"Music for teachers" album feedback

Freakydile

I used to be a snaredrum
Lid sinds
6 november 2003
Berichten
1.233
Locatie
Zolder B
Hoi...

Ik speelde al langer met het idee een "album" of EP te maken, ambient, en dat op cassette
of download uit te brengen.

Ik wil de tracks (in wording) hier delen en centraliseren.

De "eerste" (eerste die geboren werd, niet de volgorde voor een album) track die ik reeds gedeeld had
werd door enkele leden fijn van feedback voorzien, wat me veel fijne bijsturing mogelijk maakte.

Ik heb hem voor de makkelijkheid maar de werktitel Broken Globe meegegeven.



Als tweede track ben ik gisteren met een sample van een koor aan de slag gegaan, die een drone legt, in C,
en waar de noten do re mi fa sol een melodie spelen. Een "baslijn" met een bliep is voorzien door de JP-6.
Saus van Space Echo...



Het geheel wordt gesequenced door de Keystep Pro. Graag wil ik de "sequence" waarin de noten getriggerd
worden random maken, maar (!!!) ik wil niet dat twee keer na elkaar een zelfde noot opnieuw getriggerd wordt.
Dat weet ik nog niet zo snel klaar te krijgen op de Keystep, maar ik ga zoeken, een herhaling van de pattern
zou ook niet erg zijn, maar dan na een goede minuut of zo, zodat het wel merkbaar is, maar niet opvalt... Een soort van
vaag déja vu gevoel zeg maar...

Stoort de delaytime van de echo, of zou ik die "in sync" doen lopen met de noten?

Ik zou met behulp van de LEL UDS (soviet drum) een soort van drumtrack eventueel willen bijvoegen, zoals dat klinkt
in Charlotte's "The best thing" klinkt.



Melting values, de tweede "track", is een ode aan twee kameraden, die, in stilte, elkaar vergezelden en gevonden hadden,
op weg, smeltende in de wereld waarin ze zochten, het einde verzochten te bereiken.

Wat me wel opvalt is het verschil in sonische beleving, daar waar de eerste track zeer lo-fi en "vuil" is, is deze meer gepolijst,
en gladder... Is dat een grote stoorzender als jullie een album zouden luisteren?


1691571060316.png


Ik probeer steeds rond thema's te werken, zodat de muziek van "poezië", of filosofie vergezeld kan worden.

Ik ben allen, die hun toetsenbordenletters laten tikken voor me, hun tijd en energie in feedback steken, of hun oren te leen leggen,
of zich er aan ergeren, vanuit het diepst van mijn hart danken, het is me veel waard...

Freakydile
 
Laatst gewijzigd:
Hola,

Ik zou bij de tweede track wat meer variatie erin doen,ook een beetje hoogte verschil.
Het suddert een beetje door,en ik geloof dat het dan spannender word.
In cubase zou je dat met accoorden heel makelijk kunnen doen,

Groeten van Andreos. :)
 
Ik heb ze alle twee geluisterd. De eerste, la,ge, heb ik gebruikt om me in slaap te krijgen, wat me goed gelukt is.

Dank je wel!

Gloomy
 
Soviet Drums incoming



Minimal drums LEL UDS uit Ukraine.
 
Dit is de tweede track met een snare, en wisselende akkoorden, het tempo iets lager, gerenderd...



@andreos Is dit meer naar wat je bedoelt?

Voor mij voelt het als een soort "nieuwe" radioactivity vibe (van Kraftwerk), maar dan heel traag...
 
De meer gecentreerde versie, ik denk dat dit een redelijke benadering is van hoe ik het hebben wil...



Ik zit nog te denken aan een geluid dat met ruis te doen heeft, en dat ik kan inzetten als basisachtergrond....

Ben redelijk "tevreden" zo...
 
Hola.
Ja dat klinkt beter.
Wel een beetje lang.
Goed gedaan.
Groeten van andreos.
Ja, het is lang zodat het daarna kan dienen voor verschillende doeleinden ... Als ik hier een korte edit van maak, is het een nummer.
 
Back
Top