zal een klein labeltje zijn met een kleine oplage. Als je er echter stap voor stap nog eens doorheen gaat en de bovenstaande zaken in acht neemt kun je de track veel volwassender en 'af' laten klinken.

Zet jezelf niet in een mindere positie door bang te zijn dat mensen dit gaan vergelijken met een Tiesto plaat.
In dit forum is er vaak 'gezeik' geweest op dit heerschap maar voorlopig dansen er miljoenen mensen op zijn plaaten...
Of hij deze allemaal zelf gemaakt heeft is nu even niet relevant.
Als men dus een Tiesto deja vu krijgt bij jou track, is dat een compliment.
Nee, ik ken Tijs niet en heb ook geen zakelijke banden met hem.

Dus, even trekken aan je 'deja vu' en niet snel tevreden zijn omdat anderen misschien iets te snel zeggen dat hij al helemaal af is. Het zal het verschil maken tussen een midddelmatige track en een track met scoor-potenties.

Succes,


gr. Tom
 
Wow, dit lijkt wel een prof, Ik zei al dat er wat bij mocht maar Tomas heeft het precies verwoordt.Hier kunnen we nog wat van leren. Ik wil zelf ook in de toekomst een track hier neerzetten en dan hoop ik ook dat er zo'n nuttige revieuws komen. Geen gezeik over muzieksmaak, geen offtopic geblabla maar gewoon nuttige tips, dat mis ik hier af en toe.
 
Origineel geplaatst door MIDIoot
Wow, dit lijkt wel een prof, Ik zei al dat er wat bij mocht maar Tomas heeft het precies verwoordt.Hier kunnen we nog wat van leren. Ik wil zelf ook in de toekomst een track hier neerzetten en dan hoop ik ook dat er zo'n nuttige revieuws komen. Geen gezeik over muzieksmaak, geen offtopic geblabla maar gewoon nuttige tips, dat mis ik hier af en toe.

al doende leert men.
 
Origineel geplaatst door Tom Thomas
Menno,



een track met potentie maar d't moet nog wel wat aan gesleutelt worden om een goede release eruit te slepen.
De spanning en dansbaarheid zitten erin evenals de wat aggresievere aanpak in de trance van NU.
Je breidt het alleen niet lekker aan elkaar.
Het hoofd thema is oke maar ik zou het nog wat inkleden met op het eerste gezhoor onhoorbare geluiden maar die het geheel wel complementeren. Op dit moment mist het refrein nog net even wat.
Je op en afbouw moet ook spannender. Het is wat kort en heeft niet het echte treiteren (lees lekker maken) van het uitstellen van het hoofdgerecht.
Neem er wat meer de tijd voor, maak de breaks langer en geef er meer verrassingen in mee evenals in het (tussentijds)afbouwen.
Tenslotte hoor ik dat je nogal wat geluid rechts hebt gepanned. Met name ook een leadsound. Dit geeft een onbalans in de mix naar rechts die ik niet prettig vind klinken.

het enthausiasme van sommige reacties hier ten spijt denk ik niet dat een label hem zal releasen zoals hij nu is of het zal een klein labeltje zijn met een kleine oplage. Als je er echter stap voor stap nog eens doorheen gaat en de bovenstaande zaken in acht neemt kun je de track veel volwassender en 'af' laten klinken.

Zet jezelf niet in een mindere positie door bang te zijn dat mensen dit gaan vergelijken met een Tiesto plaat.
In dit forum is er vaak 'gezeik' geweest op dit heerschap maar voorlopig dansen er miljoenen mensen op zijn plaaten...
Of hij deze allemaal zelf gemaakt heeft is nu even niet relevant.
Als men dus een Tiesto deja vu krijgt bij jou track, is dat een compliment.
Nee, ik ken Tijs niet en heb ook geen zakelijke banden met hem.

Dus, even trekken aan je 'deja vu' en niet snel tevreden zijn omdat anderen misschien iets te snel zeggen dat hij al helemaal af is. Het zal het verschil maken tussen een midddelmatige track en een track met scoor-potenties.

Succes,


gr. Tom

Wat is volgens jouw een tiesto de ja vu dan? als ik zo vrij mag zijn. Dat wanneer ik deze track hoor,tiesto zo n soort gelijke track al eens heeft gemaakt bedoel je.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Tom Thomas
Menno,

[[Goed inhoudelijk commentaar]]

Succes,


gr. Tom

Beste Tom,

Bedankt voor je uitgebreide en goede reactie, een aantal punten die je aangaf heb ik al verholpen, de versie die jullie namelijk te horen hebben gekregen was nog niet af. De opbouw is inmiddels aangepast, en mixbaar gemaakt (aangezien ik m vanavond even uit wil gaan proberen), en zijn er hier en daar nog wat kleine fxjes en dingetjes ingebouwd. Wat je over die lead sound die naar rechts gepanned is zei, klopt als een bus, daar kwam ik gisteren in de late uurtjes ook achter toen ik m solo had staan en naar mn VU meters keek... dat lag dus aan de OSC balance van de patch in de Virus. Die heb ik een beetje bij gedraait, maar kreeg het niet helemaal verandert, dus heb ik de internal panorama ook nog even bijgeschroeft... met als resultaat, mooi in het midden! Verder heb ik de sounds ook nog wat meer ruimte gegeven, een drumsound wat meer naar links, en dan een andere weer naar rechts enz.

Ik zal zogauw ik een mixout heb gemaakt weer een snip posten... maar ik kijk wel altijd uit met het posten van tracks, dus wordt dit een 96 kbps sample zoals nu.

Iig. enorm bedankt voor je commentaar.
 
Oké Menno,


je hebt duidelijk meer aspiraties dan alleen complimenten van je vrienden en familie te ontvangen dus gaan we nu over op 'A&R-manager zeikmode'. Even geen complimenten dus, daar worden we niet beter van (alhoewel het op z'n tijd wel nodig en gewenst is.) maar alleen even kritiek op de zwakke punten van de track.


A&R zeikmode:

- De lead is aanstekelijk maar moet scherper ge-equed worden.
Als hij in het 1e gedeelte langzaam opkomt mis ik de tensie die er wel inzit. Aggressiever eq'en en/of met tubedrive en andere distortionbronnen spelen.

- Basedrum mag wat zachter maar hoeft niet, is een keuze. De bas is echter te laag in volumelevel. Ik mis daardoor de bottem.

- De mix is niet open genoeg. Je gebruikt op veel sounds pandelay of hebt truukjes toegepast welke de sounds helemaal over het stereobeeld uitsmeren. Waarschijnlijk bedoelt om meer stereo te krijgen maar nu smeer je het juist dicht.

-De hihats zijn ook amper te horen. Harder zetten in level en of scherper eq'en.

-Diepte in je mix is er ook te weinig. Komt vooral ook door de te veel delay maar misschien kun je ook proberen om wat sounds weg te halen.Het is zo vol dat ik moeilijk akn horen of het nu door de delay komt of door het te veel aan sounds tegelijkertijd. Ook hier kun je met eq'en meer diepte brengen in je mix.

-Gebruik van reverb mis ik op bepaalde sounds. Is een keuze maar bijvoorbeeld een stereoverb op de clap of eventueel een mono die diep klinkt zou beter bij de track passen als deze droge clap. Natuurlijk moet er licht en donker zijn en dus droge sounds zijn om de natte meer aandacht te geven. De manier waarop je het nu gedaan hebt is voor mij in ieder geval niet bevredigend. Zet anders alle fx eens uit. Luister dan of er niet al te veel sounds inzitten en haal eventueel wat weg of verplaats. Ga daarna één voor één de fx er weer op zetten en luister of het past. Houdt in de gaten wat de belangrijkste ingredienten van je mix zijn (de lead de hoge en lage variant, en de beat) en zorg dat die overeind blijven staan. Pas de rest daar omheen. Ga ook eens lekker experimenteren met ambience reverb op lead sounds, hihats en sommige percussie.

- Tenslotte vind ik dat de (tussen) breaks nog veel spannender kunnen. Je bent te voorzichtig. Doe wat extremere dingen en laat bijvoorbeeld de lead niet steeds meelopen in zo'n break. Dan heeft hij ook weeer meer inpact als hij terugkomt. Mensen moeten weer verlangen naar die lead en dat doen ze niet als je hem aldoor maar laat doorspelen.

Nog steeds (helaas) werk aan de winkel Menno maar met deze track is dat de moeite waard.


Succes,

gr. Tom
 
Origineel geplaatst door justin
Wat is volgens jouw een tiesto de ja vu dan? als ik zo vrij mag zijn. Dat wanneer ik deze track hoor,tiesto zo n soort gelijke track al eens heeft gemaakt bedoel je.

Ik refereerde aan de startthread van Menno waarin hij het over Tiesto de ja vu had.
Hij bedoelde denk ik niet dat er al zoiets door Tijs gemaakt is maar meer op een bepaalde gelijkenis qua sound waarin ik me wel kan vinden.
Ik zou daar niet te veel achter zoeken, het is gewoon een vorm van aanduiden.



gr. Tom
 
Jeez Tom, het is maar dansmuziek hoor...:D

Op de dansvloer werkt het echt wel...:erm:
 
Origineel geplaatst door Bass
Jeez Tom, het is maar dansmuziek hoor...:D

Op de dansvloer werkt het echt wel...:erm:

Voor dattie op de dansvloer te horen is moet hij eerst langs een A&R manager Bass...;)




gr. Tom
 
Back
Top